Αυτή είναι η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνεις όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο -Γιατί κινδυνεύεις όταν τη ξεχνάς
Παρά το σωτήριο έργο που προσφέρει ένας διακόπτης εντός της καμπίνας, εμείς συνεχίζουμε να τον αγνοούμε με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε.
Σε μια τυποποιημένη διαδικασία έχει εξελιχθεί η οδήγηση, με τους οδηγούς να προβαίνουν μηχανικά σε κάποιες κινήσεις. Ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο, ανοίγουμε την πόρτα, καθόμαστε πίσω από το τιμόνι, γυρνάμε το κλειδί στη μίζα και στη συνέχεια πατάμε το γκάζι, ξεκινώντας την πορεία μας.
Κάπου εκεί ανάμεσα στα παραπάνω στάδια θα έπρεπε να υπάρχει και η χρήση της ζώνης ασφαλείας -ως γνωστόν αποτελεί το κύριο μέσο προστασίας μας σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος- αλλά μια μεγάλη μερίδα οδηγών συνεχίζει να περιφρονεί τις σωτήριες ιδιότητες του εν λόγω συστήματος ενεργητικής ασφάλειας.
BUY NOW
Η χρήση της ζώνης, ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό λάθος που κάνουν πολλοί οδηγοί προτού βάλουν πλώρη για τον προορισμό τους. Ακόμα περισσότεροι οδηγοί ξεχνούν να πατήσουν ένα κουμπί που μπορεί να τους γλιτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις.
Πρόκειται για το κουμπί κλειδώματος των θυρών, το οποίο βρίσκεται είτε στο εσωτερικό μέρος της πόρτας του οδηγού (δίπλα στους διακόπτες ανοίγματος/κλεισίματος των παραθύρων), είτε στην κεντρική κονσόλα.
«Και πώς μπορεί να μας προστατέψει αυτός ο διακόπτης;», ίσως είναι απορία που θα δημιουργηθεί σε όσους διαβάζουν αυτές τις γραμμές. Ιδού η απάντηση.
Ο συγκεκριμένος διακόπτης αποτρέπει το άνοιγμα των θυρών από έξω, γεγονός που μειώνει σε θεαματικό βαθμό την πιθανότητα να υπάρξουμε θύματα κλοπής. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στο οδικό δίκτυο καιροφυλακτούν συμμορίες που περιμένουν καρτερικά στα φανάρια προκειμένου να εισβάλλουν με αστραπιαίες κινήσεις στο αυτοκίνητό μας, αποσπώντας το πορτοφόλι μας, το κινητό μας τηλέφωνο ή μια τσάντα που είναι εκτεθειμένη στα πίσω καθίσματα.
Κλειδώνοντας λοιπόν τις πόρτες, η προσπάθεια των αετονύχηδεων να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας θα πέσουν στο κενό.
Ο δεύτερος λόγος είναι ο εξής: Η κίνηση στην αστική ζούγκλα, ειδικά κατά της ώρες αιχμής, είναι άρρηκτα συνυφασμένη με το κυκλοφοριακό κομφούζιο, το οποίο είτε δημιουργεί νεύρα στους οδηγούς, είτε αποτελεί την σπίθα προκειμένου να τεντώσουν περαιτέρα νεύρα κάποιων οδηγών που απλά θέλουν να ξεσπάσουν πάνω σε έναν συμπολίτη τους. Πατώντας, λοιπόν, ένα μόλις κουμπί, διασφαλίζουμε ότι δεν θα γίνουμε εμείς ο σάκος του μποξ τους.
Τέλος, ο διακόπτης κλειδώματος, αποτρέπει σε ορισμένα αυτοκίνητα και το άνοιγμά των θυρών από το εσωτερικό του ΙΧ, κάτι το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν στα πίσω καθίσματα υπάρχουν μικρά παιδιά που πειραματίζονται με το χερούλι και αγνοούν τους κίνδυνους που ενέχει το άνοιγμα των θυρών εν κινήσει.
Αν έχουμε κλειδώσει τις πόρτες, την πρώτη φορά που το παιδί τραβήξει το χερούλι απλά θα «ανοίξει» η ασφάλεια, όχι όμως και η πόρτα. Για να ανοίξει η πίσω θύρα, χρειάζεται και ένα δεύτερο τράβηγμα της χειρολαβής, στο οποίο ίσως δεν προχωρήσει το παιδί.
Συνοψίζοντας, το πάτημα του διακόπτη κλειδώματος των θυρών αποτελεί μια κίνηση που πρέπει να γίνεται μηχανικά, μιας και μπορεί να μας γλιτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις.