Πότε πρέπει να σταματήσω την οδήγηση -Μέχρι ποια ηλικία μπορώ να οδηγώ στην Ελλάδα

Old drivers 1

Είναι πολύ δύσκολη η απόφαση για όλους τους οδηγούς να σταματήσουν μια και καλή να βρίσκονται πίσω από τιμόνι, όμως υπάρχουν κάποια σημάδια που έρχονται με την ηλικία και μας δείχνουν ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή.

Καθοριστική είναι για κάθε άνθρωπο η στιγμή που παραλαμβάνει το δίπλωμα οδήγησης στα χέρια του, μιας και αυτό αυτομάτως του χαρίζει τη μοναδική ελευθερία να ταξιδεύει όπου επιθυμεί, δίχως να εξαρτάται από τα αυστηρά δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και από συγγενικά ή φιλικά του πρόσωπα.

Στην Ελλάδα, μολονότι το δίπλωμα οδήγησης έχει ημερομηνία λήξης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ανανεώνει την ισχύ του. Με τη συμπλήρωση του 65ού έτους της ηλικίας του η ανανέωση πρέπει να γίνεται ανά 3ετία, ενώ απαιτούνται ιατρικές εξετάσεις. Εφόσον οι γιατροί δώσουν το «πράσινο» φως, ο ηλικιωμένος οδηγός μπορεί να κάθεται κανονικά πίσω από το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Οδηγός ηλικιωμένος

Ακόμα, ωστόσο, και αν υπάρχει θετική γνωμοδότηση από τους γιατρούς, υπάρχουν κάποια σημάδια που εφόσον γίνουν αντιληπτά από τον οδηγό, αυτός καλό είναι να… πετάξει το δίπλωμά του και να ξεχάσει το αυτοκίνητό του. Ας δούμε ποια είναι αυτά παρακάτω.

Προβλήματα όρασης

Η όραση είναι η πιο σημαντική αίσθηση κατά την οδήγηση, καθώς το 90% των πληροφοριών που χρειάζεται ένας οδηγός φτάνει μέσω των ματιών. Ακόμα και αν έχουμε λάβει το «πράσινο φως» από τον οφθαλμίατρο, όταν αισθανόμαστε ότι τα μάτια μας μάς προδίδουν (π.χ. δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα μηνύματα των πινακίδων οδικής σήμανσης) καλό είναι να ξεχάσουμε τη συμβίωση με το αυτοκίνητό μας.

Γυαλιά οδήγηση
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλήματα ακοής

Καθοριστικό ρόλο στην οδήγηση διαδραματίζουν και τα ακουστικά ερεθίσματα, όπως είναι μία κόρνα, ο ήχος από μία μοτοσικλέτα, ένα τρένο κ.α. Δεν ακούμε πλέον αυτούς τους ήχους; Όχι, οι οδηγοί δεν σταμάτησαν να πατούν τις κόρνες, αλλά τα αυτιά μας μάς προδίδουν.

Πολλές ζημιές στο αυτοκίνητο

Σίγουρα, όταν κινούμαστε καθημερινά στην αστική ζούγκλα, τις μικροζημιές πρέπει να τις περιμένουμε. Σε περίπτωση, όμως, που βλέπουμε ότι οι ζημιές έχουν αρχίσει να πολλαπλασιάζονται καλό είναι να αναζητήσουμε περαιτέρω τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

«Βροχή» οι κλήσεις από την Τροχαία

Ελάχιστοι είναι οι πολίτες που έχουν καταφέρει, κατά την οδηγική ζωή τους, να μη δουν ούτε μια κλήση από την Τροχαία. Εφόσον, όμως, τα «ραβασάκια» σκάνε… βροχή, τότε αυτό ίσως σημαίνει ότι ίσως υπονομεύουμε την οδική ασφάλεια και έτσι καλό είναι να δώσουμε τα κλειδιά του αυτοκινήτου σε ένα οικογενειακό μας πρόσωπο.

Κλήση

Αποπροσανατολισμός

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι ένα ή δύο στα 10 άτομα άνω των 65 ετών μπορεί να έχουν ήπια γνωστική έκπτωση (mild cognitive impairment, MCI), ένα από τα συμπτώματα της οποίας είναι ο αποπροσανατολισμός. Όπως είναι κατανοητό, η σύγχυση σχετικά με το χρόνο και το μέρος στο οποίο βρισκόμαστε μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, καθώς δεν αποκλείεται να οδηγήσει στην πρόκληση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόνοι

Έρευνες από τα Κέντρα Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) έχουν δείξει ότι σχεδόν το 50% των ανθρώπων 65 ετών και άνω πάσχουν από αρθρίτιδα. Πρόκειται για την ασθένια της Τρίτης Ηλικίας που αφορά στην προοδευτική αλλοίωση και φλεγμονή των χόνδρων των αρθρώσεων. Πολλές φορές εκδηλώνεται με πόνους στον αυχένα, στη ράχη ή στην οσφυϊκή χώρα, οι οποίοι, φυσικά, δεν αποτελούν καλό σύμμαχό μας όταν καθόμαστε πίσω από το τιμόνι.

Πόνος

Έντονη ανησυχία της οικογένειας

Με δεδομένο ότι τα οικογενειακά μας πρόσωπα νοιάζονται πραγματικά για εμάς, καλό είναι να συμμεριζόμαστε τη γνώμη τους. Σίγουρα, η γνώμη τους δεν γίνεται να είναι πάντα σωστή. Εφόσον, ωστόσο, κάθε μέλος της οικογένειάς μας επιμένει ότι πρέπει να σταματήσουμε να οδηγούμε, τότε μάλλον πρέπει να τους ακούσουμε.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ