Το πλύσιμο των 1.400 ευρώ -Οι συμβουλές του κορυφαίου επαγγελματία για το αυτοκίνητό σας
Πολύτιμες είναι οι συμβουλές για το πλύσιμο του αυτοκινήτου που έρχονται από έναν επαγγελματία, ο οποίος καθαρίζει μερικές από τις ακριβότερες δημιουργίες στους τέσσερεις τροχούς.
Το πλύσιμο και καθάρισμα ενός αυτοκινήτου είναι μια σχετικά απλή διαδικασία, η οποία ωστόσο μπορεί να κρύβει και κάποιους κινδύνους για την «υγεία» του χρώματος του αμαξώματος.
Αν έχετε αμφιβολίες για τον τρόπο που πλένετε το αυτοκίνητό σας στο σπίτι ή αν είστε από εκείνους που δεν έχουν σχετική εμπειρία και θέλετε να ξεκινήσετε να το κάνετε οι ίδιοι, τότε δεν έχετε παρά να διαβάσετε αυτά που ακολουθούν.
BUY NOW
Τις συμβουλές πάνω στο σωστό πλύσιμο ενός αυτοκινήτου της δίνει ο επαγγελματίας Richard Tipper. Ο εν λόγω Βρετανός, ιδιοκτήτης της εταιρείας detailing Perfection Valet, σίγουρα μας είναι απολύτως άγνωστος.
Ωστόσο, λόγω και της φήμης που έχει αποκτήσει για τον επαγγελματισμό και την προσοχή στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει τη δουλειά του, ο Tipper έχει φροντίσει μερικά από τα πλέον θρυλικά μοντέλα των τεσσάρων τροχών, μεταξύ των οποίων είναι και η Ferrari 250 GTO, το πολυτιμότερο αυτοκίνητο στον κόσμο.
Ας δούμε λοιπόν τι έχει να μας πει ο Βρετανός, ο οποίος επισκέπτεται κατ' οίκον τα αυτοκίνητα που πλένει με το van του και χρεώνει περισσότερα από 1.400 ευρώ για κάθε εξονυχιστικό καθάρισμα που κάνει.
Σωστή προετοιμασία
Η σωστή προετοιμασία για το πλύσιμο ενός αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά σημαντική αφού έτσι γλιτώνετε χρόνο και προσπάθεια. Φροντίστε να έχετε από πριν ό,τι χρειάζεστε στη διάθεσή σας, από κουβάδες, πανιά και σαμπουάν έως και -κατά προτίμηση- πιεστικό. Φροντίστε επίσης να είναι όλα καθαρά και έτοιμα για χρήση.
Επίσης καλό είναι το αυτοκίνητο που θέλετε να πλύνετε να μην βρίσκεται κάτω από δέντρα αλλά και να μην είναι εκτεθειμένο απευθείας στον ήλιο.
Πρώτα οι τροχοί
Αφού προετοιμαστούμε, το επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσουμε να καθαρίζουμε το αυτοκίνητο εξωτερικά με την αρχή να γίνεται από τους τροχούς. Είναι το σημείο του αυτοκινήτου που συγκεντρώνει συνήθως τους περισσότερους ρύπους και καλό είναι να έχουμε μαζί και μια μαλακή βούρτσα για αυτή τη δουλειά που να μπορεί να περάσει εύκολα από διάφορα σημεία της ζάντας.
Καθαρίστε καλά πριν από το κυρίως πλύσιμο
Μετά από τους τροχούς του αυτοκινήτου σειρά έχει το αμάξωμα, από το οποίο πρέπει να αφαιρέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ρύπους, πριν ξεκινήσουμε με το κυρίως πλύσιμο. Αυτό μπορεί να γίνει με ειδικά καθαριστικά πρόπλυσης που βρίσκονται στο εμπόριο και μπορούμε να ψεκάσουμε στο αμάξωμα.
Αφρός για τις πρώτες, δύσκολες βρωμιές
Μετά την εφαρμογή και το ξέπλυμα του παραπάνω υγρού ακολουθεί το πιεστικό, το δοχείο του οποίου γεμίζουμε με καθαριστικό τύπου «Snow Foam». Ο αφρός θα φροντίσει για την περαιτέρω απομάκρυνση ρύπων από το αμάξωμα και καλό είναι να ξεκινήσουμε από τα πιο βρώμικα σημεία του αυτοκινήτου -συνήθως από κάτω προς τα πάνω.
Κυρίως πλύσιμο
Ακολουθεί το κυρίως πλύσιμο όπου θα πρέπει να έχουμε δύο κουβάδες μαζί μας, έναν με καθαρό νερό και έναν με νερό και το καθαριστικό υγρό της επιλογής μας. Οι κουβάδες πρέπει να έχουν ξεπλυθεί καλά πριν από τη χρήση τους, ενώ θα πρέπει να φέρουν και σήτα στον πάτο τους ώστε οι ρύποι να περνάνε κάτω από αυτή και να μην κινδυνεύει έτσι το χρώμα από μικρογρατσουνιές.
Ο Βρετανός προτείνει και σε αυτή την περίπτωση ειδικά καθαριστικά και όχι για παράδειγμα «υγρό πιάτων», το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει ζημιά στις επιστρώσεις της βαφής. Προτείνει επίσης να ξεκινήσουμε το κυρίως πλύσιμο από τα πιο καθαρά μέρη του αμαξώματος -συνήθως από πάνω προς τα κάτω.
Μετά το πλύσιμο
Αφού πλύνουμε και ξεπλύνουμε σχολαστικά το αυτοκίνητο, επόμενο βήμα είναι να προσθέσουμε κάποιου είδους υποτυπώδη προστασία πάνω από τη βαφή, όπως για παράδειγμα με την εφαρμογή ενός υγρού γυαλίσματος, όχι όμως υποκατάστατα κεριού. Έπειτα ακολουθεί το στέγνωμα, το οποίο επιβάλλεται σύμφωνα με τον Tipper και πρέπει να γίνεται με καθαρά πανιά μικροϊνών ή πετσέτες κουζίνας τύπου «βάφλα».
Ο Βρετανός συνιστά τέλος να αποφεύγουμε τις λεπίδες σιλικόνης στεγνώματος, όσο μαλακές και αν είναι καθώς μπορεί να «παγιδευτούν» ρύποι στη λεπίδα και να δημιουργηθούν έτσι γρατσουνιές τη βαφή.