Να γιατί δεν πρέπει να αλλάζεις τη διάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου σου
Το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί μέρος μιας ατελείωτης κουβέντας γύρω από τα ελαστικά, αλλά τα βάσιμα στοιχεία οδηγούν μόνο σε μια σωστή άποψη.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουν όσοι θέλουν να βελτιώσουν το αυτοκίνητό τους, είναι να βάλουν φαρδύτερα ελαστικά. Πέρα από το αισθητικό κομμάτι, ακούγεται λογική μια τέτοια κίνηση, μιας και η μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα σημαίνει περισσότερη πρόσφυση. Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό.
Ως γνωστόν, τα ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων έχουν και διαφορετικό ίχνος, σε διαστάσεις και σχήμα. Σε περίπτωση που θελήσετε οπωσδήποτε να τοποθετήσετε φαρδύτερα ελαστικά, καλό θα είναι να λάβετε υπόψιν σας ορισμένους παράγοντες για να μην καταστρέψετε τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Το παν είναι να μην αλλοιωθεί η συνολική διάμετρος του τροχού(ζάντα με ελαστικό) για να μην χαλάσει το βήμα του αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίπτωση να ξέρετε ότι θα κερδίσετε σε κράτημα και αμεσότητα, αλλά θα χάσετε σε άνεση και θα αυξηθεί ο θόρυβος κύλισης.
Σε περίπτωση όμως που ξεφύγετε από τα εργοστασιακά όρια, να ξέρετε ότι θα επηρεαστεί αρκετά η οδική συμπεριφορά του αυτοκίνητου, προς το χειρότερο. Επιπλέον, η ανάρτηση δεν θα λειτουργεί σωστά λόγω αυξημένου βάρους της μη αναρτώμενης μάζας, μιας και μία μεγαλύτερη ζάντα με ένα αντίστοιχα μεγαλύτερο ελαστικό είναι βάρος που δεν περνά απαρατήρητο από το αυτοκίνητο.
Ακόμα, οι επιδόσεις επιταχύνσεων θα γίνουν υποδεέστερες σε σχέση με το εάν φορούσατε την εργοστασιακή διάσταση ελαστικών, ενώ όπως είναι ευκόλως κατανοητό η μεγαλύτερη επιφάνεια τρίβης θα ανεβάσει ελαφρώς και την κατανάλωση καυσίμου.
Τέλος, θα πρέπει να ξέρετε ότι όσο πιο μεγάλο το ελαστικό, τόσο και πιο ακριβό στην αντικατάστασή του, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Ειδικά στην Ελλάδα με τις τόσες κακοτεχνίες στους δρόμους, να είστε προετοιμασμένοι για στραβώματα στις ζάντες και εξογκώματα (βυζί) στο προφίλ των ελαστικών.
Για αυτό τον λόγο, εάν είναι να αλλάξουμε διάσταση στους τροχούς, συμβουλευόμαστε το εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή. Εννοείται ότι οι υπερβολές, μόνο κακό θα κάνουν στο αυτοκίνητο και στην ασφάλειά μας.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ