Η άνοδος στις τιμές των καυσίμων κάνει την αγορά ενός μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πιο δελεαστική από ποτέ. Ωστόσο υπάρχουν πράγματα που πρέπει να προσέξουμε για να μη βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το μέλλον των τεσσάρων τροχών, τουλάχιστον επί ευρωπαϊκού εδάφους, ωστόσο βρίσκονται ήδη εδώ και διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην καθημερινότητα μας.
Η αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη στον ιδιοκτήτη του και όχι μόνο αφού εκτός από το χαμηλότερο κόστος κίνησης και αυτό ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση του μεταχειρισμένου ηλεκτρικού.
BUY NOW
Μάλιστα και ενώ η τιμή της βενζίνης έχει αυξηθεί κατά 35% σε ένα μόλις ημερολογιακό έτος (τιμές 5η Μαΐου), το κόστος της κιλοβατώρας από τις εταιρείες που προσφέρουν σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά μοντέλα έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο (0,50 ευρώ/kWh για φόρτιση DC και 0,60 ευρώ/kWh για φόρτιση AC). Ως μπόνους του χαμηλού κόστους χρήσης και συντήρησης, τα ηλεκτρικά δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον στο οποίο κινούνται.
Με βάση τα παραπάνω, αλλά και την δυνατότητα «ανεφοδιασμού» στο σπίτι, ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό παρουσιάζεται ως μία δελεαστική πρόταση σήμερα, ειδικά για μετακινήσεις στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Όπως όμως και με τα συμβατικά μοντέλα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να βρίσκονται σε εγρήγορση ώστε να απολαύσουν τις «υπηρεσίες» που θα τους προσφέρει το μεταχειρισμένο ηλεκτρικό για πολλά χρόνια.
«Ύποπτα» χιλιόμετρα
Σύμφωνα και με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό, οι αποστάσεις που καλύπτουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως δεν διαφέρουν στο σύνολο τους σε σχέση εκείνες που καλύπτουν τα συμβατικά μοντέλα. Η διαφορά βρίσκεται περίπου στο 10% για τα συμβατικά που δείχνουν να «μαζεύουν» λίγα περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τους αμιγώς ηλεκτρικούς συγγενείς τους.
Έτσι για μεταχειρισμένα ελληνικά μοντέλα υπολογίστε γύρω στα 11.000-13.500 χλμ. έναντι των 12.000-15.000 χλμ. που διανύει ο μέσος οδηγός συμβατικού. Οπότε και σε αυτή την περίπτωση μην εμπιστευτείτε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 7-8 ετών που έχει πολύ λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, εκτός φυσικά και αν γνωρίζετε από πρώτο χέρι τον ιδιοκτήτη του. Αν είναι μεταχειρισμένο που έχει έρθει από το εξωτερικό τότε τα 16.000 χλμ. το χρόνο θεωρείται ένα φυσιολογικό νούμερο.
Σε γενικές γραμμές η εμφάνιση του μοντέλου, τόσο η εξωτερική όσο και το εσωτερικό του, θα πρέπει να «συμφωνούν» με τα χιλιόμετρα που δείχνει το κοντέρ του, αλλά και με αυτά που φαίνονται στο βιβλίο συντήρησης του.
Πλήρες ιστορικό σέρβις
Όπως και στα συμβατικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, το πλήρες καταγεγραμμένο ιστορικό της συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να απαλλάξει τον ιδιοκτήτη του από περιττά άγχη, ειδικά αν έχει γίνει σε επίσημο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Το ιστορικό το χρειάζεστε λιγότερο για τον ηλεκτρικό κινητήρα του αυτοκινήτου και περισσότερο για το υπόλοιπο αυτοκίνητο και την μπαταρία του ώστε να διασφαλίσετε ότι η όποια συντήρηση έχει γίνει στην ώρα της και σωστά. Έτσι εξασφαλίζετε επίσης ότι ισχύει και η επίσημη εγγύηση του κατασκευαστή για το αυτοκίνητο αλλά και την μπαταρία του. Σοφό είναι επίσης, πριν προχωρήσετε σε αγορά, να επισκεφτείτε την επίσημη αντιπροσωπεία και να ζητήσετε έναν έλεγχο.
Μπαταρία
Ζητήστε να δείτε την συστοιχία μπαταριών του ηλεκτρικού που σας ενδιαφέρει πλήρως φορτισμένη, ώστε να διαπιστώσετε την κατάσταση της υγείας της αλλά και την αυτονομία που προσφέρει με μία φόρτιση.
Ισχύς εγγυήσεων
Ένα ηλεκτρικό μεταχειρισμένο μπορεί να έχει δύο διαφορετικές εγγυήσεις: μία που να αφορά το αυτοκίνητο και μία ξεχωριστή για την συστοιχία μπαταριών του. Καλό λοιπόν είναι να γνωρίζετε ποια είναι η διάρκεια της εγγύησης και στις δύο περιπτώσεις, για να γνωρίζετε για πόσο ακόμη καλύπτεται η μπαταρία ώστε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο σε περίπτωση δυσλειτουργίας.
Θόρυβοι στην καμπίνα
Έλα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι σε γενικές γραμμές πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχης κατηγορίας συμβατικό με τον ηλεκτρικό του κινητήρα να παράγει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και μηδενικούς παλμούς-κραδασμούς. Έτσι οποιοσδήποτε περίεργος θόρυβος μέσα στην καμπίνα, που δεν θα έπρεπε να υπάρχει, θα κάνει πιο εύκολα αισθητή την παρουσία του.
Φροντίστε τέλος, το μεταχειρισμένο ηλεκτρικό που σας ενδιαφέρει να συνοδεύεται από όλα τα καλώδια φόρτισης με τα οποία ερχόταν από το εργοστάσιο, καθώς η αντικατάσταση τους είναι αρκετά δαπανηρή.