Το κόλπο για να περάσεις ΚΤΕΟ με το diesel σου

KTEO

Η απλούστατη διαδικασία η οποία θα βοηθήσει τον κάτοχο ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου να περάσει με επιτυχία το «τεστ» της μέτρησης καυσαερίων.

Σε μεγάλο «στοίχημα» εξελίσσεται για ορισμένους ιδιοκτήτες ΙΧ ο τεχνικός έλεγχος από τα ΚΤΕΟ, πολλώ δε μάλλον για τους κατόχους μεγάλης ηλικίας diesel αυτοκινήτων τα οποία ενδέχεται να μείνουν μετεξεταστέα στη μέτρηση καυσαερίων.

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι η μέτρηση καυσαερίων αποτελεί το πρώτο στάδιο αξιολόγησης ενός οχήματος και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, με φόντο τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ο κυριότερος ρυπαντής που προκύπει από την καύση του πετρελαίου κίνησης και ελέγχεται από τα ΚΤΕΟ είναι η αιθάλη (κάπνα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκλυση αυξημένων ρύπων, προϊόντος του χρόνου, είναι κάτι σύνηθες για τα ντίζελ αυτοκίνητα. Διότι μόλις ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία, δημιουργούνται υπολείμματα καύσης που κατακάθονται σε μια πληθώρα σημείων.

Ειδικότερα, τα υπολείμματα άνθρακα διαποτίζουν τόσο τη βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR), όσο και το φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων (DPF) που κατακρατεί τα μικροσωματίδια άνθρακα (αιθάλη), ενώ συσσωρεύονται και στα μπεκ, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, αυξάνοντας τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων.

Καταλυτικό ρόλο στη μειωμένη απόδοση του κινητήρα μπορεί να διαδραματίσει, δε, και η οδηγική μας συμπεριφορά. Αν χρησιμοποιούμε το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητό μας για πολύ λίγα λεπτά (σε αστικό περιβάλλον με χαμηλές ταχύτητες), τότε ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να «πιάσει» τη σωστή θερμοκρασία, κάτι που είναι επιβλαβές για το αντιρρυπαντικό σύστημα του οχήματος, με το DPF να μην προλαβαίνει να αυτοκαθαριστεί.

diesel κινητήρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς μπορείς να περάσεις το ΚΤΕΟ;

Το «μπούκωμα» του DPF (απαντάται σε όλα τα Euro 5 αυτοκίνητα) επιφέρει αύξηση των εκπεμπόμενων μικροσωματιδίων αιθάλης, και επομένως ενδέχεται να καταδικάσει το αυτοκίνητό μας… σε αποτυχία κατά την επίσκεψή μας στο ΚΤΕΟ.

Μια αποτυχία που μπορεί να αποφευχθεί εφόσον ακολουθήσουμε μια πολύ απλή διαδικασία που έχει καθιερωθεί στην αυτοκινητική αργκό ως «αναγέννηση του DPF».

Σε πρώτο στάδιο πρέπει να οδηγήσουμε για ένα διάστημα 15-20 λεπτών, ώστε να βεβαιωθούμε ότι το λάδι του κινητήρα βρίσκεται στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας και στη συνέχεια να κυκλοφορήσουμε με το όχημά μας σε ανοιχτό δρόμο, κινούμενοι με σταθερή ταχύτητα, γύρω στα 120 χλμ/ώρα.

συστημα εξατμισης

Η συγκεκριμένη πρακτική θα εξασφαλίσει ότι η θερμοκρασία που θα αναπτύξει τελικά το DPF θα είναι αρκετή για ολοκληρωθεί με επιτυχία η διαδικασία αναγέννησης του, ήτοι η καύση των επικαθίσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον παραπάνω απλό τρόπο, λοιπόν, μπορούμε να διασφαλίσυμε την αποτελεσματική λειτουργία του DPF, και να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις κατά την επίσκεψη στα ΚΤΕΟ.

Σημειώνεται, βέβαια, ότι στα σύγχρονα diesel αυτοκίνητα η διαδικασία αναγέννησης του DPF μπορεί να γίνεται και αυτόνομα, με τον οδηγό να ενημερώνεται γι' αυτό από σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ