Οι μεγάλες παγίδες όταν επιλέγεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο -Πώς θα τις αποφύγεις

Used Car 1

Η αγορά μεταχειρισμένων μπορεί να κρύβει μεγάλες ευκαιρίες, αλλά και παγίδες. Πώς θα μπορέσεις να τις διακρίνεις;

Στην αγορά των μεταχειρισμένων στρέφονται πολλοί οδηγοί όταν αναζητούν ένα αυτοκίνητο, δεδομένου ότι ένα όχημα… δεύτερου χεριού είναι σημαντικά πιο οικονομικό συγκριτικά με ένα καινούργιο.

Η εν λόγω αγορά βρίθει από επιλογές για όλες τις ανάγκες. Προτού, ωστόσο, ληφθεί οποιαδήποτε αγοραστική απόφαση, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μιας και ελλοχεύει ο κίνδυνος να πέσουν σε παγίδες.

Γυρισμένα χιλιόμετρα

Μια από τις πιο συνηθισμένες απάτες είναι η παραποίηση του οδόμετρου, δηλαδή το «γύρισμα» των χιλιομέτρων, προκειμένου να φανεί το αυτοκίνητο λιγότερο «ταλαιπωρημένο» απ’ ότι είναι και να πουληθεί σε υψηλότερη τιμή. Ένα άπειρο μάτι είναι δύσκολο να εντοπίσει την απάτη, αν και υπάρχουν κάποια σημάδια που ίσως… προδώσουν τον επιτήδειο πωλητή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν τα χιλιόμετρα είναι υπερβολικά χαμηλά για την ηλικία του μοντέλου, θα πρέπει να προβληματιστούμε ειδικά εφόσον ο μέσος όρων των διανυθέντων χλιομέτρων σε αντίστοιχα μοντέλα είναι σημαντικά μεγαλύτερος.

γυρισμένα χιλιόμετρα

Επιπλέον, φθαρμένα πεντάλ, ξεφλουδισμένο τιμόνι, ταλαιπωρημένα καθίσματα, αρκετά μικροχτυπήματα και ελαστικά σε κακή κατάσταση μπορεί να υποδηλώνουν μεγαλύτερη χρήση από αυτή που δηλώνεται στο οδόμετρο. Πολλές φορές, βέβαια, ένα παλιό αυτοκίνητο με ολοκαίνουργια πεντάλ/μοχλό ταχυτήτων/ταπετσαρία στα καθίσματα, κάτι κρύβει.

Επιπροσθέτως, εκδορές και χτυπήματα από πέτρες στον προφυλακτήρα και στη μάσκα μαρτυρούν ότι το αυτοκίνητο έχει κάνει μακρινά ταξίδια.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να διασταυρώσουμε τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο οδόμετρο μέσω του αριθμού πλαισίου του αυτοκινήτου και της αντιπροσωπείας. Η διασταύρωση μέσω VIN μας δείχνει τη συντήρηση που έκανε ένα αυτοκίνητο σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο αλλά αποκλείει τα σέρβις που μπορεί να έγιναν μετά από αυτό σε μη εξουσιοδοτημένο - μια πρακτική που συνηθίζεται από μεγάλη μερίδα του κοινού μετά τη λήξη της επίσημης εγγύησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτό τον τρόπο μπορούμε-τουλάχιστον-να δούμε μέχρι πότε έκανε σέρβις το αυτοκίνητο στην αντιπροσωπεία αφού τα χιλιόμετρα που αναγράφονται θα πρέπει να είναι λιγότερα από εκείνα με τα οποία πωλείται σήμερα. Ένας έλεγχος μεταχειρισμένου αυτοκινήτου σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο θα μας δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα για το παρελθόν του.

Παράλληλα, μπορούμε να ζητήσουμε και το βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου εκτός επίσημου δικτύου, το οποίο θα πρέπει επίσης να είναι συμπληρωμένο σωστά, μέχρι μια λογική ημερομηνία.

γυρισμένα χιλιόμετρα

Αν οι ημερομηνίες και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα δεν βγάζουν κάποιο νόημα, τότε μάλλον θα πρέπει να μπούμε σε υποψίες. Επίσης, αν δεν πρόκειται για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πολλών ετών, αλλά για κάποιο σχετικά νέο, η παντελής απουσία αρχείου συντήρησης είναι σίγουρα μια αρνητική πρώτη ένδειξη.

Επιπλέον, τη διαφάνεια ενισχύει και το «Ιστορικό Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων (ΚΤΕΟ)», μέσω gov.gr (πατήστε εδώ) όπου αναγράφονται όλοι οι έλεγχοι που έχουν πραγματοποιηθεί όπως επίσης και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα στον κάθε έλεγχο αλλά και για το αν στέφθηκαν με επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Κόψιμο-ράψιμο

Πρόκειται για μια ορολογία που χρησιμοποιείται όταν δύο ή περισσότερα τρακαρισμένα αυτοκίνητα έχουν συναρμολογηθεί σε ένα όχημα, το οποίο παίρνει παράνομα τα στοιχεία του ενός εκ των τρακαρισμένων. Σε πολλές περιπτώσεις αυτή η δουλειά γίνεται με εξονυχιστική ακρίβεια, και επομένως είναι δύσκολο να το υποπτευθούμε από την εξωτερική εμφάνιση του οχήματος. Χείρα βοηθείας θα μας προσφέρει μια επίσκεψη σε ένα συνεργείο που εμπιστευόμαστε.

Ύποπτο χαμηλό κόστος

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, άλλο κόστος έχει το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο με 100.000 χιλιόμετρα και άλλο με 10.000 χιλιόμετρα. Επομένως, στην περίπτωση που ένα αυτοκίνητο με μόλις λίγα χιλιόμετρα έχει αντίστοιχη τιμή με κάποιο που έχει… γυρίσει όλο τον κόσμο, καλό είναι να το αποφύγουμε, μιας και ίσως δεν αποτελεί την ευκαιρία που ψάχναμε.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ