Το κόλπο με τον αναπτήρα στο αυτοκίνητο -Πώς μπορεί να σε σώσει τη δύσκολη στιγμή

το κόλπο με τον αναπτήρα που μπορεί να σε σώσει στο αυτοκίνητο

Ένας κοινός αναπτήρας θα πρέπει να βρίσκεται πάντα μαζί μας στο αυτοκίνητο καθώς με ένα απλό κόλπο μπορεί σε περίπτωση βλάβης να φέρει ξανά στη «ζωή» τον κινητήρα μας.

Το να ακινητοποιηθεί ένα αυτοκίνητο από βλάβη στον κινητήρα δεν είναι κάτι ασυνήθιστο και είναι κάτι που συμβαίνει πολλές φορές όταν η οποιαδήποτε βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά.

Η σωστή περιοδική συντήρηση του αυτοκινήτου μας εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό την παραπάνω πιθανότητα και η ακινητοποίηση του αυτοκινήτου μας, ενώ εμείς φροντίζουμε για την υγεία του, μπορεί να συμβεί για κάποιο λόγο που συνήθως διορθώνεται εύκολα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μπουζί του κινητήρα και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία του μοτέρ. Με την πάροδο του χρόνου στα ηλεκτρόδια του μπουζί συγκεντρώνονται διαφόρων ειδών επικαθήσεις, οι οποίες μπορεί να το εμποδίσουν από το να μετατρέψει το ρεύμα που δέχεται σε ισχυρό σπινθήρα, ο οποίος με τη σειρά του θα οδηγήσει στην ανάφλεξη του καύσιμου μίγματος και την εκκίνηση ή την σωστή λειτουργία του μοτέρ.

Αν δεν μπορείτε να εκκινήσετε τον κινητήρα σας, η μειωμένη απόδοση των μπουζί μπορεί να είναι η αιτία και τη λύση μπορεί να δώσει, τουλάχιστον προσωρινά, ένας κοινός αναπτήρας. Με το να δοκιμάσετε να διορθώσετε την κατάσταση μπορεί να σας γλιτώσει πολύτιμο χρόνο. Μαζί με τον αναπτήρα θα χρειαστείτε βέβαια και ένα μπουζόκλειδο για να καταφέρετε να λύσετε τα μπουζί χωρίς να τους προκαλέσετε ζημιά, αλλά και ένα καθαρό κατά προτίμηση πανί. Ειδικά αν είστε ακινητοποιημένοι στη μέση του πουθενά και η οδική βοήθεια βρίσκεται πολύ μακριά, δεν έχετε να χάσετε κάτι με το να προσπαθήσετε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση που ο κινητήρας σας δεν παίρνει μπροστά, για να περιορίσετε τις πιθανότητες αυτό να οφείλεται σε ενδεχόμενη δυσλειτουργία των μπουζί θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας αυτά που ακολουθούν.

Αρχικά το αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει επαρκή ποσότητα βενζίνης στο ρεζερβουάρ του. Έπειτα, με το γύρισμα του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, ή το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού, όλα τα συστήματα θα πρέπει να ενεργοποιούνται κανονικά και τα φώτα του αυτοκινήτου μας θα πρέπει έχουν τη σωστή ένταση και να μην μας φαίνονται αδύναμα.

Παράλληλα, με την ενεργοποίησή της, η μίζα θα πρέπει να «γυρνάει» δυνατά όπως και κάθε άλλη φορά που προσπαθούμε να εκκινήσουμε το μοτέρ. Έχοντας στο μυαλό μας και κάνοντας όλα τα παραπάνω εξαλείφουμε σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα η μπαταρία του αυτοκινήτου να μην έχει φορτιστεί σωστά ή να υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το δυναμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από τα παραπάνω κλείνουμε τον κεντρικό διακόπτη, ανοίγουμε το καπό, αφαιρούμε τα μπουζοκαλώδια και έπειτα και τα ίδια τα μπουζί χρησιμοποιώντας το μπουζόκλειδο. Αν τα ηλεκτρόδιά τους είναι καθαρά, τότε τα μπουζί δεν είναι η αιτία που δεν εκκινεί το μοτέρ. Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή είναι βρώμικα, η πιθανότητα να ευθύνονται αυτά είναι μεγάλη.

Επόμενο βήμα είναι να σκουπίσουμε τα ηλεκτρόδια του μπουζί με ένα καθαρό πανί και έπειτα να χρησιμοποιήσουμε τον αναπτήρα για να τα «κάψουμε» για μερικά δευτερόλεπτα και να ζεστάνουμε τις επικαθήσεις. Χρησιμοποιούμε ξανά το πανάκι για να καθαρίσουμε αμέσως τα μπουζί και τα τοποθετούμε ξανά στις θέσεις τους, όπως και τα μπουζοκαλώδια.

Προσπαθούμε, τέλος, να εκκινήσουμε ξανά τον κινητήρα και δεν αποκλείεται αυτή τη φορά να είμαστε πιο τυχεροί. Σε κάθε περίπτωση και εφόσον το μοτέρ τεθεί σε λειτουργία, αντικαθιστούμε τα μπουζί του κινητήρα μας με την πρώτη ευκαιρία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ