Γιατί οι αναρτήσεις των σύγχρονων αυτοκινήτων δημιουργούν προβλήματα αξιοπιστίας;

Suspension reliabilty 1

Οι επίκαιρες εξοπλιστικές και αντιρρυπαντικές προδιαγραφές των οχημάτων και ο σύγχρονος τρόπος ζωής, ταλαιπωρούν ακόμα πιο πολύ τις αναρτήσεις των αυτοκινήτων μας.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα ερευνών που πραγματοποιούν κάθε χρόνο αρκετοί οργανισμοί σε Ευρώπη και Η.Π.Α., η συνολική αξιοπιστία των αυτοκινήτων βελτιώνεται σε ετήσια βάση και είναι πιο ανθεκτικά στις ζημιές. Αυτό βέβαια ισχύει για τα σχετικά νέα αυτοκίνητα των ερευνών αξιοπιστίας, ηλικίας έως πέντε ετών, και όχι για το συνολικό προσδόκιμο της ζωής τους.

Η βελτίωση της αξιοπιστίας όμως δεν είναι ίδια σε όλα τα συστήματα που αποτελούν το αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί υπάρχει “μετρημένη” πρόοδος και εξέλιξη λόγω υψηλού κόστους, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση ζημιών από την καταπόνηση που δέχεται. Αυτό το σημείο είναι η ανάρτηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suspension reliability 2

Το μεγαλύτερο πρόβλημα με την ανάρτηση εντοπίζεται στην συχνότητα με την οποία παρουσίαζει κόπωση και κατά συνέπεια βλάβες. Σύμφωνα με τις έρευνες των οργανισμών αξιοπιστίας, τα προβλήματα που παρουσίαζαν στην ανάρτηση τα παλαιότερα αυτοκίνητα μετά από μια δεκαετία χρήσης, τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα παρουσίαζουν μόλις περάσει η πενταετία. Οι λόγοι είναι απλοί και είναι οι εξής:

Το αυξημένο βάρος

Τα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών βαραίνουν με την πάροδο του χρόνου. Η προσθήκη νέων συστημάτων ασφαλείας, σύγχρονων εξοπλιστικών χαρακτηριστικών και αντιρρυπαντικών τεχνολογιών, έφερε μεγάλη αύξηση του συνολικού βάρους.

Οι προδιαγραφές ρύπων

Η ανοδική τάση του βάρους των αυτοκινήτων έφερε αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Για να αντισταθμιστεί το αυξημένο συνολικό βάρος, οι μηχανικοί προχώρησαν στην χρήση λεπτότερων μερών στην ανάρτηση και την χρήση κραμάτων αλουμινίου αντί για ατσάλι. Αυτό βοήθησε στα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά μείωσε την αντοχή των μερών από την καταπόνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suspension reliability 3

Η χρυσή τομή

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών έφερε πολύ καλά αποτέλεσματα στον τομέα της ανάρτησης. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γενικά ομοιογενή και ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά, και σε αρκετά μοντέλα συναντάμε αναρτήσεις που προσφέρουν υψηλού επίπεδου άνεση και πειθαρχημένο έλεγχο. Για να γίνει όμως αυτό, αρκετές φορές τα μέρη της ανάρτησης αποκτούν τέτοια πολυπλοκότητα που υποβαθμίζουν την συνολική αξιοπιστία.

Το κέρδος

Ο τέταρτος λόγος σχετίζεται με την οικονομική πλευρά του θέματος. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, η αύξηση στην τιμή των πρώτων υλών και το κέρδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, καταλήγει αναπόφευκτα σε βάρος του καταναλωτή.

Η απρόσεκτη οδήγηση

Τις τελευταίες δεκαετίες στις ανεπτυγμένες χώρες έχει αλλάξει η στάση των οδηγών απέναντι στο αυτοκίνητο. Δεν του συμπεριφέρονται με τον τρόπο που έκαναν οι παλαιότεροι, και το χρησιμοποιούν ως μια απλή συσκεύη που θα τους μεταφέρει από το ένα σημείο στο άλλο. Αυτό όπως είναι λογικό έχει διαφοροποιήσει και το στιλ οδήγησης. Οι νεότερες γενιές οδηγών στην Ευρώπη είναι γενικά λιγότερο προσεκτικοί στην αντιμετώπιση των κακοτεχνιών των δρόμων, στα σαμαράκια των πόλεων κ.α.. Όλα αυτά επηρεάζουν την ήδη “επιβαρυμένη” ανάρτηση των σύγχρονων αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Suspension reliability 4

Μη τήρηση προγραμματισμένης συντήρησης

Ένας σοβαρός παράγοντας είναι η μη τήρηση της συχνότητας των service. Η σωστή και προγραμματισμένη συντήρηση θα φέρει έγκαιρα στο φως προβλήματα που βρίσκονται σε εξέλιξη, με αποτέλεσμα την πρόληψη μιας μεγάλης ζημιάς. Ο συχνός έλεγχος των αμορτισέρ, των σινεμπλόκ και γενικότερα όλων των μερών της ανάρτησης, προλαβαίνει ακριβότερες επισκευές και διατηρεί σε φόρμα το αυτοκίνητό μας. Ειδικότερα στα σύγχρονα αυτοκίνητα που δείχνουν αυξημένη καταπόνηση στο συγκεκριμένο σημείο μετά την πενταετία.

Η αστική χρήση

Είναι λογικό, όταν η ανάρτηση αντιμετωπίζει διαρκώς λακκούβες, σαμαράκια, εγκάρσιες τομές και ότι άλλο μπορεί να βρεθεί στους δρόμους της πόλης, η καταπόνηση της θα είναι μεγαλύτερη και η φθορά της ακόμα πιο γρήγορη. Όσο “ευέλικτος” και συνετός οδηγός και να είστε, η φθορά της ανάρτησης θα είναι αυξημένη σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που κινείται συχνά σε αυτοκινητόδρομο. Για αυτό μην αμελείτε τον έλεγχό της και πραγματοποιήστε τον παράλληλα με το ετήσιο service.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ