Οι αερόσακοι αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά συστήματα ασφάλειας των επιβατών ενός αυτοκινήτου. Εάν όμως ενεργοποιηθεί η προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων, θα ανοίξουν σε περίπτωση ατυχήματος;
Τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ασφαλείας. Αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίσουν τα μοντέλα τους με αερόσακους, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κάμερες κ.α.
Ωστόσο, ορισμένα από αυτά τα συστήματα μπορούν να απενεργοποιηθούν, ενώ σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να μην λειτουργήσουν αποτελεσματικά εάν δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
BUY NOW
Το σύστημα των αερόσακων είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί ανεξάρτητα από τα άλλα συστήματα ασφαλείας. Επομένως, η ενεργοποίησή τους δεν εξαρτάται ούτε από την ζώνη ασφαλείας ούτε από την ταχύτητα του οχήματος.
Πιο συγκεκριμένα, οι αερόσακοι είναι ένα αρκετά περίπλοκο σύστημα, που βασίζεται σε αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι σε συγκεκριμένα μέρη του αυτοκινήτου. Σε ορισμένα παλαιότερα οχήματα, οι αισθητήρες βρίσκονται μόνο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ στα νεότερα τοποθετούνται περιμετρικά. Όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν μια πρόσκρουση κοντά στα 20 G, προκαλείται η έκρηξη των αερόσακων.
Όπως αντιλαμβάνεστε, το συγκεκριμένο σύστημα ασφάλειας λειτουργεί αυτόνομα, επομένως οι αερόσακοι θα ενεργοποιηθούν ακόμα και έχουν ενεργοποιηθεί μία ή περισσότερες προειδοποιητικές λυχνίες. Η ταχύτητα με την οποία φουσκώνουν οι αερόσακοι είναι περίπου 300 χλμ./ώρα, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι λειτουργούν αποτελεσματικά και προσφέρουν ασφάλεια υπό προϋποθέσεις.
Αυτό σημαίνει ότι για προσφέρουν την ασφάλεια που υπόσχονται θα πρέπει να συνδυάζονται με τις ζώνες ασφαλείας. Σε δοκιμές πρόσκρουσης έχει αποδειχθεί ότι οι επιβάτες που δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας, μπορεί να υποστούν πολύ σοβαρούς τραυματισμούς από τους αερόσακους. Λειτουργούν δηλαδή συνδυαστικά και μόνο τότε θα προσφέρουν την μέγιστη ασφάλεια.
Ενημερωτικά, η ενεργοποίηση του αερόσακου δεν εξαρτάται από την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά από την δύναμη της πρόσκρουσης. Για αυτό μπορούν να ενεργοποιηθούν και όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο και χτυπηθεί από άλλο όχημα.