Η επιλογή στον τύπο του καυσίμου θα πρέπει να συμβαδίζει με τον τύπο του κινητήρα, ώστε να μειώνεται το κόστος και η πιθανότητα βλαβών.
Το ερώτημα σχετικά με το τι καύσιμο μπορεί να εξασφαλίσει την αποδοτικότερη λειτουργία ενός κινητήρα απασχολεί τους περισσότερους ιδιοκτήτες οχημάτων.
Η απάντηση, στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, σχετίζεται με τον ίδιο τον κινητήρα και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που προκύπτουν από τις τεχνολογίες τις οποίες φέρει. Μια σημαντική διαφοροποίηση προκύπτει από το σύστημα ψεκασμού του καυσίμου και ειδικότερα της βενζίνης στον θάλαμο καύσης.
BUY NOW
Δεν είναι λίγοι, λοιπόν, εκείνοι που επιλέγουν να ανεφοδιαστούν με καύσιμο το οποίο διαθέτει πρόσθετα, εξασφαλίζοντας την αφαίρεση των κατάλοιπων κατά την εισαγωγή του στον θάλαμο καύσης από τις βαλβίδες εισαγωγής. Μάλιστα, κάποιοι κάνουν ένα ακόμα βήμα τοποθετώντας πρόσθετα τα οποία υπόσχονται την αφαίρεση των καταλοίπων και τη βελτιστοποίηση της καύσης.
Η πρακτική αυτή ως έναν βαθμό είναι σωστή, αποδεικνύεται ωστόσο πλήρως λανθασμένη όταν ο κινητήρας είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού και ως εκ τούτου το καύσιμο εγχέεται απευθείας στον θάλαμο καύσης και δεν παρεμβάλλονται οι βαλβίδες εισαγωγής.
Σε αυτή την περίπτωση, η χρήση προσθέτων είναι ανώφελη ή σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και επικίνδυνη, απειλώντας τη μακροζωία επιμέρους τμημάτων του κινητήρα, όπως των μπεκ ψεκασμού.Αντιστοίχως, η βενζίνη υψηλών οκτανίων θα έχει μηδενικό αντίκτυπο σε κινητήρες χαμηλής ισχύος, ενώ συνίσταται σε υψηλών προδιαγραφών κινητήρια σύνολα, τα οποία απαιτούν 98 ή ακόμα και 100 οκτάνια ώστε να αποδώσουν το μέγιστο της ισχύος τους.
Το συμπέρασμα, λοιπόν, στο οποίο καταλήγει κανείς είναι ότι η επιλογή του ιδανικού καυσίμου την καθορίζει ο ίδιος ο τύπος του κινητήρα και διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Η επιλογή βενζίνης με πρόσθετα ή ακόμα περισσότερο η τοποθέτηση βελτιωτικών προσθέτων δεν αποτελεί πανάκεια, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις η μακροχρόνια χρήση τους μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε φθορές.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ