Πότε πρέπει να αλλάζω ταχύτητα στο αυτοκίνητο -Τι να κάνω για να μην το πληρώσω ακριβά
Η οδήγηση με «λάθος» σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον κινητήρα και να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου.
Οι περισσότεροι οδηγοί ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν κάθε πότε πρέπει να πραγματοποιούν αλλαγή σχέσης στο σασμάν για να επιτύχουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, αλλά η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές έχουν λανθασμένη εντύπωση.
Όλα αυτά βέβαια αφορούν αυτοκίνητα που έχουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Η οδήγηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου απαιτεί γνώση για την κατάλληλη στιγμή που θα αλλάξετε σχέση στο κιβώτιο και αποτελεί πρόκληση για τους αρχάριους, και όχι μόνο, οδηγούς.
BUY NOW
Η αλλαγή ταχύτητας σε πολύ χαμηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα είναι πολύ χειρότερη από το να την αλλάξετε στις υψηλές. Και αυτό γιατί αν αλλάξουμε ταχύτητα πολύ νωρίς, ο κινητήρας δέχεται μεγάλη πίεση για να λειτουργήσει με υψηλό φορτίο και αυτό είναι καταστροφικό.
Αν από την άλλη, αλλάζουμε ταχύτητα σε υψηλές στροφές περιστροφής, τότε αυξάνουμε σε μεγάλο βαθμό και χωρίς λόγο την κατανάλωση καυσίμου. Το αποτέλεσμα είναι να επιβαρυνθεί η τσέπη μας και να κουράζεται ο κινητήρας.
Σε καμία περίπτωση η αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν πρέπει να συνάδει με την ταχύτητα κίνησης. Το αναφέρουμε αυτό γιατί κυκλοφορούν στο διαδίκτυο πολλά viral βίντεο που «εξηγούν» σε ποια ταχύτητα κίνησης πρέπει να αλλάξετε σχέση στο κιβώτιο, αλλά απέχουν από την πραγματικότητα.
Το σωστό είναι να συμβουλεύεστε το στροφόμετρο και να μάθετε το ιδανικό σημείο αλλαγής των σχέσεων. Βέβαια, τα σύγχρονα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτουν ένδειξη για την ιδανική αλλαγή σχέσης με σκοπό την οικονομία καυσίμου. Η συγκεκριμένη ένδειξη μας δείχνει αν πρέπει να ανεβάσουμε ή να κατεβάσουμε σχέση, χωρίς να έρθει σε «δύσκολη θέση» ο κινητήρας.
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η ύπαρξη ενός τέτοιου συστήματος μας λύνει τα χέρια και με αυτό για σύμβουλο μπορείτε να ξεχάσετε κάθε κανόνα αλλαγής ταχυτήτων που σχετίζεται με την οικονομία καυσίμου.