Alfa Romeo Kamal: To SUV που θα απογείωνε τους Ιταλούς στα premium

Alfa Romeo Kamal

Κλείνουν ήδη 20 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση της Kamal, που μετά βαΐων και κλάδων θα γινόταν το πρώτο SUV της ιστορίας της Alfa Romeo - πριν μείνει για πάντα σε ένα συρτάρι. Ποιά ήταν η τύχη του;

Η ιταλική εταιρεία έχει προς τον πυλών τη νέα Tonale, που πρόκειται να παρουσιάσει επίσημα την προσεχή Τρίτη 8 Φεβρουαρίου. Παρότι κλείνει σχεδόν μία δεκαετία ήδη από τότε που μπήκε στα SUV με τη Stelvio, η Tonale θα είναι το πρώτο της συμπαγές SUV - έναν τίτλο που θα είχε η Kamal αν έφτανε στην παραγωγή τη δεκαετία του 2000.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Ιταλοί είχαν ολοκληρώσει το 2002 το πρώτο πρωτότυπο της Kamal και το παρουσίασαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης της επόμενης χρονιάς. Πριν καν κυριαρχήσει το downsizing, παρουσιάστηκε με τον κινητήρα V6 3.2 λίτρων της 147 GTA, ισχύος 250 ίππων και 300 Nm ροπής, καθώς και με τετρακίνηση με τρία διαφορικά που θα την έκανε αληθινά ικανή εκτός δρόμου, σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων Selespeed, τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 200 km/h και ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό.

Οι Ιταλοί ανέφεραν επίσης, την εποχή εκείνη, ότι το εσωτερικό της Kamal είχε πολυχρηστικότητα που παρέπεμπε σε ένα MPV (τα δημοφιλή, τότε, αποκαλούμενα «πολυμορφικά») με χώρο αποσκευών 400 λίτρων και πολλαπλές διαμορφώσεις των καθισμάτων. Ωστόσο, ποτέ δεν είδαν το φως φωτογραφίες του εσωτερικού, παρά μόνο ορισμένα σκίτσα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν μια εποχή που τα SUV βρίσκονταν στα σπάργανα: κυριαρχούσαν οι Ιάπωνες με τα Toyota RAV4 και Nissan X-Trail (το Qashqai θα ερχόταν το 2006), το Land Rover Freelander, και οι Γερμανοί με πολύ μεγαλύτερες και πολυτελέστερες προτάσεις.

Η πρώτη BMW X1 δεν θα ερχόταν πριν το 2009, το πρώτο Audi Q3 πριν το 2011 και η πρώτη Mercedes GLA πριν το 2013. Δεν υπήρχε καν η ιδέα του όρου Crossover ή του όρου B-SUV, και φυσικά η πληθώρα τέτοιων μοντέλων σε σχεδόν κάθε μέγεθος από την πλειοψηφία των κατασκευαστών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς, η Kamal έδειχνε να έχει πρόσφορο έδαφος μπροστά της, ακόμα και να βρίσκεται μπροστά από την εποχή της, και αν γινόταν πραγματικότητα είναι βέβαιο ότι θα κρατούσε την Alfa Romeo σε πολύ λιγότερο δυσμενή θέση σε σχέση με αυτή που βρέθηκε τα χρόνια που ακολούθησαν - δεδομένου ότι ότι πέρσι οι πωλήσεις της στην Ευρώπη δεν ξεπέρασαν τις 23 χιλιάδες. Αυτός ο αριθμός απέχει πολύ από το στόχο των 400 χιλιάδων πωλήσεων που είχε θέσει ο Sergio Marchionne, όταν ήταν επικεφαλής του ομίλου.

Σε μια χρονική περίοδο που η Alfa Romeo τα κατάφερνε πολύ καλά με τις πολύ εμπορικές 147 και 156 και είχε παράλληλα στη γκάμα της και τις GT, GTV, Spider, 166, and the GT, η έλευση της Kamal θα της έδινε μια επιπλέον ώθηση και μαζί τη δυναμική να αντιμετωπίσει καλύτερα τις δυσκολίες που επέφερε το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στο τέλος της ίδιας δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν έχει γίνει απόλυτα σαφές για ποιο λόγο δεν προχώρησε το πρόγραμμα της Kamal - ενδεχομένως να έχει να κάνει με τις ισορροπίες με την Jeep στον όμιλο FCA, σχετικά με την εμπορική παρουσία κάθε εταιρείας στα 4x4.

Όμως, το όνομα Kamal είναι καταχωρημένο από την Alfa Romeo, και ίσως κάποια στιγμή -με το ρυθμό που εξαπλώνονται τα SUV- στο μέλλον να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ