Πριν μπουν τα κρύα του χειμώνα είναι πολύ σημαντικό, για λόγους ασφάλειας αλλά και προστασίας του αυτοκινήτου μας, να ελεγχθούν από το Φθινόπωρο τα υγρά του. Διαβάστε ποια είναι αυτά.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι σημαντικό κάθε Φθινόπωρο και Άνοιξη να κάνουμε έναν γενικό έλεγχο του αυτοκινήτου μας, ενόψει της κρύας και της ζεστής περιόδου του χρόνου αντίστοιχα. Στον έλεγχο αυτόν είναι πολύ σημαντικό να διασφαλίζουμε ότι το όχημά μας έχει τα απαραίτητα υγρά για τη λειτουργία του.
Τα υγρά αυτά είναι το λάδι του κινητήρα, το αντιψυκτικό, το υγρό φρένων, το λιπαντικό του κιβωτίου ταχυτήτων, το υγρό του συστήματος υποβοήθησης του τιμονιού και το φρέον.
BUY NOW
Τα περισσότερα από αυτά μπορούν να ελεγχθούν από τους οδηγούς, καθώς είναι προσβάσιμα από το χώρο του κινητήρα. Ωστόσο, είναι καλό να ελέγχονται και από μηχανικό όταν γίνεται ο φθινοπωρινός έλεγχος. Ας δούμε καθένα από αυτά ξεχωριστά:
Λάδι κινητήρα: Το λάδι του κινητήρα είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του. Όσο πιο παλιό είναι, τόσο λιγότερο αποτελεσματικό γίνεται. Αυτό το υγρό εξασφαλίζει τη λίπανση των μεταλλικών μερών μέσα στον κινητήρα.
Συνιστάται να ελέγχεται κάθε λίγες εβδομάδες με τη βοήθεια της βέργας ελέγχου. Μπορούμε να δούμε τη στάθμη του λαδιού, καθώς και το χρώμα του. Οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν την αντικατάσταση του λαδιού κινητήρα μετά από 10.000-15.000 χιλιόμετρα ή μία φορά το χρόνο αν δεν καλύψετε αυτήν την απόσταση.
Λιπαντικό κιβωτίου ταχυτήτων: Έχει εξίσου σημαντικό ρόλο με το λάδι κινητήρα, καθώς εξασφαλίζει τη λίπανση των μεταλλικών μερών στο εσωτερικό του κιβωτίου ταχυτήτων. Ωστόσο, στο κιβώτιο ταχυτήτων, το λάδι χάνεται μόνο σε περίπτωση διαρροής.
Στα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ο έλεγχος της στάθμης λαδιού γίνεται με τη βέργα από το πώμα που βρίσκεται στον χώρο του κινητήρα. Για τα υπόλοιπα, ο έλεγχος μπορεί να γίνει σε εξειδικευμένο συνεργείο.
Αντικαταστήστε το λάδι κιβωτίου ταχυτήτων στα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής, συνήθως κάθε 50.000 χλμ. ή μετά από 3 χρόνια.
Υγρό φρένων: Το υγρό φρένων είναι απαραίτητο, όπως υποδηλώνει το όνομά του, για τη λειτουργία του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου.
Η στάθμη αυτού του υγρού πρέπει να ελέγχεται κάθε λίγους μήνες. Αλλά με τη βοήθεια φακού, για να αποφευχθεί το άνοιγμα του καπακιού. Αν εισέλθει αέρας στο σύστημα, μπορεί να μειωθεί η αποτελεσματικότητα των φρένων με την πάροδο του χρόνου. Συνιστάται η αντικατάσταση του υγρού φρένων κάθε 2 χρόνια.
Υγρό υποβοήθησης τιμονιού: Ελέγχεται μόνο σε αυτοκίνητα που διαθέτουν υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πλέον εξοπλισμένα με ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού.
Η στάθμη αυτού του υγρού ελέγχεται περιοδικά χρησιμοποιώντας τις ενδείξεις στο δοχείο διαστολής. Η αντικατάστασή του συνιστάται κάθε 2 χρόνια.
Αντιψυκτικό: Το αντιψυκτικό (ψυκτικό υγρό) έχει τον ρόλο να μειώνει τη θερμοκρασία του κινητήρα. Αυτό το υγρό κυκλοφορεί μεταξύ του κινητήρα και του ψυγείου, απορροφώντας τη θερμότητα που παράγεται από την καύση του καυσίμου. Επίσης, λιπαίνει το σύστημα ψύξης και την αντλία νερού.
Η στάθμη του αντιψυκτικού πρέπει να ελέγχεται, όπως και με το λάδι κινητήρα, περίπου μία φορά το μήνα. Προσοχή όμως, γιατί το άνοιγμα του καλύμματος πρέπει να γίνεται μόνο όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος σοβαρών εγκαυμάτων από τον πολύ καυτό ατμό.
Το αντιψυκτικό αντικαθίσταται γενικά κάθε 2-3 χρόνια, αλλά στην περίπτωση των τύπων SLLC (Super Long Life), η αντικατάσταση μπορεί να γίνει μετά από 5 χρόνια.
Φρέον: Το φρέον είναι ένα απαραίτητο υγρό για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού. Είναι απαραίτητο όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά και το φθινόπωρο και τον χειμώνα, καθώς πολλές φορές χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό για ξεθαμπώσουμε τα παράθυρα. Γι' αυτό είναι απαραίτητο να είναι γεμάτη η δεξαμενή φρέον στο επίπεδο που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.