Λάθος ή σωστό να βάζω 10 ευρώ βενζίνη στο αυτοκίνητό μου -Με πόσα λίτρα πρέπει να το «γεμίζω»

anefodiasmos me kausimo se pratirio 1

Το κόστος καυσίμων μας «καίει» όλους αυτή την στιγμή, αλλά είναι καλύτερο να έχετε πάντα γεμάτο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου ή να επισκέπτεστε πιο συχνά το πρατήριο και να βάζετε λιγότερη ποσότητα.

Καθένας από εμάς έχει τις δικές του ιδιοτροπίες σχετικά με το αυτοκίνητό του, που προτιμάμε να τις ονομάζουμε «συνήθειες», επειδή μερικές φορές είμαστε πεπεισμένοι ότι πράττουμε το σωστό χωρίς να ξέρουμε καν πώς να το εξηγήσουμε.

Για παράδειγμα, όταν έρθει η ώρα να γεμίσoυμε το ρεζερβουάρ με καύσιμο, οι περισσότεροι οδηγοί χωρίζονται σε αυτούς που συνήθως προχωρούν σε μικρές ποσότητες και σε αυτούς που γεμίζουν μέχρι να το δουν στο στόμιο. Πέρα από το ότι ο καθένας κάνει ότι θέλει με τα λεφτά του, καλό είναι να γνωρίζουμε ποιος κάνει το σωστό;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
anefodiasmos me kausimo se pratirio 2

Η βενζίνη και το ντίζελ έχουν βάρος. Λιγότερο από όσο νομίζετε, αλλά έχουν βάρος. Ένα λίτρο βενζίνης προσθέτει έως και 750 γρ. και ένα λίτρο πετρελαίου κίνησης 835 γρ. Περισσότερα κιλά για μετακίνηση, άρα και μεγαλύτερη κατανάλωση, ειδικά αν πρόκειται για ένα μικρό και ελαφρύ αυτοκίνητο με λογικής ισχύος.

Ωστόσο, εάν η χωρητικότητα ρεζερβουάρ είναι 50 λίτρα, ένα γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης ζυγίζει 37,5 κιλά. Σα να έχεις ένα μεγάλο παιδί στο αυτοκίνητο, δηλαδή το 2,5% του βάρους ενός μέσου αυτοκινήτου (1.400 κιλά), και ακόμη λιγότερο αν είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με μιρκό ρεζερβουάρ 30 λίτρων.

Αν κάνουμε λόγο για απόδοση γενικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι αυτά που έχουν πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου είναι το στυλ οδήγησης και η πίεση των ελαστικών.

anefodiasmos me kausimo se pratirio 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους πολύ σπάνια, οδηγώντας μερικά χιλιόμετρα για ψώνια το Σαββατοκύριακο, θα ήταν καλύτερα να μην γεμίζουν μέχρι τέρμα και ας κράταγε το καύσιμο για μετακινήσεις αρκετών μηνών.

Μακροπρόθεσμα, αυτό θα δώσει χρόνο στη βενζίνη ή το ντίζελ να αλλοιωθεί, με αποτέλεσμα να χάσει κάποιες από τις ιδιότητές του, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του κινητήρα.

Μεταξύ των κινδύνων που ελλοχεύουν είναι η δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα, τα πειράκια, και η ανάπτυξη μικροοργανισμών οι οποίοι μπορεί να φράξουν τα σωληνάκια, τα μπεκ ψεκασμού, την τρόμπα καυσίμου και το φίλτρο. Το γεμάτο ρεζερβουάρ όμως προσφέρει ένα άγνωστο πλεονέκτημα, καθώς δεν επιτρέπει την οξείδωση στο εσωτερικό του και συνεπώς την παρουσία ξένων σωμάτων.

anefodiasmos me kausimo se pratirio 4

Για εκείνους λοιπόν που δεν συνηθίζουν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους σε καθημερινή βάση, οι συχνότεροι ανεφοδιασμοί, πριν πέσει η στάθμη καυσίμου κάτω από το μισό, εξασφαλίζει ότι στο ρεζερβουάρ μας θα έχουμε πάντα «φρέσκια» βενζίνη, η οποία δεν έχει χάσει έστω και ένα μέρος των ιδιοτήτων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, είναι πολύ πιο ασφαλές (και πιο κερδοφόρο) απλά να επισκέπτεστε τα βενζινάδικα πιο συχνά, αγοράζοντας 10+ λίτρα τη φορά (20 ευρώ), ειδικά αν έχετε αυτοκίνητο βενζίνης.

Αυτό έχει επίσης ιδιαίτερο νόημα, ας πούμε, όταν βρίσκεστε σε μια περιοχή και δεν γνωρίζετε την ποιότητα καυσίμου των πρατηρίων. Με κακής ποιότητας καύσιμο, η χαμηλή στάθμη λόγω των 10 λίτρων που θα βάλετε θα διευκολύνει την αποστράγγιση ή τον καθαρισμό του ρεζερβουάρ από αυτή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ