Παγωμένος κινητήρας το πρωί; Τι πρέπει να προσέξεις για να μην τον καταστρέψεις

Παγωμένος κινητήρας

Οι χαμηλές θερμοκρασίες τις πρωινές ώρες κρύβουν κινδύνους για τον κινητήρα, απαιτώντας την προσοχή μας και μια ιδιαίτερη διαχείριση αν θέλουμε να αποφύγουμε μια βλάβη που μπορεί να μας κοστίσει σε χρόνο και σε χρήμα.

 Η πτώση του υδράργυρου σε κοντά στους 0 βαθμούς Κελσίου ή ακόμα χαμηλότερα, απαιτεί την εγρήγορση όλων των οδηγών, όχι μόνον για την πιθανότητα εμφάνισης πάγου στο οδόστρωμα αλλά και την προστασία των πιο κρίσιμων μηχανικών μερών ενός αυτοκινήτου.

Πριν λοιπόν μπούμε στο αυτοκίνητο και επιχειρήσουμε να θέσουμε τον κινητήρα σε λειτουργία θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβάλλουν να ακολουθήσουμε μια πολύ συγκεκριμένη μεθοδολογία αν θέλουμε να αποφύγουμε τα χειρότερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Οπτικός έλεγχος

Ανοίγοντας το καπό, μπορούμε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα ότι δεν έχει δημιουργηθεί πάγος στο ψυγείο του αυτοκινήτου, ο οποίος ενδεχομένως να παρεμποδίσει την αποδοτική λειτουργία του συστήματος ψύξης.

Παγωμένος κινητήρας

Πάγος είναι πολύ πιθανόν να δημιουργηθεί και στο δοχείο νερού για τον καθαρισμό του παρμπρίζ όπως άλλωστε και στην εξωτερική πλευρά της εισαγωγής αέρα του κινητήρα.

Αν εντοπίζουμε πάγο σε αυτά τα σημεία, οφείλουμε να τον αφαιρέσουμε προσεκτικά και στη συνέχεια να θέσουμε το κινητήρα σε λειτουργία.

2. Προθέρμανση κινητήρα

Κατά κανόνα ένας σύγχρονος κινητήρας δεν απαιτεί προθέρμανση, ωστόσο, σε χαμηλές θερμοκρασίες οφείλουμε να είμαστε πιο προσεκτικοί. Κατά την εκκίνηση, λοιπόν, το πρωί διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες και κρατάμε τις στροφές του κινητήρα κάτω από το όριο των 3.000 σ.α.λ., μέχρι ο δείκτης της θερμοκρασίας να αρχίσει να κινείται προς τους 90 βαθμούς Κελσίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιστοίχως, οφείλουμε να είμαστε πιο προσεκτικοί στις αλλαγές ταχυτήτων καθώς και το λιπαντικό που βρίσκεται στο εσωτερικό του κιβωτίου ίσως να μην έχει φτάσει στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας.

Παγωμένος κινητήρας

3. Χρήση καλοριφέρ

Η χρήση του καλοριφέρ αντενδείκνυται στις ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες και στην περίπτωση που ο κινητήρας είναι κρύος. Κι αυτό γιατί ενεργοποιώντας το καλοριφέρ μεταφέρουμε τη θερμότητα στο κύκλωμα της συστήματος κλιματισμού, καθυστερώντας την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας στον κινητήρα.

Παγωμένος κινητήρας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Αποφεύγουμε τις σπατάλες ενέργειας

Πέρα από το καλοριφέρ, καλό θα ήταν να παραμείνουν απενεργοποιημένα τουλάχιστον κατά τη διαδικασία έναυσης του κινητήρα τα συστήματα που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια.

Για παράδειγμα το σύστημα θέρμανσης του παρμπρίζ, οι προβολείς και οι υαλοκαθαριστήρες θα χρειαστεί να μείνουν ανενεργοί μέχρι να βεβαιωθούμε ότι ο κινητήρας μας έχει επιστρέψει στη ζωή.

5. Το σύστημα start&stop

Συνήθως το σύστημα start & stop απενεργοποιείται όταν ο κινητήρας είναι κρύος ή όταν τα περιφερειακά συστήματα απαιτούν τη λειτουργία του, ωστόσο, για να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι ο κινητήρας δεν θα σβήσει πριν επιτευχθεί η ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας μπορούμε να το απενεργοποιήσουμε χειροκίνητα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ