Με βασικό τους χαρακτηριστικό την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα SUVs που ακολουθούν «προστατεύουν» το πορτοφόλι του οδηγού και προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται μια οικογένεια.
Παρά τη μερική αποκλιμάκωση που έχει σημειωθεί τις τελευταίες εβδομάδες, οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ευτυχώς που τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ειδικά εκείνα που ανήκουν στην μικρή κατηγορία, φέρουν αποδοτικούς κινητήρες, οι οποίοι τα καταφέρνουν εξαιρετικά και στο κομμάτι της οικονομίας.
Μάλιστα, στην «καυτή» κατηγορία των SUV οι προτάσεις που έχουν στη διάθεσή τους ο ενδιαφερόμενοι προσφέρουν λύσεις έχοντας κάτω από το καπό τους μοτέρ βενζίνης, πετρελαίου αλλά και διπλού καυσίμου. Έτσι μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα αναγκών έχοντας ωστόσο κοινό παρονομαστή την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
BUY NOW
Εμείς σας παρουσιάζουμε τέσσερεις συνολικά προτάσεις, δύο με κινητήρα πετρελαίου, μία με LPG και μία με υβριδικό σύστημα κίνησης, με τα Peugeot 2008, Opel Mokka, Dacia Duster και Toyota Yaris Cross να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν άριστα στι καθημερινές ανάγκες μετακίνησης έχοντας παράλληλα το καθένα τον δικό του χαρακτήρα.
Dacia Duster LPG
To Dacia Duster αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή SUV μοντέλα για όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Ανανεώθηκε πρόσφατα και προσφέρεται με τούρμπο μοτέρ βενζίνης στα 1,0 και 1,3 λίτρα, αλλά και με μια επιλογή πετρελαίου στα 1.500 κυβικά εκατοστά με ή χωρίς τετρακίνηση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον από πλευράς κατανάλωσης παρουσιάζει η έκδοση με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου, η οποία προσφέρει οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις και αυτονομία κίνησης που προσεγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα. Για την κίνηση του προσθιοκίνητου μοντέλου φροντίζει ο 1.000άρης turbo βενζινοκινητήρας του Renault Group (η ισχύς φτάνει τους 91 ίππους σε λειτουργία βενζίνης και τα 100 άλογα όταν γίνεται χρήση υγραερίου).
Για την περίσταση, οι μηχανικοί της Dacia σχεδίασαν από την αρχή το εν λόγω μοτέρ, ώστε να μπορεί να καταναλώνει και υγραέριο, ενώ κομβικό σημείο παραμένει και εδώ η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση που δίνει η εταιρεία και σε αυτή την έκδοση. Όσον αφορά τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο ανανεωμένο Duster 1.0 TCe LPG έρχονται σε 13,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 168 χλμ./ώρα. Τέλος, όσον αφορά στη μέση κατανάλωση που θα εισπράξει ο οδηγός, με τη χρήση υγραερίου ανέρχεται στα 8 περίπου λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και στα 6,3 λτ./100 χλμ. στην αμιγώς βενζινοκίνητη λειτουργία. Ωστόσο, με την τιμή του LPG να βρίσκεται κάτω από το 1 ευρώ, η συγκεκριμένη έκδοση του Dacia Duster αποτελεί μια από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις στην ελληνική αγορά (δείτε εδώ αναλυτικά τη δοκιμή του μοντέλου).
Opel Mokka 1,5 diesel 110 PS
Η έλευση της νέας γενιάς του Mokka αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα λανσαρίσματα της προηγούμενης χρονιάς. Με προίκα τα υψηλά μερίδια αγοράς που κατέγραψε η προηγούμενη γενιά του μοντέλου, αλλά και με την ενσωμάτωση όλων των τελευταίων τεχνολογικών επιτευγμάτων του ομίλου Stellantis, το compact SUV της Opel αποτελεί μια από τις αξιόλογες επιλογές στην κατηγορία. Η ντίζελ εκδοχή που εξετάζουμε, εφοδιάζεται με το γνωστό μοτέρ των 1,5 λίτρων, η ισχύς του οποίου φτάνει τους 110 ίππους και τα 250 Nm ροπής (με στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, τελική 190 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα).
Εκτός της πολύ καλής απόδοσης για τα δεδομένα της κατηγορίας, το πετρελαιοκίνητο Opel Mokka ανακηρύσσεται πρωταθλητής οικονομίας με μέση κατανάλωση μόλις στα 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 114 γρ./χλμ., κάτι το οποίο το απαλλάσσει από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όσον αφορά τις μεταφορικές του δυνατότητες, στο εσωτερικό του το νέο Opel Mokka θα χωρέσει χωρίς να χρειαστούν πολλές παραχωρήσεις, 4 ενήλικες επιβάτες. Πάραλληλα, το χωρητικότητας των 350 λίτρων πορτ μπαγκάζ θα ικανοποιήσει με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του.
Peugeot 2008 1,5 diesel 110 PS
Από τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα των Γάλλων επωφελείται και η αντίστοιχη έκδοση του Peugeot 2008. H ισχύς, όπως και στο Mokka, ανέρχεται στα 110 άλογα και η ροπή στα 250 Nm, κάτι που χαρίζει στο γαλλικό αμάξωμα τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 9,5 δευτερόλεπτα. Σε εντυπωσιακά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας κινείται και η μέση κατανάλωση, με 4,5 λτ./100 χλμ. να αποτελούν την ιδανική επίδοση απέναντι στο υψηλό κόστος των καυσίμων στις μέρες μας. Αντίστοιχα χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO2, στα 116 γρ./χλμ., και έτσι ο οδηγός δε χρειάζεται να πληρώνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Οι διαστάσεις του 2008 είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία του, με μήκος 4,3 μέτρα και μεταξόνιο 2,6 μέτρων, εξασφαλίζοντας έτσι ευρυχωρία στα πίσω καθίσματα και άνετο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 434 λίτρα. Παράλληλα, η ύπαρξη του Peugeot i-Cockpit αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα και συμπληρώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όλες οι πληροφορίες εμφανίζονται ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10’’ 3D, στο βασικό εξοπλισμό από την έκδοση Allure, παρουσιάζει όλες τις ενδείξεις με τη μορφή ολογράμματος.
Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid
Το ιαπωνικό μοντέλο της παρουσίασής μας είναι το μοναδικό με πλήρως υβριδική τεχνολογία που μπορεί να βρει κάποιος αυτή τη στιγμή στην αγορά στην κατηγορία του. Πρόκειται για μια τεχνολογία που χαρίζει στο Yaris Cross μέση κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 κάτω από 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Το hybrid electric σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων κύκλου Atkinson και ένα ηλεκτρικό μοτέρ με συνολική ισχύ στα 116 άλογα. Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 χιλιοστών με το Yaris, αλλά είναι 240 χλστ. μακρύτερο συνολικά, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Επίσης, σημαντικό στοιχείο είναι πως η αμιγώς υβριδική έκδοση του μοντέλου μπορεί να συνδυαστεί και με σύστημα τετρακίνησης.
Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.