
Τα μπουζί αποτελούν αναμφισβήτητα σημαντικό εξάρτημα των βενζινοκινητήρων. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ όμως ποια είναι κανονικά η λειτουργία τους; Ή τι θα συμβεί εάν φθαρούν μετά από πολύχρονη χρήση;
Η βασική ιδιότητα των αναφλεκτήρων λοιπόν, είναι η ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου στο θάλαμο καύσης, μετά από πρόκληση ενός αρκετά έντονου σπινθήρα. Όταν όμως παλιώσουν, θα υπάρξουν σαφώς αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση.
Αν για παράδειγμα ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει μπρος, είναι πιθανό η αιτία να οφείλεται σε χαλασμένα μπουζί, λόγω αδύναμου σπινθήρα. Ειδικά όταν ο καιρός είναι κρύος, τότε η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω. Επίσης μπορεί να παρατηρήσετε τραχύτητα ή μικρούς κραδασμούς εξαιτίας της ατελούς καύσης. Στη συνέχεια η πτώση της ισχύος του κινητήρα, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη επιτάχυνση, αλλά και την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
BUY NOW
Κάθε πότε προτείνεται να γίνεται η αντικατάστασή τους; Συνήθως οι κατασκευαστές συμβουλεύουν να τα αλλάζουμε κάθε 30 με 40.000 χιλιόμετρα. Τα μπουζί ιριδίου κρατούν περισσότερο σε διάρκεια, περίπου 80 με 100.000 χιλιόμετρα.
Το κόστος τους ποικίλει ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου και φυσικά τον αριθμό τους. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν μιλάμε για μεγάλη επιβάρυνση. Θα λέγαμε μάλιστα πως είναι από τα πιο φτηνά ανταλλακτικά πάνω σε ένα αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται επομένως να μην είμαστε τυπικοί στην έγκαιρη αλλαγή τους. Τηρώντας τα καθορισμένα διαστήματα, εξασφαλίζεται και η μακροχρόνια καλή λειτουργία του κινητήρα.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ