Το κόλπο για να μην πληρώσεις ακριβά τα λάστιχα του αυτοκινήτου σου -Πώς να τα κρατήσεις σε φόρμα
Σε μόλις λέπτα μπορούμε να παρατείνουμε τη ζωή των ελαστικών και να καθυστερήσουμε την αντικατάστασή τους.
Στα ύψη έχει εκτοξευθεί το κόστος ζωής, με το κύμα ακρίβειας να έχει δέσει τα χέρια των καταναλωτών, οι οποίοι προσπαθούν να «κόψουν» απ’ οτιδήποτε.
Από το κύμα ακρίβειας δεν έχουν ξεφύγει και τα ελαστικά των αυτοκινήτων, με τους επαγγελματίες του χώρου να κάνουν λόγο για αυξήσεις που υπερβαίνουν το 50%.
BUY NOW
Στο πλαίσιο αυτό, δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που δεν διστάζουν να… ρισκάρουν, συνεχίζοντας να κυκλοφορούν με ελαστικά που έχουν παραδώσει πνεύμα.
Πώς μπορώ να αυξήσω τη διάρκεια ζωής των ελαστικών;
Για να παρατείνουμε ελαφρώς τη ζωή των ελαστικών του ΙΧ μας και να καθυστερήσουμε το μεγάλο έξοδο αντικατάστασής τους, πρέπει ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα να αλλάζουμε τα ελαστικά μας εμπρός/πίσω, δηλαδή να τοποθετούμε τα ελαστικά των μπροστινών τροχών στους πίσω και το αντίστροφο.
Αυτό διότι, με δεδομένο ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι προσθιοκίνητα, τα μπροστινά ελαστικά τους ζορίζονται περισσότερο και φθείρονται γρηγορότερα από τα πίσω, καθώς πέρα από την κίνηση διαχειρίζονται και τη διεύθυνση του οχήματος.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η εναλλαγή θέσης πρέπει να πραγματοποιηθεί περίπου κάθε 10.000 χλμ. και να συμβεί μόνο δύο φορές στην ζωή του ελαστικού. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, δεν έχει νόημα να αναλλάσουμε ελαστικά στο μέσο της ζωής τους (πάνω από 20.000 με 25.000 χλμ.) και περιμένουμε να φθαρούν σε άλλα τόσα χιλιόμετρα μέχρι την αγορά ενός καινούριου σετ.
Η διαδικασία είναι απλή και πολλές φορές θα την δείτε να αναγράφεται και στο εγχειρίδιο χρήσης του κατασκευαστή. Στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα αλλάζουμε τα εμπρός με τα πίσω ελαστικά της κάθε πλευράς. Στα πισωκίνητα μεταφέρουμε τα πίσω ελαστικά στον εμπρός άξονα και στην ίδια πλευρά, με τα πίσω να τα τοποθετούμε χιαστή, ενώ στα τετρακίνητα γίνεται χιαστή.
Αυτός είναι ο σωστός τρόπος εναλλαγής ελαστικών ανάλογα με τον τύπο και την αρχιτεκτονική του αυτοκίνητου μας. Σε κάθε περίπτωση, δεν κάνουμε του κεφαλιού μας και ακολουθούμε πιστά το εγχειρίδιο χρήσης, ενώ ρωτάμε και την γνώμη του ειδικού στον επίσημο επισκευαστή μας.
Τέλος, εννοείται ότι η εναλλαγή ελαστικών πραγματοποιείται σε αυτοκίνητα με ίδιας διάστασης ελαστικά και στους δύο άξονες, ενώ σύμφωνα με τον τύπο ελαστικού μπορεί να χρειαστεί να επιλέξετε συγκεκριμένη θέση στον εμπρός ή τον πίσω άξονα ανάλογα με την φορά κατεύθυνσης που προβλέπει ο κατασκευαστής του. Ακόμα, υπάρχει ενδεχόμενο να απαιτείται ζυγοστάθμιση, οπότε καλύτερα η εναλλαγή των ελαστικών να γίνει στο συνεργείο ή το βουλκανιζατέρ σας.