Ένα «αθώο» πετραδάκι μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας. Επομένως, πρέπει να ενεργήσουμε άμεσα, ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία.
Με τη θερινή έξοδο των εκδρομέων να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οι οδηγοί ξεχύνονται στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, κατευθυνόμενοι στους καλοκαιρινούς προορισμούς τους.
Με δεδομένη την απουσία διασταυρώσεων, φωτεινών σηματοδοτών κ.ο.κ., οι αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλέστεροι συγκριτικά με την αστική ζούγκλα, όπου ο οδηγός – πέρα από τα ΙΧ - καλείται να συνυπάρξει με πεζούς, να σταματά στα φανάρια και να περνά… σύριζα από τα ασφυκτικά στενά των πόλεων.
BUY NOW
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι στον αυτοκινητόδρομο όλα βαίνουν καλώς. Πέρα από τα τροχαία ατυχήματα -κυρίως- λόγω υπερβολικής ταχύτητας, δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί διαπιστώνουν έκπληκτοι ότι το παρμπρίζ τους φέρει ένα ράγισμα, το οποίο μοιάζει με ιστό αράχνης.
Η ευθύνη σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να καταλογισθεί στα… αθώα πετραδάκια επί της ασφάλτου, τα οποία μπορούν να εκτοξευθούν στο παμρπίζ μας από κάποιο διερχόμενο όχημα.
Μόλις το πετραδάκι χτυπήσει την επιφάνεια του παρμπρίζ σας θα δημιουργηθεί θραύσμα, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να δημιουργήσει ράγισμα. Σε αυτή την περίπτωση καλούμαστε να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, μιας και η ζημιά ενδέχεται να επεκταθεί σε όλο το κρύσταλλο.
Πώς θα εμποδίσω την επέκταση του θραύσματος σε όλο το παρμπρίζ
Μόλις εντοπίσουμε ένα ράγισμα στο παρμπρίζ, που μοιάζει με ιστό αράχνης, ενώ βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, τότε καλό είναι να ενεργήσουμε άμεσα, χωρίς χρονοτριβές. Ειδικότερα, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να σταματήσουμε το αυτοκίνητό μας στο πρώτο πάρκινγκ.
Στη συνέχεια, πρέπει να βρούμε ένα κομμάτι κολλητικής ταινίας, ή οποιοδήποτε άλλο είδος «σφράγισης» ώστε να εμποδίσουμε την επέκταση του ραγίσματος σε όλο το κρύσταλλο.
Με αυτό τον τρόπο θα θωρακίσουμε τη ρωγμή που έχει σχηματιστεί στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας, από τη σκόνη, την υγρασία και τη βρωμιά. Πρόκειται για παράγοντες οι οποίες ενδέχεται να επιταχύνουν την εξάπλωση της ρωγμής στο κρύσταλλο.
Στη συνέχεια το ράγισμα μπορεί να εξαλειφθεί μέσω ενός κιτ επισκευής κρυστάλλων με ρητίνη, το οποίο μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε μόνοι μας, είτε επισκεπτόμενοι ένα συνεργείο.
Πώς το χρησιμοποιούμε
Αρχικά πρέπει να καθαρίσουμε και να στεγνώσουμε την επιφάνεια μέσα και έξω από τη ζημιά του παμρπίζ με καθαριστικό τζαμιών που εμπεριέχει αλκοόλ. Μέσω της βελόνας αφαιρούμε τη βρωμιά από το τραυματισμένο τζάμι, ενώ για προληπτικούς λόγους τοποθετούμε ένα στεγνό πανί στο κάτω μέρος του παρμπίζ ώστε να αποτρέψουμε το στάξιμο του υλικού στο καπό, μιας και θα προκληθεί φθορά στο χρώμα.
Στη συνέχεια, με τη χρήση των εργαλείων διοχετεύουμε τη ρητίνη, την οποία σταθεροποιούμε με εργαλείο που εκπέμπει υπεριώδη ακτινοβολία (UV-light) και λειαίνουμε την επιφάνεια.
Αφού ολοκληρώσουμε τη διαδικασία καλό είναι να αφήσουμε το αυτοκίνητο στο ήλιο για μία ώρα. Με αυτή τη μέθοδο, εξασφαλίζουμε την πλήρη ανθεκτικότητα του σημείου.
Πρέπει, ωστόσο, να γνωρίζουμε ότι η χρήση της ρητίνης προτείνεται μόνο για μικρής έκτασης ζημιάς και όχι για μεγάλα ραγίσματα.
Σε μεγάλες ρωγμές το εμπρόσθιο παρμπρίζ δεν δύναται να επισκευαστεί και απαιτείται η αντικατάστασή του, ώστε να μπορούμε να οδηγούμε ξανά με ασφάλεια, χωρίς να παρεμποδίζεται η ορατότητά μας.
Υπό αυτές τις συνθήκες η προαιρετική ασφαλιστική κάλυψη που αφορά τη θραύση κρυστάλλων ενδέχεται να αποδειχθεί… σωτήρια. Εφόσον, όμως, δεν έχουμε συμπεριλάβει τη συγκεκριμένη κάλυψη στο ασφαλιστήριο συμβόλαιό μας, τότε θα χρειαστεί να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη.