Οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης μοιάζουν άπιαστο όνειρο για μια μεγάλη μερίδα οδηγών. Ωστόσο είναι εφικτές αν κάνουμε αυτά που ακολουθούν.
Για δεκαετίες οι κατασκευαστές ανακοίνωναν επίσημες τιμές κατανάλωσης (και ρύπων) πραγματοποιώντας τις εργαστηριακές μετρήσεις τους βάσει του πρωτοκόλλου NEDC (New European Driving Cycle). Ένα πρωτόκολλο μετρήσεων που είχε δεχτεί δριμεία κριτική από το κοινό αλλά και τον ειδικό Τύπο καθώς, οι ανακοινώσιμες τιμές στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, απλά δεν είχαν καμία επαφή με τα νούμερα που έβλεπε ο εκάστοτε οδηγός σε πραγματικές συνθήκες.
Το νέο πρότυπο δοκιμών Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) που τέθηκε και επίσημα σε εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο του 2019 ήρθε να αλλάξει τα παραπάνω φέρνοντας τις εργαστηριακές μετρήσεις πού πιο κοντά σε αυτό που βιώνουμε στην καθημερινότητα μας αναφορικά με την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας. Σε πολλές περιπτώσεις βέβαια οι τιμές κατανάλωσης και αυτών των εργαστηριακών μετρήσεων φαντάζουν ιδιαίτερα χαμηλές. Ωστόσο και σε αντίθεση με το πρότυπο NEDC η επίτευξη τους είναι ένας στόχος που δεν θα… τρελάνει εκείνους που θα προσπαθήσουν να τις πετύχουν.
BUY NOW
Αν προσπαθήσετε και εσείς ποτέ να αντιστοιχήσετε τις τιμές κατανάλωσης που βλέπετε σε πραγματικές συνθήκες με τα νούμερα που ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής, αυτά που ακολουθούν είναι και εκείνα που πρέπει να έχετε στο μυαλό σας.
Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι να υπακούτε στα εκάστοτε όρια ταχύτητας και να κινείστε και ελαφρώς χαμηλότερα από αυτά. αν θέλετε να πετύχετε τη μέγιστη δυνατή οικονομία το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να... κυνηγάτε κάποιο φανταστικό χρονόμετρο. Κινούμενοι σε αστικό περιβάλλον με χαμηλότερες ταχύτητες από εκείνες που ορίζουν οι πινακίδες περιορίζετε σε σημαντικό βαθμό και την εμφάνιση μποτιλιαρίσματος.
Το δεύτερο είναι να φέρεστε με... τρυφερότητα στο γκάζι. Όσο πιο ομαλές είναι οι εκκινήσεις σας τόσο λιγότερο καύσιμο σπαταλάτε, ενώ εξοικονομείτε καύσιμο και ότι δεν βυθίζετε βαθιά το δεξί πεντάλ.
Επόμενο αλλά εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω είναι να προβλέπετε σωστά τη ροή της κίνησης, αν βρίσκεστε σε αστικό περιβάλλον αλλά και την κίνηση του προπορευόμενου οχήματος αν κινείστε στον αυτοκινητόδρομο ή τον επαρχιακό. Με λίγα λόγια δεν υπάρχει κανένας λόγος, για παράδειγμα, να επιταχύνετε -ακόμη και μέτρια- μέχρι το επόμενο κόκκινο φανάρι που βλέπετε ήδη από μακριά και να φρενάρετε την τελευταία στιγμή για να ακινητοποιηθείτε. Απλά πάρτε το πόδι σας από το γκάζι και αφήστε το αυτοκίνητο να ρολάρει έως εκείνο το σημείο, κάτι που θα σας γλιτώσει πολλά ml καυσίμου κατά τη διάρκεια.
Κάτι παρόμοιο μπορείτε να κάνετε και στον αυτοκινητόδρομο ή τον επαρχιακό αφήνοντας μπόλικο χώρο από το προπορευόμενο όχημα. Έτσι θα έχετε την απαιτούμενη απόσταση για να περιορίσετε τα πατήματα στο γκάζι ή το φρένο ώστε να προσαρμόσετε ανάλογα την ταχύτητα σας. Θυμηθείτε ότι όσο πιο σταθερή παραμένει η ταχύτητα κίνησης σας -εντός των ορίων του εκάστοτε δρόμου- τόσο λιγότερες απαιτήσεις σε καύσιμο έχει ο κινητήρας σας.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν και ένδειξη επιλογής σωστής σχέσης στο κιβώτιο, την οποία και πρέπει να συμβουλευόμαστε στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων αν θέλουμε να πετύχουμε τιμές κοντά ή και πάνω στις εργοστασιακές.
Επίσης η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας μειώνεται σημαντικά στον αυτοκινητόδρομο αν έχουμε ενεργοποιήσει το cruise control αφού το λογισμικό του αυτοκινήτου «γνωρίζει» ακριβώς την ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται για να διατηρήσουμε την ταχύτητα μας σταθερή, ενώ με τη χρήση του αποφεύγουμε και το υποσυνείδητο πάτημα του γκαζιού που αυξάνει σιγά-σιγά και πολλές φορές ανεπαίσθητα την ταχύτητα κίνησης άρα και την κατανάλωση καυσίμου.
Τέλος, να τονίσουμε ότι αποκλείεται να πετύχετε χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου αν το αυτοκίνητό σας δεν είναι σωστά συντηρημένο, αν τα ελαστικά σας δεν φέρουν πιέσεις σύμφωνες με αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής και αν το καύσιμο που έχετε στο ρεζερβουάρ σας είναι νοθευμένο. Η επιλογή της νεκράς πρέπει επίσης να αποφεύγεται σε όλες τις συνθήκες κίνησης αφού ο ελεύθερος τροχασμός αυτού του είδους επηρεάζει αρνητικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και θεωρείται επικίνδυνος.
Διαβάστε επίσης
Δείτε εδώ: Αυτά τα καινούργια μοντέλα θα μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ