Όλες οι «μηχανές» απαιτούν συγκεκριμένο τρόπο χρήσης, γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα προκύψουν πολλά σφάλματα που θα επηρεάσουν της αξιοπιστία τους.
Η Ευρώπη κινείται σε αυτοκινητικούς ρυθμούς που δεν περιλαμβάνουν το ντίζελ, αλλά στη χώρα μας υπάρχουν ακόμα πολλά αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας. Και όπως είναι ευκόλως κατανοητό, είναι αρκετά σημαντικό για τους ιδιοκτήτες τους να γνωρίζουν πώς να οδηγούν σωστά ένα αυτοκίνητο αυτής της τεχνολογίας.
Εδώ και πολλά χρόνια, η τάση σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η εξάλειψη των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από τους δρόμους της γηραιάς ηπείρου. Αυτό συμβαίνει γιατί θεωρούνται πολύ πιο ρυπογόνα από τα ηλεκτρικά ή τα βενζινοκίνητα μοντέλα.
BUY NOW
Γι’ αυτό, οι ευρωπαϊκοί φορείς αποφάσισαν να επιβάλλουν περιορισμούς και φόρους στα αυτοκίνητα που καταναλώνουν πετρέλαιο. Ταυτόχρονα όμως, υποστηρίζουν την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων.
Από την άλλη, οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων εξακολουθούν να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, η αυτονομία που προσφέρουν δεν έχει κάνει άλματα, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι υπάρχει ελλιπές δίκτυο φόρτισης. Όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Για αυτό και αρκετός κόσμος που έχει στην κατοχή του κάποιο πετρελαιοκίνητο, διστάζει να προχωρήσει σε αντικατάστασή του.
Ποια όμως είναι η διάρκεια ζωής ενός κινητήρα που καταναλώνει ντίζελ; Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν αρκετά υψηλό δείκτη αντοχής σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, πράγμα που μεταφράζεται και σε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ωστόσο, όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η αντοχή του κινητήρα εξαρτάται από το πώς συντηρείται.
Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα αναλώσιμα και η περιοδική συντήρηση ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου έχουν μεγαλύτερο κόστος, και φυσικά θα πρέπει να εκτελείται στην ώρα της για να διατηρηθεί σε κατάσταση καλής λειτουργίας.
Για αρχή, θα πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη του λιπαντικού κάθε δύο μήνες και φυσικά να προχωράτε σε αντικατάστασή του τουλάχιστον μια φορά το χρόνο (ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουμε). Με αυτή την βασική αρχή κατά νου, ένας κινητήρας ντίζελ μπορεί να φτάσει 7ψήφιο νούμερο χιλιομέτρων χωρίς να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα.
Αυτός ο κανόνας βέβαια ισχύει για όλους τους τύπους κινητήρων. Απλά στην περίπτωση αυτών που καταναλώνουν πετρέλαιο, ο έλεγχος είναι πολύ πιο σημαντικός για αρκετούς λόγους.
Ενδεικτικά, μπορεί να ανακαλυφθεί εγκαίρως εάν η στάθμη του λαδιού έχει πέσει κάτω από το προβλεπόμενο. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί να εντοπιστεί πολύ πιο γρήγορα ο λόγος που οδήγησε στην πτώση της στάθμης.
Για παράδειγμα, το κύκλωμα λίπανσης μπορεί να παρουσιάζει ελάττωμα προκαλώντας διαρροή. Μόλις λύσετε αυτό το σημαντικό πρόβλημα, θα πρέπει να αντικαταστήσετε το λιπαντικό και να παρακολουθείτε συχνά τη στάθμη του.
Κατά την αλλαγή του λιπαντικού, συνίσταται να ελέγχετε ποιοι τύποι συνιστώνται από τον κατασκευαστή για τον συγκεκριμένο κινητήρα πετρελαίου που έχει το αυτοκίνητό σας. Στο εγχειρίδιο χρήσης θα βρείτε ποιος τύπος λιπαντικού είναι συμβατός με τον κινητήρα σας, καθώς και τα κύρια χαρακτηριστικά του.
Ακόμα, είναι εξαιρετικά σημαντικό να φουλάρετε το ρεζερβουάρ σας με ποιοτικό καύσιμο. Όσο πιο «καθαρό» είναι το ντίζελ, τόσο καλύτερα θα λειτουργεί ο κινητήρας. Και δεν θα ήταν κακό, ειδικά τώρα που έπιασαν τα κρύα, να εφοδιάζεστε με premium ντίζελ κίνησης ή με πρόσθετα.
Στις δύσκολες χειμερινές συνθήκες, συνίσταται να αφήσετε τον πετρελαιοκινητήρα να λειτουργήσει λίγο μόνος τους, χωρίς φορτίο, για να «ζεσταθεί» στο ρελαντί. Αυτή η διαδικασία είναι υπόθεση λίγων λεπτών και έχει ευεργετικές ιδιότητες για τον κινητήρα πετρελαίου.
Επίσης, μόλις ξεκινήσετε τη διαδρομή σας, θα πρέπει να είσαστε ήπιοι στις κινήσεις σας, πραγματοποιώντας αλλαγές ταχυτήτων κοντά στις 2.500 σ.α.λ., ενώ μόλις φτάσετε στον προορισμό σας μετά από αρκετές ώρες οδήγησης δεν θα πρέπει να σβήσετε αμέσως τον πετρελαιοκινητήρα. Μόνο έτσι θα διατηρηθεί σε καλή κατάσταση το τούρμπο που φέρει.
Σε γενικές γραμμές, τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων εντοπίζονται στο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF), στο τούρμπο και την αντλία καυσίμου.