Οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούσαν μέχρι πριν κάποια χρόνια τον απαγορευμένο καρπό της ελληνικής αγοράς και δικαιολογημένα έκλεψαν την παράσταση μόλις απελευθερώθηκε η χρήση τους.
Οι κινητήρες που καταναλώνουν πετρέλαιο προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα και οφέλη σε συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών. Και η επιλογή τους από το αγοραστικό κοινό εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το πόσα χιλιόμετρα πραγματοποιεί το χρόνο και τι είδους ανάγκες θέλει να καλύψει.
Βέβαια, για να είμαστε ειλικρινείς, οι περισσότεροι που επέλεξαν πετρελαιοκίνητο μοντέλο τα τελευταία χρόνια το έκαναν κυρίως για την μειωμένη κατανάλωση του φθηνότερου, σε σχέση με την βενζίνη, καυσίμου.
BUY NOW
Πέρα όμως από την μειωμένη κατανάλωση, οι κινητήρες ντίζελ είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, αρκεί βέβαια να συντηρούνται σωστά και να καταναλώνουν καλής ποιότητας καύσιμο. Σε αντίθετη περίπτωση, το κόστος επισκευής ενός πετρελαιοκινητήρα είναι αρκετά υψηλό.
Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι, οι πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν υψηλή ροπή, εκπέμπουν λιγότερα γρ./χλμ. CO2 και λόγω ανθεκτικότητας και διάρκειας ζωής, τα μοντέλα που φέρουν τέτοιους απαξιώνονται με πιο αργό τρόπο σε σχέση με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες.
Η ελληνική αγορά εμπλουτίστηκε πολύ γρήγορα με πετρελαιοκίνητες εκδόσεις χαμηλού κυβισμού και εμείς σας παρουσιάζουμε πέντε προηγμένους κινητήρες του είδους που ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, και για την αξιοπιστία τους.
1.3 MultiJet
O ιταλικής καταγωγής 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1,3 λίτρων παρουσιάστηκε το 2003 και εφοδίασε δεκάδες μοντέλα των FIAT, GM, Suzuki, Alfa Romeo, Lancia και άλλων. Προσφερόταν σε εκδόσεις με συμβατικό ή μεταβλητής γεωμετρίας τούρμπο και η ισχύς του κυμαινόταν από 69 έως 105 ίππους. Το 2009 μετονομάστηκε σε Multijet II και δέχθηκε αρκετές αλλαγές για να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro V.
1.5 dCi
Ο συγκεκριμένος 4κύλινδρος ντιζελοκινητήρας γαλλικής καταγωγής έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2001 και από τότε έχει δεχθεί πάρα πολλές αλλαγές. Όπως είναι γνωστό, έχει μπει κάτω από το καπό αρκετών μοντέλων των Renault, Nissan και Mercedes-Benz, και έβγαινε σε εκδόσεις με ισχύ από 65 έως 110 ίππους, με την ισχυρότερη να διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας.
1.5 BlueHDi
Ο άλλος 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της λίστας αποτελεί προϊόν εξέλιξης της PSA (Citroen/Peugeot) και της Ford, και προσφερόταν σε εκδόσεις με ισχύ από 75 έως 130 ίππους. Επιπλέον, υπήρχε σε εκδοχές με 8βάλβιδο ή 16βάλβιδο καπάκι και εξοπλίζεται με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Πλέον, τοποθετείται σε ακόμα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου Stellantis.
1.6 i-DTEC
Οι Ιάπωνες δεν έχουν παράδοση στους πετρελαιοκινητήρες, αλλά ο 1.6 i-DTEC της Honda ήταν από τους εξαιρετικούς της κατηγορίας και τους είδους. Το αλουμινένιο αυτό μοτέρ των 1,6 λίτρων έβγαινε σε δύο εκδόσεις, μία με 120 ίππους και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και μία με 160 ίππους και δύο τουρμπίνες. Τοποθετούνταν στα Civic και CR-V της εποχής, αλλά δεν μπόρεσε να μακροημερεύσει λόγω των τάσεων της αγοράς.
1.6 TDI
O γερμανικός πετρελαιοκινητήρας του VW Group έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2009 και παρά το γεγονός ότι βασιζόταν στον 2.0 TDI, είχε αρκετές αλλαγές για καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου. Ανάλογα με το μοντέλο στο οποίο τοποθετούνταν, η ισχύς του κυμαινόταν από τους 75 έως τους 120 ίππους.