Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το χειρόφρενο;

Handbrake 1

Το χειρόφρενο, μεταξύ άλλων, δεν επιτρέπει την κύλιση του αυτοκινήτου όταν είναι σταθμευμένο μέσω μηχανικής ασφάλισης/ακινητοποίησης δύο τροχών. Υπάρχουν όμως ορισμένες συνθήκες που δεν συστήνουν την χρήση του.

Για αρκετούς οδηγούς, το χειρόφρενο αποτελεί απλά το πλήκτρο ή την λαβή που χρησιμοποιούν μόνο κατά την στάθμευση. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα μάλιστα με αυτόματο κιβώτιο, οι οδηγοί τους μπορεί να μην ακουμπούν καν το πλήκτρο του χειρόφρενου, καθώς με την επιλογή P στο κιβώτιο ενεργοποιείται αυτόματο. Το ίδιο και κατά την εκκίνηση, μιας και απενεργοποιείται με ελαφριά πίεση του πεντάλ του γκαζιού.

Σε κάθε περίπτωση όμως, είτε πρόκειται για αυτοκίνητα με ηλεκτρικό χειρόφρενο είτε χωρίς, οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν την λειτουργία του και πότε πρέπει να αποφεύγουν την χρήση του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι λίγοι αυτοί που επιλέγουν να σταθμεύσουν το αυτοκίνητό τους, έστω και προσωρινά, για ένα σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε για διάφορους προσωπικούς λόγους είτε και ηθελημένα μέσω της δυνατότητας που δίνει το Κράτος για πληρωμή τελων κυκλοφορίας με τον μήνα.

Handbrake 2

Για μια τέτοια συνθήκη μακροχρόνιας στάθμευσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πρέπει να αποφύγετε την χρήση του χειρόφρενου. Πρόκειται για την ιδανική συμβουλή για αυτοκίνητα που σταθμεύουν σε κλειστούς ή ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, μιας και είναι ελεγχόμενο περιβάλλον και δεν έχει κλίσεις. Με αυτό τον τρόπο θα παρκάρετε με ασφάλεια χωρίς χειρόφρενο και θα γλυτώσετε τα έξοδα επισκευών στα φρένα του πίσω συστήματος.

Το χειρόφρενο κλειδώνει μόνιμα τα τακάκια και τις σιαγόνες των φρένων. Εάν παραμείνει “τραβηγμένο” για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα τακάκια ή οι σιαγόνες των φρένων μπορεί να κολλήσουν στο δισκόφρενο ή στο ταμπούρο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη τριβή και επομένως φθορά των πίσω φρένων του αυτοκινήτου σας. Επομένως, εάν το αυτοκίνητο παραμείνει σταθμευμένο για πολύ καιρό θα πρέπει να αφήσετε το χειρόφρενο “λυμένο” έχοντας βάλει πρώτη ταχύτητα ή όπισθεν στα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο και P σε αυτά με αυτόματο κιβώτιο. Αλλά αυτό δεν ισχύει σε περίπτωση που έχετε παρκάρει σε δρόμο με κλίση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε περίπτωση που έχετε παρκάρει σε δρόμο με κλίση, καλό είναι να γνωρίζετε ότι όταν έχουμε σταθμεύσει με το αυτοκίνητο στραμμένο προς την ανηφόρα του δρόμου στρίβουμε τους τροχούς αντίθετα από το κράσπεδο, ενώ εάν είναι στραμμένο προς την κατηφόρα του δρόμου, στρίβουμε τους τροχούς προς το κράσπεδο. Η συγκεκριμένη συμβουλή όμως δεν ενδείκνυται για μακροχρόνια στάθμευσης, μιας και θα ταλαιπωρηθούν ακριβότερα αναλώσιμα του μπροστινού συστήματος.

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και σε συνθήκες χαμηλών θερμοκρασιών με χιονόπτωση καλό είναι να μην χρησιμοποιούμε το χειρόφρενο κατά την στάθμευση, καθώς υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να παγώσει το σύστημα και να δυσκολευτεί να απενεργοποιηθεί μετά. Σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζουμε τις οδηγίες που αναφέραμε παραπάνω για την μακροχρόνια στάθμευση.

Handbrake 3

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε εδώ τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς
Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ