Το άγνωστο κόλπο για να πετάξεις τις αλυσίδες από το αυτοκίνητο –Τι πρέπει να κάνεις (video)
Δεν έχετε χειμερινά ελαστικά ή αλυσίδες χιονιού; Μην ανησυχείτε, απλώς κολλήστε άμμο πάνω στο πέλμα των θερινών ελαστικών και «καθαρίσατε», λένε οι Ρώσοι μηχανικοί.
Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στη χώρα μας φορούν θερινά ελαστικά και τις λίγες μέρες που χιονίζει ή έχει πάγο στο δρόμο, κινείστε με τις αλυσίδες ή τις χιονοκουβέρτες. Τι πρέπει να κάνετε όμως εάν δεν έχετε τίποτα από τα δύο; Οι Ρώσοι έχουν την απάντηση ( ; ).
Αρκετοί έχουν ταξιδέψει τους χειμερινούς μήνες σε έναν ορεινό προορισμό και κατά την διάρκεια της διαμονής ή της διαδρομής, αλλάζει ο καιρός και αρχίζει να χιονίζει. Τα θερινά ελαστικά που φέρει η πλειοψηφία των αυτοκινήτων, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες.
BUY NOW
Οι Ρώσοι μηχανικοί του Garage 54 μας παρουσιάζουν μια ξεχωριστή λύση, για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, που καλό θα ήταν να μην την δοκιμάσετε σε δημόσιο δρόμο. Αυτή είναι να φτιάξετε ένα στρώμα άμμου-κόλλας στο πέλμα τον θερινών ελαστικών σας.
Αυτό που προτείνουν είναι ένα παλιό και φθηνό κόλπο των οδηγών της Σιβηρίας από μία άλλη εποχή. Παίρνουν τα θερινά ελαστικά του αυτοκινήτου, αλοίφουν όλο το πέλμα με παχύρευστη βιομηχανική κόλλα και από πάνω ρίχνουν άμμο. Στόχος είναι να δημιουργήσουν μια επιφάνεια σαν γυαλόχαρτο.
Παραδόξως, η ιδέα τους είχε θετικά αποτελέσματα. Το Nissan με αυτά τα «πατενταρισμένα» ελαστικά, οδηγήθηκε σε παγωμένο τερέν και επιτάχυνε μέχρι τα 40 χλμ./ώρα και ακινητοποιήθηκε ξανά.
Η πρώτη μέτρηση με θερινά ελαστικά αναφέρει ότι χρειάστηκαν 27 δλ. για να πιάσουν τα 40 χλμ./ώρα και 45 μέτρα να ακινητοποιηθούν. Με τα «βελτιωμένα» ελαστικά με το μίγμα άμμου-κόλλας, χρειάστηκαν 17 δλ. και 38 μέτρα αντίστοιχα στην πρώτη μέτρηση και 20 δλ. και 35 μέτρα αντίστοιχα στη δεύτερη μέτρηση.
Μετά από τις δύο μετρήσεις, τα πειραγμένα θερινά ελαστικά άρχισαν να χάνουν το στρώμα άμμου-κόλλας. Για σύγκριση όμως, οι Ρώσοι μηχανικοί δοκίμασαν και ένα σετ χειμερινών ελαστικών. Για τα πρώτα 40 χλμ./ώρα από στάση χρειάστηκαν 15 δλ. και για πλήρη ακινητοποίηση 35 μέτρα. Λάβετε υπόψη ότι τα χειμερινά ελαστικά που έβαλαν είχαν καρφιά (οδήγηση κυρίως σε πάγο), επομένως το πείραμα με το μίγμα άμμου-κόλλας θεωρείται πετυχημένο. Σε καμία περίπτωση όμως δεν το εφαρμόζουμε στον πραγματικό κόσμο.