Τι θα συμβεί αν οδηγώ με το χειρόφρενο τραβηγμένο; (+video)

Χειρόφρενο

Σχεδόν όλοι έχει τύχει να διανύσουμε κάποια μέτρα με το αυτοκίνητό μας, δίχως να έχουμε «λύσει» τελείως το χειρόφρενο. Τι μπορεί να συμβεί σε αυτή την περίπτωση;

Το χειρόφρενο συνιστά έναν από τους σημαντικότερους μηχανισμούς του αυτοκινήτου μας, δεδομένου ότι δεν επιτρέπει την κύλισή του, όταν αυτό είναι σταθμευμένο, μέσω της μηχανικής ασφάλισης/ακινητοποίησης των πίσω τροχών.

Τραβώντας το χειρόφρενο, υπάρχει ένα σύστημα από ντίζες που πρεσάρει τα τακάκια του πίσω άξονα στους δίσκους, αποτρέποντας την κύλιση του αυτοκινήτου.

Όσο νέος οδηγός και αν είναι κανείς, άπαντες γνωρίζουν ότι η πρωτεύουσα λειτουργία του χειρόφρενου είναι να να κρατάει ακινητοποιημένο το αυτοκίνητο, όταν το τελευταίο είναι παρκαρισμένο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, σχεδόν όλοι μας έχει τύχει να ενεργοποιήσουμε τον κινητήρα και να διανύσουμε ορισμένα χιλιόμετρα, δίχως να έχουμε φροντίσει πρώτα να «λύσουμε» τελείως το χειρόφρενo. Τι μπορεί να συμβεί, λοιπόν, στη συγκεκριμένη περίπτωση;

xeirofreno odigisi energopoihmeno

Η διάνυση αρκετών χιλιομέτρων με το χειρόφρενο ενεργοποιημένο ενδέχεται να προκαλέσει σημαντική φθορά στα τακάκια και τις δισκόπλακες, ενώ είναι πιθανόν να ζοριστεί και ο κινητήρας.

Ειδικότερα, όσο το αυτοκίνητο κυλάει κανονικά, το τακάκι θα ακουμπάει πάνω στη δισκόπλακα, κάτι που θα προκαλέσει τριβή και υπερθέρμανση, ενώ στη συνέχεια θα εμφανιστεί καπνός. Η υπερβολική θερμοκρασία ενδέχεται να καταστρέψει τόσο τον δίσκο, όσο και τα τακάκια, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στο σύστημα φρένων του πίσω άξονα, απαιτώντας την κοστοβόρα αντικατάστασή του.

Δείτε ακόμα: Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το χειρόφρενο;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα σχετικά με τη φθορά που ασκεί η διάνυση αρκετών χιλιομέτρων με το χειρόφρενο ενεργοποιημένο σας παρουσιάζουμε το παρακάτω βίντεο, με πρωταγωνίστρια μία Mercedes.

Η τριβή του δίσκου με τα τακάκια προκαλεί υπερθέρμανση και σταδιακά η υπερβολική θερμοκρασία προκαλεί εκτεταμένη φθορά τόσο στον δίσκο όσο και στα τακάκια.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να έχει απελευθερωθεί τελείως το χειρόφρενο, παράγεται μια ένδειξη (κύκλος με θαυμαστικό) στο καντράν, ενώ σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα υπάρχει και ηχητική ειδοποίηση.

xeirofreno odigisi energopoihmeno
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ