7 λάθη που μπορούν να μας σκοτώσουν – Τι δεν πρέπει να κάνουμε σαν οδηγοί και επιβάτες
Υπάρχουν ορισμένες κακές συνήθειες που από τύχη δεν έχουμε υποστεί τις συνέπειες, καθώς είναι πολύ εύκολο να μας οδηγήσουν σε τραγωδία.
Δεν θέλει πολύ κόπο για να αντιληφθούμε ότι όλοι κάνουμε λάθη κατά την οδήγηση ή σαν επιβάτες ενός αυτοκινήτου. Χρειάζεται μόνο να κοιτάξουμε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν δίπλα μας στο δρόμο και τους επιβάτες που βρίσκονται σε αυτά, για να δούμε πόσοι από αυτούς παίρνουν μοιραία ρίσκα, χωρίς βέβαια να το αντιλαμβάνονται.
Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα με επτά εξαιρετικά επικίνδυνες συμπεριφορές, από τις οποίες τουλάχιστον κάποιες, αν όχι όλες, τις έχουμε ήδη διαπράξει κάποια στιγμή στη ζωή μας. Και φυσικά, εάν διαβάζετε αυτό το κείμενο, σημαίνει ότι ήσασταν πολύ τυχεροί και την γλυτώσατε.
BUY NOW
1. Πόδια στο ταμπλό
Ένα κοινό καλοκαιρινό θέαμα είναι να βλέπεις τον συνοδηγό με τα πόδια πάνω στο ταμπλό για να ξεπιαστεί ή να χαλαρώσει, την ώρα που βέβαια που το αυτοκίνητο κινείται. Δεν πρόκειται για θέμα καθαριότητας αλλά ασφάλειας, μιας και με το παραμικρό ατύχημα τα κόκαλα των ποδιών θα σπάσουν, ενώ σε ένα εντονότερο φρενάρισμα μπορεί να επέλθει αναπηρία ή και θάνατος.
Όταν ο συνοδηγός κάθεται σε αυτή τη στάση, η ζώνη ασφαλείας δεν τον συγκρατεί με αποτέλεσμα να γλιστρήσει από το κάθισμα να βρεθεί στο πάτωμα. Αυτό μπορεί να ακούγεται αστείο, αλλά συνοδεύεται από τεράστιο κίνδυνο τραυματισμού στην πλάτη.
Ακόμα, σε περίπτωση σύγκρουσης που θα έχει σαν αποτέλεσμα να ανοίξει ο αερόσακος συνοδηγού, είναι βέβαια ότι θα βρεθείτε με κατάγματα στα πόδια και τη λεκάνη. Και στη χειρότερη, μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο.
2. Οδήγηση με ψηλοτάκουνα
Αναντίλεκτα, χάρη στα ψηλοτάκουνα παπούτσια αναδεικνύονται τα πόδια των γυναικών, ενώ με την κατάλληλη ικανότητα και εμπειρία, οι κυρίες που τα χρησιμοποιούν καθημερινά κινούνται με αυτοπεποίθηση και μερικές από αυτές οδηγούν αυτοκίνητο σωστά.
Είναι θέμα εξάσκησης τελικά; Η απάντηση είναι όχι. Και αυτό γιατί σε ένα φρενάρισμα πανικού είναι απαραίτητο να πατήσετε το πεντάλ με όλη σας τη δύναμη. Εάν φοράτε παπούτσια με μεγάλα τακούνια υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να κολλήσει το τακούνι στο πατάκι, εμποδίζοντας την κίνηση του ποδιού σε μια κατάσταση πανικού. Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει οι κυρίες να έχουν ένα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια με επίπεδη σόλα ή πολύ μικρό τακούνι.
3. Δεμένες πίσω από την πλάτη ζώνες ασφαλείας
Τα αυτοκίνητα μας ενημερώνουν για μη χρήση ζώνης εδώ και πολλά χρόνια, αλλά υπάρχουν ακόμα οδηγοί που δεν μπορούν να δεχτούν την υποχρεωτική χρήση της, με την δικαιολογία ότι περιορίζεται η ελευθερία των κινήσεων τους. Φαίνεται ότι μάλλον προτιμούν να εκτιναχθούν από το παρμπρίζ ή να τους στερήσει τη ζωή ο αερόσακος και το τιμόνι.
Ωστόσο, ορισμένοι οδηγοί ασφαλίζουν τη ζώνη μόνιμα πίσω από την πλάτη τους, για να μην τους ενοχλεί και τους σπάει τα νεύρα το σύστημα υπενθύμισης χρήσης της. Και σε περίπτωση ατυχήματος, είναι δεδομένο ότι δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει συμπληρωματικά του αερόσακου, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή τους.
4. Απενεργοποίηση του traction control και του ESP
Αρκετοί οδηγοί αναφέρουν ότι τα ηλεκτρικά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, κόβουν τη μαγεία της οδήγησης και τους εμποδίζουν να δείξουν το ταλέντο τους πίσω από το τιμόνι. Αναφερόμαστε σε οδηγούς που μόλις κάτσουν στο κάθισμα ενός ισχυρού αυτοκινήτου, απενεργοποιούν όλα τα συστήματα για να στρίψουν λίγο πιο δυνατά και να πιέσουν. Η αλήθεια είναι ότι ένα καλά ρυθμισμένο ESP λειτουργεί κατά 99% προβλεπόμενα και πολλές φορές αντιδρά καλύτερα από έναν απλό οδηγό.
Στους δημόσιους δρόμους, εκτός από ορισμένες σπάνιες περιπτώσεις που το αυτοκίνητο έχει κολλήσει σε χιόνια, λάσπη, άμμο, η οδήγηση με ενεργοποιημένα τα συστήματα υποβοήθησης είναι ασφαλέστερη.
5. Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
Είναι περιττό να γράψουμε ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι επικίνδυνη. Είναι αλήθεια όμως ότι πολλοί οδηγοί δυσκολεύονται να ξεφύγουν από τον πειρασμό να ελέγχουν το κινητό τους κάθε τόσο για να ελέγξουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Και αυτό, όχι μόνο απασχολεί τα χέρια μας, αλλά μας κάνει να μην κοιτάμε το δρόμο και το μυαλό να μην δίνει έμφαση στην πληροφορία που δέχεται από την κυκλοφορία. Η χρήση του κινητού τηλεφώνου απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση, ακόμα και όταν βρισκόμαστε σε μποτιλιάρισμα ή σε κάποιο φανάρι.
6. Βαριά αντικείμενα στην καμπίνα και άδετοι πίσω επιβάτες
Η φυσική είναι αδυσώπητη. Αν οδηγούμε για παράδειγμα με 100 χλμ./ώρα, οι σακούλες με τα βαριά ψώνια στο πίσω κάθισμα ή το laptop που «πετάξαμε» πίσω, θα πρέπει να ξέρετε ότι κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Και σε περίπτωση δυνατού φρεναρίσματος, τα βαριά αντικείμενα που δεν είναι στερεωμένα καλά ή δεμένα, θα μετατραπούν σε βλήματα.
Στην καλύτερη περίπτωση τα άδετα αντικείμενα θα σπάσουν ένα παράθυρο ή την οθόνη του συστήματος πολυμέσων και στην χειρότερη μπορεί να στερήσουν τη ζωή του οδηγού και του συνοδηγού. Το ίδιο θα συμβεί σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες δεν έχουν βάλει την ζώνη ασφαλείας. Στις υψηλές ταχύτητες, το πλαίσιο εμπρός καθίσματος δεν θα αντέξει και έτσι θα επέλθει μεγάλος τραυματισμός ή ακόμα και θάνατος.
7. Κουρασμένος οδηγός πίσω από το τιμόνι
Είτε από αμέλεια είτε από ανάγκη, ορισμένοι οδηγοί δεν ξεκουράζονται σωστά και πολλές φορές κλείνουν τα μάτια τους κατά την οδήγηση. Για αυτό τον λόγο ανοίγουν ελαφρώς τα παράθυρα και πίνουν έναν καφέ ή ένα ενεργειακό ποτό για να ξεπεράσουν την υπνηλία. Αυτό βέβαια είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και ανεύθυνο.
Σε μια τέτοια κατάσταση, ο οδηγός αδυνατεί να ξεχωρίσει το όνειρο από την πραγματικότητα, χάνοντας την αίσθηση του χρόνου και του περιβάλλοντος. Ένας νυσταγμένος οδηγός είναι εξίσου επικίνδυνος με έναν μεθυσμένο. Δεν υπάρχει τίποτα για να καταπολεμήσετε την υπνηλία, οπότε καλό είναι να κοιμηθείτε για λίγο σε ένα ασφαλές σημείο και να συνεχίσετε τη διαδρομή σας.