Πώς "ξέρει" η αντλία βενζίνης ότι γέμισε το ρεζερβουάρ μας;

Gas Hose 1

Η αντίλα καυσίμων δεν ξέρει μόνο πότε έχουμε γεμίσει, αλλά έχει σχεδιαστεί και για να μας προστατεύει από ατυχήματα.

Έχουμε πραγματοποιήσει χιλιάδες ανεφοδιασμούς και σίγουρα μας έχει τύχει να διακόψει η αντλία την ροή καυσίμου. Αυτό συμβαίνει για λόγους ασφάλειας και οικονομίας. Πώς όμως ξέρει πότε πρέπει να σταματήσει να παρέχει καύσιμο;

Η απάντηση βρίσκεται σε ένα έξυπνο μηχανικό σύστημα της λαβής που οι περισσότεροι αγνοούμε και που χρησιμοποιεί βασικούς νόμους της φυσικής για να διακόψει την ροή καυσίμου.

Gas Hose 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας δούμε όμως τι συμβαίνει όταν πάμε στο βενζινάδικο να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ μας. Το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου εξακολουθεί να περιέχει λίγο καύσιμο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του όγκου του είναι αέρας. Όταν τοποθετούμε την λαβή της αντλίας στο στόμιο του ρεζερβουάρ και πατάμε τη σκανδάλη, το καύσιμο ρέει μέσα από τον εύκαμπτο σωλήνα και αρχίζει να γεμίζει το ρεζερβουάρ μας με καύσιμο. Ο αέρας που καταλαμβάνει το χώρο στο ρεζερβουάρ αναρροφάται από τον εύκαμπτο σωλήνα, μέσω της μικρής μεταλλικής οπής που βρίσκεται στο άκρο του ακροφυσίου. Το φαινόμενο ονομάζεται Venturi και ο άερας μετατοπίζεται επειδή το καύσιμο παίρνει τη θέση του.

Αυτός ο αέρας κυκλοφορεί μέσω του εύκαμπτου σωλήνα και κρατά ανοιχτό ένα έμβολο, μια βαλβίδα μέσω της οποίας κυκλοφορεί το καύσιμο από τη δεξαμενή του βενζινάδικου. Όταν γεμίσει το ρεζερβουάρ, το καύσιμο φτάνει στο ακροφύσιο του σωλήνα φράζοντας την οπή από την οποία ο αέρας από το ρεζερβουάρ μας έμπαινε στο ακροφύσιο του σωλήνα.

Gas Hose 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η είσοδος καυσίμου στην οπή δημιουργεί αμέσως κενό. Είναι κάτι παρόμοιο με αυτό που συμβαίνει όταν ρουφάμε ένα υγρό μέσα από ένα καλαμάκι: αν ρουφήξουμε αέρα δεν υπάρχει κενό, αλλά όταν βυθίζουμε το καλαμάκι στο ποτό, δημιουργούμε ένα κενό για να μπορέσουμε να απορροφήσουμε το υγρό. Το κενό που δημιουργείται στον εύκαμπτο σωλήνα σπρώχνει ένα διάφραγμα που συνδέεται με τον άξονα της βαλβίδας τροφοδοσίας καυσίμου, διακόπτοντας ξαφνικά τη ροή του καυσίμου. Ταυτόχρονα, αυτό το έμβολο έχει ένα ελατήριο που πιέζει προς τα κάτω τη σκανδάλη του σωλήνα.

Αυτό είναι το δυνατό κλακ που ακούμε και είναι ικανό να κερδίσει την πίεση που ασκούμε με το χέρι μας. Λειτουργεί επίσης όταν έχουμε “κλειδώσει” την σκανδάλη σε μία από τις θέσεις που έχει η λαβή και το γέμισμα του ρεζερβουάρ μας έχει ολοκληρωθεί.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ