Είναι σωστό να κινούμαι με νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων;

Κάνει να κινούμαι με νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων; 2023

Η νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μια ενέργεια κατά την οδήγηση που συστήνουν στην πλειοψηφία τους οι παλιότεροι οδηγοί. Είναι όμως και σωστή;

Νεκρά στην ευθεία και ακόμη περισσότερο στην κατηφόρα για οικονομία καυσίμου. Σίγουρα είναι μια συνήθεια που παρατηρείται από τους παλιότερους οδηγούς, οι οποίοι παράλληλα δεν διστάζουν να την δώσουν και σαν συμβουλή στους νεότερους.

Η πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτή την κακή πρακτική κατά την οδήγηση, ενώ την ίδια στιγμή με νεκρά στο κιβώτιο αυξάνεται σημαντικά το ρίσκο ατυχήματος εν κινήσει στην περίπτωση που ο οδηγός χρειαστεί να ενεργήσει άμεσα και αποφασιστικά.

Downhill Sign
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσο μάλλον σε κατηφόρα όπου ο οδηγός για να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα θα πρέπει να χρησιμοποιεί διαρκώς και άσκοπα το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να το παρουσιαστεί ακόμη και υπερθέρμανση και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και σημαντικά μειωμένη απόδοση.

Πίσω στην κατανάλωση τώρα, στα αυτοκίνητα της τελευταίας 20ετίας που έχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού, αυτή η παλιά συνήθεια είναι ακόμη πιο άσκοπη. Απεναντίας ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου. Μόνο με σχέση στο κιβώτιο θα δείτε χαμηλότερη κατανάλωση στον στιγμιαίο μετρητή, κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή.

Επιλέγοντας «νεκρά» σε ένα μηχανικό ταχυτήτων επιτυγχάνουμε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς στερούμε από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου όπως θα συνέβαινε -λειτουργία cut-off- αν και εφόσον ο οδηγός θα διατηρούσε μια σχέση στο σύστημα μετάδοσης.

Downhill highway
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό γιατί επιλέγοντας τη νεκρά, ο κινητήρας εξακολουθεί να τροφοδοτείται με περισσότερο από όσο καύσιμο χρειάζεται για να παραμείνει σε λειτουργία, ενώ στην περίπτωση που δεν έχει αποσυνδεθεί από το σύστημα μετάδοσης αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας την κινητική ενέργεια.

Μία ακόμα παράμετρος που καθιστά την επιλογή της «νεκράς» επικίνδυνη είναι το γεγονός ότι ο οδηγός χάνει με αυτήν την πρακτική τη δυνατότητα μιας άμεσης αντίδρασης, ειδικά αν χρειαστεί να επιταχύνει για να αποφύγει κάποιον κίνδυνο, ενώ περιορίζεται και ο έλεγχος του αυτοκινήτου.

Συμπερασματικά, η επιλογή της νεκράς ταχύτητας όταν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση είναι μια λάθος πρακτική την οποία θα πρέπει κανείς να αποφεύγει για να αποτρέψει την πρόωρη φθορά των μηχανικών μερών -ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται και ο συμπλέκτης- αλλά και να μειώσει τις πιθανότητες εμπλοκής του σε ένα λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ