Προσπέρασμα από δεξιά: Γιατί απαγορεύεται και πως πρέπει να προσπερνάμε

Prosperasi apo dexia

Η προσπέραση ενός προπορευόμενου οχήματος είναι μια απαιτητική διαδικασία αυξημένης επικινδυνότητας, που διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες.

Η οδήγηση στους δημόσιους δρόμους δεν είναι “ατομικό σπορ” και τα συνεχή προσπεράσματα αυξάνουν τις πιθανότητες ατυχήματος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι αποτελεί μία από τις βασικότερες αιτίες για να συμβεί ένα τέτοιο, ενώ παράλληλα βλέπουμε καθημερινά οδηγούς να προσπερνούν ένα προπορευόμενο όχημα από όποια λωρίδα τους βολεύει.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας επιτρέπει σε έναν οδηγό να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνο εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας και εφόσον προειδοποιήσει έγκαιρα γι’ αυτό με τα φλας.

Prosperasi 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το προσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Κατ' εξαίρεση, επιτρέπεται από τα δεξιά αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα ότι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα του προς την πλευρά αυτήν.

Αυτό συμβαίνει για αρκετούς λόγους και σίγουρα έχουμε δει μερικούς από αυτούς να επιβεβαιώνονται στην πράξη. Για παράδειγμα, στην προσπάθεια προσπέρασης του προπορευόμενου οχήματος από δεξιά και χωρίς λόγο, υπάρχει κίνδυνος ο οδηγός του οχήματος που πραγματοποιεί τον ελιγμό να μην έχει δει σωστά την κυκλοφορία του δεξιού ρεύματος, μην ξεχνάμε ότι καθόμαστε αριστερά στην θέση οδηγού, και να βρεθεί αντιμέτωπος με ένα όχημα που κινείται πιο αργά ή έχει σταθμεύσει λόγω βλάβης ή ακόμα και έναν πεζό.

Το προσπέρασμα από δεξιά και χωρίς λόγο, τιμωρείται από τις Αρχές με διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ και ο οδηγός επιβαρύνεται με 3 βαθμούς ποινής στο point system.

Prosperasi 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα σημεία όμως που επιτρέπεται το προσπέρασμα από αριστερά, πως το πραγματοποιούμε; Πρώτα απ' όλα ελέγχουμε ότι ο δρόμος έχει διακεκομμένη λωρίδα και επιλέγουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο για να φέρουμε τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο απόδοσής του. Βλέπουμε ότι δεν ακολουθεί στροφή, υπάρχει ικανή ευθεία και δεν έρχεται κάποιο αντίθετα κινούμενο όχημα.

Ενημερώνουμε τον οδηγό του προπορευόμενου οχήματος για την πρόθεσή μας με το αριστερό φλας και ελέγχουμε από τον καθρέφτη μας για τυχόν οχήματα που πραγματοποιούν προσπέραση πριν από εμάς. Σε αυτή την περίπτωση, δεν πεταγόμαστε και εμείς πίσω από αυτόν από αυτόν που μας προσπερνά, γιατί δεν ξέρουμε ποια θα είναι η αντίδρασή του μετά το προσπέρασμα και εάν θα μας αφήσει χώρο. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το φαινόμενο προσπέρασης σαν “τρενάκι”, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ.

Αφού είμαστε σίγουροι για όλα τα παραπάνω, βγαίνουμε στο αντίθετο ρεύμα με ενεργοποιημένο το φλας, τέρμα γκάζι και όσο πιο αριστερά γίνεται για να μην φέρουμε σε δύσκολη θέση το όχημα που προσπερνάμε. Αμέσως μετά από κάποια μέτρα, ανάβουμε δεξί φλας και μπαίνουμε στην λωρίδα κυκλοφορίας μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ