Αποκλειστικό: Μπήκαμε στο νέο hi-tech εργοστάσιο της Ελλάδας –Εδώ κατασκευάζεται το πρώτο ελληνικό scooter

Ecoshift

Λίγο έξω από την Αθήνα, σε ένα χώρο που λίγοι γνωρίζουν, μια ομάδα νέων ανθρώπων στο πλαίσιο ενός μεγάλου Ελληνικού ομίλου, ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου made by Greece έξυπνου δίκυκλου ηλεκτροκίνητου οχήματος στη χώρα μας.

Η προσπάθεια αυτή που έχει πάρει ήδη σάρκα και οστά, βάζει μετά από δεκαετίες ξανά τα θεμέλια για τη λειτουργία εργοστασίων συναρμολόγησης οχημάτων στην Ελλάδα, η οποία έχει σταματήσει στη χώρα μας εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

Αυτή τη φορά μάλιστα, τα βήματα που έχουν γίνει είναι σταθερά και μετρημένα. Το νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης λειτουργεί με Έλληνες Μηχανολόγους Μηχανικούς και Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς, οι οποίοι προτίμησαν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας αντί να φύγουν στο εξωτερικό, με δίψα για δημιουργία, όπως ο Ηλίας Νασιόπουλος (Επικεφαλής της Επιχειρηματικής Μονάδας) και o Λευτέρης Κόζας, έχοντας όραμα που δεν περιορίζεται στην ελληνική επικράτεια αλλά περιλαμβάνει σχέδια εξαγωγής των μοντέλων που θα παράγονται στην Ελλάδα. Εξ ου άλλωστε και η υποστήριξή του από έναν μεγάλο Ελληνικό όμιλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για τον όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος ο οποίος μέσω του νέου project με την ονομασία «Ecoshift», είναι έτοιμος το αμέσως επόμενο διάστημα να ξεκινήσει την συναρμολόγηση του πρώτου ηλεκτρικού scooter επί ελληνικού εδάφους, σε μια άρτια και παγκοσμίων προδιαγραφών γραμμή παραγωγής, που έχει δημιουργήσει ο όμιλος στη Μεταμόρφωση Αττικής δίπλα στην Εθνική Οδό.

Ecoshift

Το carandmotor.gr είναι το πρώτο μέσο που επισκέφθηκε τη νέα μονάδα συναρμολόγησης του ομίλου Πέτρος Πετρόπουλος και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε τόσο από τις εγκαταστάσεις, όσο και από το ανθρώπινο δυναμικό του project.

Στόχος είναι μέσα στο επόμενο διάστημα να βγουν από τη γραμμή παραγωγής τα πρώτα ελληνικά ηλεκτρικά scooter με την ονομασία «NOOS» που θα απευθύνονται τόσο σε επιχειρήσεις με μεγάλους εταιρικούς στόλους δικύκλων, όσο και σε ιδιώτες που επιθυμούν ένα ευέλικτο μέσο μετακίνησης με ελάχιστο κόστος χρήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι είναι το Ecoshift

Το πρόγραμμα Ecoshift διαμορφώθηκε και αναπτύχθηκε κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της νέας Επιχειρηματικής Μονάδας Καινοτομίας, στις αρχές του 2022, με την συνεχή και καθοριστική καθοδήγηση του κ. Mιχάλη Η. Οικονομάκη, Εκτελεστικού Προέδρου του Ομίλου. Δεν αφορά μόνο στην εξέλιξη και παραγωγή των ηλεκτρικών scooter, αλλά έχει θέσει τέσσερις σημαντικούς κύριους στόχους: Το ηλεκτρικό όχημα και πιο συγκεκριμένα το έξυπνο ηλεκτρικό scooter «NOOS», που θα βγει σε λίγο διάστημα στους δρόμους, τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, την επαναχρησιμοποίηση μπαταριών προερχόμενων από προϊόντα ηλεκτροκίνησης για έναν δεύτερο κύκλο ζωής και τέλος την ανακύκλωσή τους.

Οι δύο πρώτοι στόχοι έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί, καθώς το «NOOS» και οι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή τους από τον Οκτώβριο του 2024, με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής τις 5.000 και 3.000 μονάδες αντίστοιχα.

Ecoshift
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρικό scooter, το οποίο συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Μεταμόρφωσης, κινείται από έναν κινητήρα Bosch με ισχύ από 3 Kw έως 5 Kw ανάλογα με την έκδοση, ενώ η μπαταρία του προσδίδει μια αυτονομία της τάξης των 60 χλμ. Αν ο ιδιοκτήτης επιθυμεί μεγαλύτερη αυτονομία τότε μπορεί να αποκτήσει και δεύτερη μπαταρία η οποία τοποθετείται στον ίδιο αποθηκευτικό χώρο με την πρώτη, διπλασιάζοντας έτσι την αυτονομία κίνησης στα 120 χιλιόμετρα.

Το «NOOS» είναι συνεχώς συνδεδεμένο μέσω Cloud, οπότε και το εργοστάσιο συναρμολόγησης έχει διαρκώς όλα τα δεδομένα ελέγχου του οχήματος με αποτέλεσμα τη δυνατότητα live «παρατήρησης» του οχήματος. Έτσι, μπορεί να πραγματοποιηθεί προληπτικός έλεγχος σε περίπτωση που εντοπιστεί οποιαδήποτε «αναντιστοιχία» σε σχέση με τα υπολογιστικά μοντέλα που τρέχουν στο Cloud, να σταλεί ειδοποίηση στον οδηγό για την αποφυγή ενδεχόμενης καταπόνησης του οχήματος ή της μπαταρίας, ή και να διορθωθεί οποιοδήποτε πρόβλημα με «over the air update», εφόσον αυτό είναι εφικτό.

Η μπαταρία του «NOOS» έχει σχεδιαστεί από το αντίστοιχο τμήμα της ελληνικής εταιρείας χρησιμοποιώντας κελιά της Samsung, με τελικό βάρος λιγότερο από 12,5 κιλά.

Κατά τη σχεδίαση του «NOOS» έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και στη δυνατότητα επαγγελματικής του χρήσης. Ειδικά δε για τις εταιρείες που διαθέτουν στόλο δικύκλων για υπηρεσίες delivery, έχει προβλεφθεί η εύκολη μετατροπή του οχήματος σε cargo, με την αντικατάσταση του πίσω καθίσματος από μια βάση στήριξης, συμβατή με οποιοδήποτε κυτίο μεταφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ecoshift

Το «NOOS» θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις που θα αφορούν την κατηγορία L1 και L3 όπου στην πρώτη η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 45 χλμ., ενώ στη δεύτερη η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 80 χλμ./ώρα.

Εκτός του scooter και την παραγωγή γενικότερα οχημάτων, ο δεύτερος στόχος του Ecoshift περιλαμβάνει την κατασκευή μπαταριών και μάλιστα, η εταιρεία ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει εντός του 2024 στην Ελλάδα και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας ως «backup». Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, δύο από αυτές τις μπαταρίες θα μπορούν να υποστηρίξουν σε όλες τις ανάγκες του ένα σπίτι, για 24 ώρες, σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Ο τρίτος στόχος αφορά σε μεγάλες μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας, οι οποίες θα κατασκευάζονται από επαναχρησιμοποιημένους συσσωρευτές ηλεκτρικών οχημάτων και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες στην βιομηχανία, στη βιοτεχνία και αλλού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τέταρτος και τελευταίος στόχος είναι και ο πιο δύσκολος καθώς αφορά στην ιδιαίτερα απαραίτητη ανακύκλωση μπαταριών, που αναδεικνύεται πλέον στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος ιδίως από τη στιγμή που στο άμεσο μέλλον η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου των οχημάτων θα είναι ηλεκτρική.

Ecoshift

Το εργοστάσιο συναρμολόγησης του «NOOS», στο οποίο βρίσκονται και τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρείας που «τρέχει» το Ecoshift, εδράζεται στη Μεταμόρφωση, πολύ κοντά στην Εθνική Οδό, ώστε να βολέψει και στα logistics του. Η γραμμή παραγωγής βρίσκεται στο ισόγειο του κεντρικού κτιρίου και έχει εμβαδόν 2.000 τ.μ., ενώ ο συνολικός όγκος των διαθέσιμων χώρων και κτιρίων ανέρχεται στα 8.000 τ.μ.

Στόχος της Πέτρος Πετρόπουλος είναι τα πρώτα έξυπνα ηλεκτρικά scooter «NOOS» να βγουν στους δρόμους τον ερχόμενο Οκτώβριο. Υπάρχουν μάλιστα ήδη επαφές και με εταιρείες από το εξωτερικό, ώστε το όχημα να διατεθεί και σε άλλες χώρες της Ε.Ε., ενώ αργότερα υπάρχει σχεδιασμός για διάθεσή του και σε άλλες ηπείρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή τη στιγμή τα πρώτα «NOOS» μεταφέρονται στην Ισπανία για εξαντλητικές δοκιμές που κάνει η εταιρεία σε συνεργασία με εξειδικευμένο κέντρο δοκιμών, ενώ στη συνέχεια θα λάβουν την ευρωπαϊκή έγκριση τύπου ώστε να μπορούν να διατεθούν άμεσα στη Γηραιά Ήπειρο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ