Citroen e-C3

Οι 5 βασικοί λόγοι που ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάζει βλάβη

Auto gearbox 1

Ποιες είναι οι 5 βασικές αίτιες για τις οποίες το αυτόματο κιβώτιο του αυτοκινήτου σας μπορεί να παρουσιάσει βλάβη, και πώς μπορείτε να τις αποτρέψετε.

Παρότι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι μια εξαιρετικά ανθεκτική κατασκευή, σχεδιασμένη να διαρκεί εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, η σωστή χρήση και συντήρηση είναι απαραίτητες για τη μακροζωία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τι μπορείτε να κάνετε ώστε να εξασφαλίσετε, όσο είναι δυνατόν, την απρόσκοπτη και καλή λειτουργία του συστήματος μετάδοσης και να αποφύγετε τα έξοδα επισκευής, προλαμβάνοντας ένα ή περισσότερα από τα εξής 5 βασικά προβλήματα:

1. Διαρροή λιπαντικού κιβωτίου: Η διαρροή λαδιού είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους βλάβης, καθώς το λιπαντικό του κιβωτίου είναι κρίσιμο για τη σωστή λειτουργία των επιμέρους εξαρτημάτων. Διαρροές μπορεί να προκληθούν από φθαρμένα τσιμουχάκια ή κατεστραμμένα εξαρτήματα.

Πρόληψη: Ελέγξτε για λεκέδες κάτω από το αυτοκίνητο. Αν παρατηρήσετε διαρροή, επισκεφθείτε άμεσα τον μηχανικό σας. Αντικαθιστάτε τις τσιμούχες και το φίλτρο λαδιού κατά την αλλαγή λαδιών.

2. Λανθασμένη εναλλαγή μεταξύ PRND: Η απότομη ή λανθασμένη αλλαγή μεταξύ των θέσεων P (Parking), R (Reverse), N (Neutral) και D (Drive) μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά στο κιβώτιο.

Πρόληψη: Ποτέ μην αλλάζετε από D σε R ή P ενώ το αυτοκίνητο κινείται. Ενεργοποιείτε τη λειτουργία P μόνο αφού το αυτοκίνητο έχει σταματήσει πλήρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3. Καθυστέρηση συντήρησης: Η παράλειψη προγραμματισμένων ελέγχων και αλλαγών λαδιών μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές βλάβες. Η μη χρήση των σωστών λιπαντικών που προτείνει ο κατασκευαστής μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του κιβωτίου ή κακή λειτουργία.

Πρόληψη: Ακολουθήστε αυστηρά το πρόγραμμα συντήρησης του κατασκευαστή. Χρησιμοποιείτε μόνο λάδια εγκεκριμένα από τον κατασκευαστή.

4. Εσφαλμένη χρήση του Kick Down: Το kick down (έντονο πάτημα του γκαζιού για άμεση επιτάχυνση) υποβάλλει το κιβώτιο σε μηχανική καταπόνηση, ιδιαίτερα αν γίνεται συχνά ή απότομα.

Πρόληψη: Επιταχύνετε σταδιακά, χωρίς να επιβαρύνετε το κιβώτιο με απότομες αλλαγές. Χρησιμοποιείτε το kick down μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.

5. Εισροή Νερού στο Κιβώτιο: Το νερό μπορεί να εισχωρήσει στο κιβώτιο σε περιπτώσεις πλημμύρας ή εάν το αυτοκίνητο οδηγηθεί σε βαθιά νερά. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στα εσωτερικά εξαρτήματα.

Πρόληψη: Αποφύγετε τη διέλευση από πλημμυρισμένες περιοχές. Αν υποψιάζεστε εισροή νερού, επισκεφθείτε άμεσα ένα εξειδικευμένο συνεργείο.

Πέραν των παραπάνω, βεβαίως, μπορείτε να προστατεύετε το αυτόματο κιβώτιο ακολουθώντας καθημερινά τον ενδεδειγμένο τρόπο χρήσης του: να χρησιμοποιείτε μόνο το δεξί σας πόδι για φρένο και γκάζι, να αποφεύγετε τη χρήση της θέσης N ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, και να κρατάτε τη θέση D σε σύντομες στάσεις, όπως στα φανάρια.

Στην πρώτη ένδειξη προβλήματος (όπως κραδασμοί ή δυσκολία αλλαγής ταχυτήτων), επισκεφθείτε τον μηχανικό σας. Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές, μπορείτε να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής του αυτόματου κιβωτίου σας και να αποφύγετε δαπανηρές επισκευές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ