Η μεγάλη αύξηση στην τιμή της βενζίνης αναγκάζει αρκετούς οδηγούς να καταφύγουν στα πρατήρια με τα φθηνότερα καύσιμα, με ότι αυτό συνεπάγεται για την υγεία του κινητήρα τους.
Με την τιμή της βενζίνης να έχει πάρει για τα καλά την ανιούσα, αρκετοί είναι αυτοί προσπαθούν να φουλάρουν με τα φθηνότερα καύσιμα που θα βρουν, αναγκάζοντας τον κινητήρα και αρκετά περιφερειακά του να βγάλουν το φίδι από την τρύπα.
Το συνηθέστερο σύμπτωμα ενός κινητήρα που καταναλώνει βενζίνη αμφιβόλου ποιότητας είναι η κρουστική καύση ή αλλιώς τα πειράκια. Ο οδηγός θα καταλάβει το συγκεκριμένο φαινόμενο από τους εξωτερικούς “μεταλλικούς” ήχους, σαν κροτάλισμα πετρελαιοκινητήρα, και οφείλεται στην πιο γρήγορη και βίαιη καύση του μίγματος στον θάλαμο. Επιπλέον, μπορεί να αντιληφθεί και μια πτώση στην απόδοση.
BUY NOW
Ο συνήθης ύποπτος για τα πειράκια είναι το καύσιμο που έχουμε βάλει στο ρεζερβουάρ μας. Επιπλέον, μπορεί να φταίει η κακή ρύθμιση του αβάνς, η λειτουργία του κινητήρα με υψηλό φορτίο και χαμηλή σχέση στο κιβώτιο, η κακή ψύξη των κυλίνδρων κ.α.
Σε περίπτωση που προχωρήσουμε σε επανασυμπλήρωση του ρεζερβουάρ με καύσιμο και με ειδικό πρόσθετο, και δεν εξαλειφθεί το φαινόμενο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η κρουστική καύση μπορεί οδηγήσει σε υπερθέρμανση του κινητήρα και φθορά αρκετών εξαρτημάτων του. Μην το αμελήσετε και επισκεφθείτε το συνεργείο άμεσα.
Οι σύγχρονοι κινητήρες εφοδιάζονται με knock sensor που επικοινωνεί με την ECU και την ενημερώνει για την ύπαρξη κρουστικής καύσης. Το αποτέλεσμα είναι να τεθεί ο κινητήρας σε λειτουργία safe mode για να προστατεύσει αυτόν ή και περιφερειακά του (π.χ. καταλύτη, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων κ.α.).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ