Ποια είναι η σωστή θερμοκρασία που πρέπει να έχω στο αυτοκίνητό μου;

klimatistiko autokinitou koumpi

Είτε είναι καλοκαίρι είτε χειμώνας, η καμπίνα του αυτοκινήτου πρέπει να βρίσκεται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία για να μην επηρεάζεται ο οδηγός και τα αντανακλαστικά του από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

Στις μέρες μας είναι δύσκολο να βρεις ένα καινούριο αυτοκίνητο που δεν είναι εξοπλισμένο με κλιματισμό. Το σύστημα κλιματισμού, απλό ή αυτόματο, ανήκει στον βασικό εξοπλισμό όλων των καινούριων μοντέλων της αγοράς.

Ο κλιματισμός άρχισε να χρησιμοποιείται ευρέως τη δεκαετία του 1960 και κύριος σκοπός του είναι να κάνει τον οδηγό και τους επιβάτες ενός αυτοκινήτου να αισθάνονται όσο το δυνατόν πιο άνετα ενώ ταξιδεύουν.

Rithmisi klimatismou
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση του κλιματισμού είναι απλή και τα οφέλη της πολλά. Ο οδηγός ρυθμίζει το σύστημα στην θερμοκρασία που εκείνος κρίνει ως κατάλληλη και υποτίθεται πώς όλα είναι μια χαρά. Αλήθεια όμως, τι πιστεύουν οι γιατροί που μελετούν τις επιπτώσεις της θερμοκρασίας στο ανθρώπινο σώμα και τι συστάσεις δίνουν σε όλους όσους χρησιμοποιούν το σύστημα κλιματισμού στο αυτοκίνητό τους;

Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα, το ανθρώπινο σώμα αισθάνεται άνετα σε θερμοκρασία γύρω από τους 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ οι ειδικοί στην αυτοκινητοβιομηχανία επισημαίνουν ελαφρώς υψηλότερη θερμοκρασία για τον κλειστό χώρο της καμπίνας ενός αυτοκινήτου.

Air condition panel

Πιστεύουν δηλαδή ότι η ιδανική θερμοκρασία στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου πρέπει να είναι 22 βαθμοί Κελσίου, με ανοχή συν ή πλην 2 βαθμούς. Κατά την γνώμη τους, σε αυτές τις συνθήκες ο οδηγός συγκεντρώνεται καλύτερα μιας και νοιώθει άνετα με την θερμοκρασία περιβάλλοντος. Παράλληλα, θα πρέπει η κατεύθυνση της ροής του αέρα να διαχέεται σε όλη την καμπίνα για γρήγορη απόδοση του συστήματος κλιματισμού και όχι πάνω στον οδηγό, για ευνόητους λόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού, γύρω από τους 18 βαθμούς Κελσίου, υπάρχει κίνδυνος κρυολογήματος, ειδικά εάν υπάρχουν μικρά παιδιά στο πίσω κάθισμα. Σε αντίθετη περίπτωση, με αυξημένη θερμοκρασία λειτουργίας, ελοχεύει ο κίνδυνος να κουραστεί πιο γρήγορα ο οδηγός και να υπάρξει απώλεια συγκέντρωσης, θέτοντας θέμα ασφάλειας.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ