Έχεις χειροκίνητο κιβώτιο; Έτσι θα «μηδενίσεις» τα έξοδα και την κατανάλωση

Χειροκίνητο κιβώτιο κακές συνήθειες -τι να αποφύγεις- συμβουλές 2023

Η σωστή χρήση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων του αυτοκινήτου μπορεί να αποφέρει μεταξύ άλλων σημαντικά οφέλη στην εξοικονόμηση χρημάτων και να δώσει ανάσα στο πορτοφόλι του οδηγού.

Ανάμεσα στις ικανότητες που πρέπει να κατέχει ένας οδηγός ώστε να κινείται απρόσκοπτα και με ασφάλεια είναι να καταλαβαίνει και να χρησιμοποιεί σωστά και το κιβώτιο του αυτοκινήτου του.

Η σωστή χρήση του κιβωτίου αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία στα αυτοκίνητα που φέρουν χειροκίνητο σασμάν. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός είναι ο μοναδικός υπεύθυνος για το πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των αλλαγών, ενώ οι πράξεις του -οι αλλαγές ταχυτήτων-, που καθορίζονται από τον συγχρονισμό των ποδιών και του δεξιού χεριού, επηρεάζουν άμεσα, τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, την κατανάλωση καυσίμου αλλά και τη μακροζωία του ίδιου του κιβωτίου και των περιφερειακών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο πράγμα λοιπόν που πρέπει να έχει στον νου του ένας οδηγός αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο είναι και αυτά που μαθαίνει κατά τα πρακτικά μαθήματα στη σχολή οδηγών: να πραγματοποιεί δηλαδή «στρωτές» αλλαγές όταν ξεκινά από στάση, εν κινήσει αλλά και όταν φρενάρει και να χρησιμοποιεί παράλληλα σωστά το πεντάλ του συμπλέκτη και στις δύο περιπτώσεις.

Με ιδανικό συγχρονισμό των άκρων, εκτός από στρωτές αλλαγές, ο οδηγός επιτυγχάνει και μεγαλύτερη μακροζωία για το ίδιο το κιβώτιο, τους άξονες μετάδοσης και φυσικά για τον συμπλέκτη του σασμάν, ο οποίος θα χρειαστεί να αντικατασταθεί σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και περισσότερα χιλιόμετρα, κάτι που επιφέρει μείωση στα έξοδα συντήρησης του αυτοκινήτου.

Επίσης η επιλογή της σωστής σχέσης στο κιβώτιο σε δρόμο με κατηφορική κλίση έχει ευεργετικά αποτελέσματα και για το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου αφού το φυσικό φρένο του κινητήρα επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί λιγότερο το μεσαίο πεντάλ και κατ' επέκταση να προκαλεί μικρότερες φθορές στους δίσκους και τα τακάκια ή στους σιαγόνες, στην περίπτωση που υπάρχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σωστές επιλογές στη σχέση του κιβωτίου πρέπει να γίνονται επίσης και εν κινήσει όταν πραγματοποιούνται και με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου. Σε γενικές γραμμές οι αλλαγές σχέσεων, με απώτερο σκοπό την επιλογή της τελευταίας και μακρύτερης σχέσης του κιβωτίου πρέπει να γίνονται μεταξύ 2.000-2.750 σ.α.λ. για αυτοκίνητα κινητήρες βενζίνης (turbo ή ατμοσφαιρικούς) και μεταξύ 1.500-2.000 σ.α.λ. για μοτέρ diesel.

Σε πιο χαμηλές στροφές η αλλαγή σχέσεων θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα αλλά και το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου. Παράλληλα, ο οδηγός θα πρέπει να θυμάται να μην ξεκουράζει ποτέ το χέρι του πάνω στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου και να μην πατά συμπλέκτη με επιλεγμένη σχέση όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται -για παράδειγμα περιμένοντας στο φανάρι.

Τέλος, η αλλαγή από πρώτη σε όπισθεν και το αντίστροφο θα πρέπει να γίνεται πάντα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, ενώ όλες οι αλλαγές ταχυτήτων θα πρέπει να γίνονται με το πεντάλ του συμπλέκτη πλήρως πατημένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ