Οι πρωταθλητές της οικονομίας - 5 μοντέλα που δεν καίνε σταγόνα με έως 3.000 ευρώ

Daihatsu Cuore

Με τις τιμές των υγρών καυσίμων να καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ, η αναζήτηση μιας προσιτής και ταυτόχρονα αποδοτικής πρότασης για τις καθημερινές μετακινήσεις μας αποκτά μια ξεχωριστή σημασία.

Οι δύσκολοι καιροί απαιτούν και τις ανάλογες αποφάσεις. Βλέποντας, λοιπόν, τις τιμές των υγρών καυσίμων και ειδικότερα της βενζίνης να ξεπερνά ακόμα και τα 2 ευρώ/λίτρο, οφείλει κανείς να επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές του και να αναζητήσει λύσεις, οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και ως «ανάγκης».

Λύσεις τις οποίες μπορεί κανείς να αντλήσει από την αγορά των μεταχειρισμένων οχημάτων, αποκτώντας χωρίς αιματηρές θυσίες τη δυνατότητα να κινείται εντός του κλεινού άστεως με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταξιδεύοντας, λοιπόν, στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν και με ανώτατο όριο τα 3.000 ευρώ, οι επιλογές που ξεδιπλώνονται μπροστά σου είναι όχι μόνον αρκετές αλλά και ικανές να καλύψουν τις βασικές μεταφορικές ανάγκες μας μέσα στα όρια του αστικού ιστού.

1. Daihatsu Cuore

Daihatsu Cuore

Μπορεί η Daihatsu να αποτελεί παρελθόν από την ευρωπαϊκή αγορά, ωστόσο, η προίκα που έχει αφήσει πίσω της στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης είναι τέτοια που τη διατηρεί ακόμα και σήμερα ψηλά στις συνειδήσεις εκείνων που την εμπιστεύθηκαν.

Το Cuore είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της ιαπωνικής φίρμας, έχοντας διαγράψει μια πολύχρονη και άκρως επιτυχημένη πορεία στη χώρα μας, το λιλιπούτειο Daihatsu δεν αποτελεί μόνον μια εξαιρετικά οικονομική πρόταση, τόσο στην κτήση όσο και στη χρήση, αλλά και να αξιόπιστο «πολυεργαλείο» πόλης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λιλιπούτειο Daihatsu πέρασε στην παραγωγή το 1980, ωστόσο, στην περιοχή των 3.000 ευρώ μπορεί κανείς να αποκτήσει την έκτη κατά σειρά γενιά του η οποία παράχθηκε από το 2003 έως και το 2007, κρύβοντας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματός του έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 989 κ.εκ. και απόδοσης 58 ίππων.

Με βάρος μόλις 780 κιλών και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, το Daihatsu Cuore με την κωδική ονομασία L251 κατανάλωνε μόλις 4,4 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

2. Subaru Vivio

Subaru Vivio

Ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές του Daihatsu Cuore ήταν το Subaru Vivio διαθέτοντας παραπλήσιες προδιαγραφές και έναν αυστηρά αστικό χαρακτήρα. Η πορεία του Vivio ξεκίνησε το 1992, όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει το Μ80, και ολοκληρώθηκε έξι χρόνια αργότερα.

Με τον κινητήρα των 658 κ.εκ. να δίνει τον καλύτερο εαυτό του απέναντι στα περίπου 700 κιλά του ιαπωνικού συνόλου, το Vivio δεν έβαζε φωτιά στην άσφαλτο, αποτελούσε ωστόσο μια εξαιρετικά αποδοτική λύση για τις μετακινήσεις έως και τεσσάρων ατόμων στην πόλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη χώρα μας, οι τιμές του κυμαίνονται μεταξύ 1.500 και 2.800 ευρώ, τουλάχιστον για τις δικίνητες εκδόσεις, καθώς το μικρό «Scoobi» διέθετε και σύστημα τετρακίνησης.

3. Suzuki Alto

Suzuki Alto

Ο τρίτος εκπρόσωπος της μεγάλης των Ιαπώνων σχολής έρχεται από τη Suzuki και δεν είναι από το γνωστό στους περισσότερους Alto. Με περισσότερα από 40 χρόνια στη γραμμή παραγωγής, το Alto αποτέλεσε ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Suzuki στη χώρα μας, όντας ανέκαθεν προσιτό, αξιόπιστο και αποδοτικό.

Στην Ελλάδα ήταν η πέμπτη γενιά του αυτοκινήτου (1998-2004) εκείνη που έκανε τη διαφορά, με την made in Japan λογική κι όλες εκείνες τις αρετές που περιμένει κανείς να συναντήσει σε μια πρόταση με τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού city car.

O ατμοσφαιρικός, δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας του 1,1 λίτρου απέδιδε 63 ίππους, ωστόσο, στη χώρα μας θα βρει κανείς και την έκδοση του 1,0 λίτρου με απόδοση 54 ίππων ή και 65 ίππων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανεξαρτήτως διαμόρφωσης, οι συμπαγείς διαστάσεις και το περιορισμένο βάρος χαρίζουν στο Suzuki Alto τα απαραίτητα εφόδια ώστε να ανταπεξέλθει στις αστικές υποχρεώσεις του, μιας και η ευελιξία συνδυάζεται με το χαμηλό κόστος χρήσης.

4. Daewoo Matiz

Daewoo Matiz

Μια ακόμα σχολή η οποία έχει ισχυρή παράδοση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης είναι εκείνη των Κορεατών. Η επιτυχία, λοιπόν, που γνώρισε στη χώρα μας το Daewoo Matiz μόνο τυχαία δεν μπορεί να τη χαρακτηρίσει κανείς, συμπυκνώνοντας σε λιγότερα από τέσσερα μέτρα μετάλλου τις αξίες ενός αξιόμαχου city car.

Προσιτό σε όλες τις εκφάνσεις του χαρακτήρα του, το Daewoo Matiz συναντάτε στη δεύτερη γενιά του σε τιμές που ξεκινούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των 3.000 ευρώ.

Αυτό που αξίζει να γνωρίζετε πάντως είναι ότι και οι δύο γενιές του αυτοκινήτου εφοδιάζονται με τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 796 κ.εκ., και απόδοσης 52 ίππων, ωστόσο, υπήρξαν και εκδόσεις οι οποίες εξοπλίστηκαν με κινητήρα 1,0 λίτρου φτάνοντας τους 66 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

5. smart forfour

smart forfour

Η μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πιο χαρακτηριστική σε σχεδίαση πρόταση για αποδοτικές μετακινήσεις μέσα στην πόλη έρχεται από τη smart και δεν είναι άλλη από την πρώτη γενιά του τετραθέσιου και τετράθυρου forfour.

To forfour είχε την τύχη να μοιράζεται τα μηχανικά μέρη του με το Mitsubishi Colt και ειδικότερα τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,1 λίτρου. Ο τελευταίος απέδιδε 75 ίππους κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την ευστροφία και την αποδοτικότητά του.

Με την τιμή του forfour να ξεκινά από τα 3.000 ευρώ αποτελεί την ιδανική λύση για εκείνους που αναζητούν μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, συνδυάζοντας την αξιοπιστία που μπορεί να προσφέρουν τα «made in Japan» μηχανικά μέρη με την ευρωπαϊκή και ως έναν βαθμό διαχρονική αισθητική της smart.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ