Μία από τις πολλές «μυστικές» λειτουργίες που διαθέτει το αυτοκίνητό μας κρύβεται στον διακόπτη των φλας και μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια ενόσω το όχημά μας είναι σταθμευμένο.
Οι δρόμοι της πόλης δεν είναι επικίνδυνοι μόνο κατά την οδήγηση, αλλά και κατά το παρκάρισμα, αφού όσο ιδανική και αν φαίνεται μία θέση στάθμευσης, κανείς δεν είναι απολύτως σίγουρος ότι θα βρει το αυτοκίνητό του ανέπαφο όταν θα επιστρέψει.
Για αυτό τον λόγο, ορισμένοι κατασκευαστές, κυρίως Ευρωπαίοι, προσφέρουν μία επιπλέον λειτουργία στα φώτα τα αυτοκινήτων τους, για να τα κάνουν ορατά ακόμα και παρκαρισμένα.
BUY NOW
Η συγκεκριμένη λειτουργία ονομάζεται «φώτα στάθμευσης» και ουσιαστικά ανάβει την μικρή σκάλα των φώτων μόνο από την μία πλευρά. Τα φώτα στάθμευσης θα τεθούν σε λειτουργία μόνο εάν ο διακόπτης της ανάφλεξης είναι στην θέση OFF. Μόλις σβήσουμε τον κινητήρα, μετακινούμε τον διακόπτη των φλας επάνω ή κάτω, ανάλογα με την πλευρά των φώτων που θέλουμε να ενεργοποιήσουμε.
Όταν το φως στάθμευσης είναι αναμμένο, παραμένει ενεργοποιημένο το μπροστινό πλευρικό φως μικρής σκάλας και το πίσω φως στην αντίστοιχη πλευρά του αυτοκινήτου. Σε περίπτωση που θέλουμε να θέσουμε σε λειτουργία τα φώτα στάθμευσης και στις δύο πλευρές, με κλειστή την ανάφλεξη, επιλέγουμε τη λειτουργία της μικρής σκάλας φώτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ορισμένα μοντέλα θα πρέπει ίσως να τραβήξετε τον περιστροφικό διακόπτη των φώτων, ενώ σε μερικά σύγχρονα αυτοκίνητα τα φώτα στάθμευσης ενεργοποιούνται μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα φώτα στάθμευσης δεν προορίζονται για πολύωρη ή ολονύχτια χρήση. Εάν το αυτοκίνητο ανιχνεύσει ότι η μπαταρία των 12 volt έχει χαμηλή φόρτιση, τα φώτα στάθμευσης θα σταματήσουν να λειτουργούν για να μπορέσει μετά το ηλεκτρικό σύστημα να εκκινήσει τον κινητήρα. Ουσιαστικά, το μέγιστο χρονικό περιθώριο που μπορεί να λειτουργήσουν τα φώτα στάθμευσης είναι 2 ώρες.