Η αυξημένη χρήση των αυτοκινήτων λόγω εορτών και πανδημίας, έφερε και περιορισμό των θέσεων στάθμευσης στα αστικά κέντρα.
Για αυτό τον λόγο παρατηρούμε σε καθημερινή βάση πρόχειρα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, που όχι μόνο παραβιάζουν την νομοθεσία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά θέτουν σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου ή του πεζοδρομίου.
Μία αρκετά συχνή παράβαση είναι το παρκάρισμα κοντά σε φωτεινούς σηματοδότες. Τα φανάρια έχουν συγκεκριμένο ύψος προβολής των ενδείξεων τους για να είναι οράτα από τους οδηγούς οχημάτων διαφόρων κατηγοριών και από τους αναβάτες των μοτοσυκλετών.
BUY NOW
Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που μας κάνει να θεωρούμε ότι και να παρκάρουμε ακριβώς από κάτω από το φανάρι, δεν αλλάζει κάτι ως προς την σωστή λειτουργία του. Η συγκεκριμένη αντίληψη είναι λανθασμένη και υπάρχει λόγος που τιμωρείται από τον Κ.Ο.Κ..
Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει υπάρχει μεγάλη απόσταση μεταξύ ενός παρκαρισμένου οχήματος και του φωτεινού σηματοδότη. Πρώτον για να μην εμποδίζει στην σωστή αλλαγή πορείας ενός οχήματος που θέλει να στρίψει σε κάποιον κεντρικό δρόμο, και δεύτερον για να είναι πάντα ορατό, ανεξάρτητα από το ύψος του οχήματος.
Σύμφωνα με το Κ.Ο.Κ., απαγορευέται η στάθμευση οχήματος σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από τους φωτεινούς σηματοδότες, για τους λόγους που προαναφέραμε. Ο οδηγός αυτοκινήτου ή φορτηγού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ όταν η παράβαση αφορά μοτοποδήλατα ή μοτοσυκλέτες το πρόστιμο είναι το μισό. Σε κάθε περίπτωση, λογίζονται και 9 βαθμοί ποινής.
Τέλος, αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέρα των τριών 3 ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος από την τροχαία.