Αλλάζουν όλα στα αυτοκίνητα leasing και ενοικιάσεων -Η απόφαση-βόμβα της Ευρώπης
Το Carandmotor.gr αποκαλύπτει το σχέδιο της Κομισιόν για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου - Τι εξετάζει να επιβάλει και από πότε;
«Ωρολογιακή Βόμβα» κυριολεκτικά στα θεμέλια των εταιρειών Leasing και Ενοικιάσεων αναμένεται να βάλει η Κομισιόν καθώς εξετάζει να επιβάλλει νέα δεδομένα στη λειτουργία τους και να τις υποχρεώσει να μεταβούν στην… ηλεκτροκίνηση!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει να απαγορεύσει την απόκτηση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στις εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων από το 2027! Με λίγα λόγια τα μόνα αυτοκίνητα που θα επιτρέπεται να αποκτούν μετά το 2027 θα είναι μόνο τα ηλεκτρικά ή τα ελάχιστα μοντέλα υδρογόνου που θα έχουν κατασκευάσει μέχρι τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
BUY NOW
Μία τέτοια νομοθεσία όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς θα ανατρέψει τα πάντα στις εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων αλλά και τους ομίλους που διατηρούν εταιρικούς στόλους οχημάτων όπως επίσης και για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων.
Αν τελικά αποφασιστεί από την Κομισιόν ότι οι εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων να διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά οχήματα από το 2027 θα πρέπει σιγά-σιγά να ξεκινήσουν να παραγγέλνουν από την επόμενη χρονιά τα ηλεκτρικά μοντέλα που τους ενδιαφέρουν και βέβαια να ενημερώσουν τους πελάτες τους ότι στο άμεσο μέλλον τα μόνα διαθέσιμα εταιρικά οχήματα θα κινούνται μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και θα μπαίνουν στην πρίζα.
Κάτι τέτοιο όμως θα επηρεάσει άμεσα τις παραγγελίες και στα εργοστάσια τα οποία θα πρέπει να προετοιμαστούν ανάλογα μια μια τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πρέπει να καλύψουν.
Από την άλλη μεριά και οι μεγάλες επιχειρήσεις με εταιρικούς στόλους οχημάτων θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους ότι από τη στιγμή που θα μπορούν να αποκτούν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα από το 2027 θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα την τοποθέτηση δεκάδων ή εκατοντάδων φορτιστών στις εγκαταστάσεις τους μειώνοντας όμως με αυτό τον τρόπο κατά πολύ το κόστος κίνησης του στόλου τους.
Ένας άλλος κλάδος ο οποίος αναμένεται να επηρεαστεί άμεσα και ριζικά από την υποχρεωτική απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων αφορά την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Εκεί θα αλλάξουν τα πάντα καθώς παραδοσιακά τα οχήματα από εταιρείες Leasing και Eνοικιάσεις μόλις ολοκλήρωναν τον επαγγελματικό τους βίο έβγαιναν σε δημοπρασία και πωλούνταν σε εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Από τη στιγμή που δεν θα υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel αναγκαστικά θα στραφούν στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά μοντέλα με αποτέλεσμα να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην αγορά.
Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σχεδόν 6 με 7 στα 10 καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται αποκτώνται από εταιρείες Leasing και Eνοικιάσεων οπότε η όποιες αλλαγές πραγματοποιηθούν θα επηρεάσουν όλη την αγορά αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήδη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει ψηφίσει την επιβολή του Φόρου Άνθρακα από το 2027 οπότε σιγά – σιγά μετά από το 2028 θα ξεκινήσει η μεγάλη απόσυρση παλαιών οχημάτων για να γλιτώσουν οι ιδιοκτήτες τους από το χαράτσι που θα επιβληθεί σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Ακόμη πιο «σκληρές» σκέψεις
Πέραν της υποχρεωτικότητας για ηλεκτρικά οχήματα στους στόλους εταιρειών Eνοικίασης και Leasing υπάρχουν έχουν ακουστεί στους κύκλους της Κομισιόν και ακόμη πιο σκληρές προτάσεις που περιλαμβάνουν για υποχρεωτικότητα 45% με ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025 στους στόλους των εταιρειών Ενοικίασης και Leasing.
Ωστόσο η πρόωρη υποχρεωτικότητα για ηλεκτρικούς στόλους οχημάτων σε εταιρείες Eνοικιάσεων και Leasing εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για ολόκληρο τον κλάδο καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε καμία περίπτωση δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις παραγγελίες των εταιρειών και από την άλλη μεριά κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα κατά πόσο είναι νόμιμη μια τέτοιου είδους επιβολή σε συγκεκριμένο κλάδο.
Επίσης δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν η υποχρεωτικότητα αφορά σε εταιρικούς στόλους ή αν θα ισχύει για μίνιμουμ αριθμό αυτοκινήτων μιας επιχείρησης που είναι είτε πάγια της επιχείρησης, είτε μισθωμένα (με χρηματοδότηση ή και λειτουργική μίσθωση), είτε ενοικιαζόμενα για μικρό χρονικό διάστημα. Ή ακόμη και εάν αφορά μόνο τις εταιρείες Ενοικίασης και Χρονομίσθωσης...
Πάντως σύμφωνα με στελέχη από τον κλάδο της Ενοικίασης και του Leasing τα πρόσφατα παραδείγματα οργανισμών, που θέλουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που χρησιμοποιούν αφορούν σε ανόμοια αυτοκίνητα με εντελώς διαφορετικές τιμές αγοράς.
Επίσης λόγω της αμφίβολης αξίας μεταπώλησης του ηλεκτρικού στην λήξη της μίσθωσης είναι λογικό να υπάρχουν χαμηλές υπολειμματικές αξίες στην λήξη της μίσθωσης αλλά και πάλι δεν είναι στο 57% που αναφέρουν έρευνες.
Επίσης οι εταιρείες του κλάδου επισημαίνουν ότι στο Leasing δεν μπορείς να «αναγκάσεις» τον πελάτη σου να μισθώσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι επιλογή του πελάτη ο τύπος του αυτοκινήτου. Επίσης από την στιγμή που πωλούνται αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι νόμιμο να το κάνεις αυτό και δεν μπορείς να επιβάλεις πολιτικές για το είδος των παγίων που θα έχει κάποια επιχείρηση.
Παράλληλα δεν υπάρχουν οι υποδομές και ούτε θα υπάρχουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα (ειδικά στην Ελλάδα που το πρόβλημα είναι στην τάση του δικτύου ρεύματος και όχι στην πληθώρα και τύπο φορτιστών) αλλά και η γεωμορφία της Ελλάδας δεν ευνοεί παντού την ηλεκτροκίνηση με αποτέλεσμα να αποκλείονται τουριστικοί προορισμοί!