Υπάρχουν ορισμένες κακές συνήθειες που εφαρμόζουμε σε καθημερινή βάση και ανεβάζουν την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου μας.
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει στα ύψη, το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι το αυτοκίνητό μας να καταναλώνει περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες συνήθειες που εφαρμόζουμε διαρκώς και που μπορούν να ανεβάσουν την μέση κατανάλωση καυσίμου.
Μία από τις πιο δημοφιλείς πρακτικές των οδηγών είναι η οδήγηση με νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Πολλοί οδηγοί το κάνουν αυτό, ειδικά αν πλησιάζουν σε κόκκινο φανάρι ή οδηγούν σε κατάβαση, γιατί πιστεύουν ότι με αυτό τον τρόπο κάνουν οικονομία στα καύσιμα. Ωστόσο, αυτή η πρακτική είναι λάθος.
BUY NOW
Στα αυτοκίνητα της τελευταίας 20ετίας που έχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού, αυτή η παλιά συνήθεια δεν υφίσταται. Μόνο με σχέση στο κιβώτιο θα δείτε χαμηλότερη κατανάλωση στον στιγμιαίο μετρητή, κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή ή πλησιάζοντας στο φανάρι.
Υπολογίζεται ότι αυτή η κακή συνήθεια ευθύνεται για αύξηση της μέσης κατανάλωσης κατά 0,3 με 0,4 λτ./100 χλμ., ποσότητα που φαίνεται στον μηνιαίο προϋπολογισμό καυσίμων.
Η αλήθεια όμως είναι ότι η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου είναι δεν είναι τόσο μεγάλη και δεν μπορεί να υπερκεράσει το γεγονός ότι κινούμενοι με νεκρά σε μια κατηφόρα, σημαίνει και συχνότερη χρήση των φρένων για να διατηρήσουμε σταθερή ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο ζορίζουμε το σύστημα πέδησης με αυξημένες θερμοκρασίες και φθορά των υλικών τριβής, με αποτέλεσμα να μειώνεται η επιβραδυντική ικανότητα του αυτοκίνητου μας.
Επιπλέον, όταν έχουμε αφήσει ταχύτητα στο σασμάν σε μια κατηφορική διαδρομή, χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα και έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκίνητου μας. Ακόμα, υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να πατήσουμε γκάζι για λόγους ενεργητικής ασφάλειας σε μια έκτακτη περίπτωση, οπότε με νεκρά στο σασμάν θα χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επιλέξουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο. Και αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.