Φρενάρισμα με τον κινητήρα: Χρειάζεται να το κάνω και πότε;

φρενάρισμα με τον κινητήρα. Είναι καλό; 2022

Η επιβράδυνση που προέρχεται από τον κινητήρα όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού είναι κάτι που έρχεται φυσικά και συνεισφέρει κατά την οδήγηση ποικιλοτρόπως.

Η επιβράδυνση ενός αυτοκινήτου είναι μια απλή διαδικασία για αυτόν που βρίσκεται στη θέση του οδηγού. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να χρησιμοποιήσει το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου με την εξίσωση της επιβράδυνσης να συμπληρώνεται και από την συνεισφορά του κινητήρα. Το φρένο όμως του μοτέρ είναι καλό να αξιοποιείται κατά το φρενάρισμα;

Το φρένο που προσφέρει ο κινητήρας, όταν αφήνουμε το γκάζι, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να αξιοποιείται από τον οδηγό, είτε αυτός θέλει να επιβραδύνει ήπια και ομαλά είτε, για τον οποιονδήποτε λόγο, θέλει να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων, του συστήματος πέδησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ήπια επιβράδυνση, είναι αρκετές οι φορές που το φρένο που προσφέρει το θερμικό μοτέρ είναι από μόνο του αρκετό για να μειώσει την ταχύτητα στα επιθυμητά επίπεδα, ενώ την ίδια στιγμή γλιτώνει το κυρίως σύστημα πέδησης του οχήματος από φθορές και αυξάνει με αυτό τον τρόπο τη διάρκεια ζωής του -ειδικά για τα τακάκια και τους δίσκους (ή τους σιαγώνες στην περίπτωση που υπάρχουν και ταμπούρα).

Σε μια κατηφορική διαδρομή μάλιστα η αξιοποίηση του κινητήρα θεωρείται επιβεβλημένη αφού έτσι γλιτώνουμε την υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης που μπορεί να οδηγήσει σε πτώση της συνολικής του απόδοσης, κάτι που μπορεί να μας βάλει σε μπελάδες, στην περίπτωση που το χρειαστούμε πραγματικά.

Να σημειωθεί ότι το φρενάρισμα του κινητήρα δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα ούτε στο μοτέρ ούτε στην μετάδοση κίνησης. Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην υπερπηδήσετε σχέσεις κατά την διάρκεια του κατεβάσματος (από 6η σε 3η ή 2α), γιατί υπάρχει περίπτωση να μπλοκάρουν, έστω στιγμιαία οι τροχοί και να αλλοιωθεί η πορεία που έχετε χαράξει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να έχετε το νου σας και στις στροφές του κινητήρα, γιατί ένα «θαρραλέο» κατέβασμα με υπερπήδηση σχέσεων από πολλά χλμ./ώρα θα φέρει την βελόνα του στροφόμετρου βαθειά στα κόκκινα και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να προκληθεί ζημιά στο μοτέρ ή και το σύστημα μετάδοσης.

Να θυμάστε επίσης ότι μια κατηφόρα την κατεβαίνουνε έχοντας επιλέξει στο κιβώτιο την ίδια ταχύτητα με την οποία θα την ανηφορίζαμε, ενώ σωστό είναι να μην έχουμε ποτέ νεκρά στο κιβώτιο όταν βρισκόμαστε εν κινήσει γιατί επηρεάζεται αρνητικά και η δυναμική ευστάθεια του αυτοκινήτου.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ