Αποστολή στη Γενεύη: Όλα τα νέα μοντέλα της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου
Η άλλοτε σημαντικότερη Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ευρώπη επιστρέφει μετά από μια 5ετία και το carandmotor δεν θα μπορούσε να μην βρίσκεται σε ένα από τα σημαντικότερα αυτοκινητικά γεγονότα της χρονιάς.
Το 2019 ήταν η τελευταία χρονιά που η περίφημη Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η μοναδική ετήσια διοργάνωση αυτού του βεληνεκούς στην ήπειρό μας, άνοιξε τις πύλες της για να παρουσιάσει μπροστά στο κοινό τα σημαντικότερα αυτοκίνητα της χρονιάς εκείνης, αλλά και μια σειρά από πρωτότυπα που μας έδειξαν το που θα πορευτεί η αυτοκίνηση στο μέλλον.
Σήμερα, 5 χρόνια αργότερα τα πάντα έχουν αλλάξει. Η Έκθεση της Γενεύης «χτυπημένη» από την πανδημία του κορωνοϊού και την ειλημμένη απόφαση των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών να μην συμμετέχουν σε αντίστοιχες οργανώσεις, επιστρέφει μεν, όμως έχει να παρουσιάσει σημαντικά λιγότερες συμμετοχές από το παρελθόν, χάνοντας πολλή από την αίγλη της.
BUY NOW
Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι οι επίσημες φετινές μεγάλες συμμετοχές περιορίζονται στην παρουσία του Renault Group, που πάντως έχει να παρουσιάσει πολύ ενδιαφέροντα νέα μοντέλα, αλλά και σε αυτές των MG και BYD, καθώς και τις αμερικάνικης Lucid.
Από εκεί και πέρα, ο περιορισμένος χώρος που καταλαμβάνει η Έκθεση στο Geneva Palexpo γεμίζει με κάποιες συμμετοχές εταιρειών που κατασκευάζουν Microcars, καθώς και με επιμέρους θεματικές ενότητες που αφορούν στο desing και την τεχνολογία των σύγχρονων αυτοκινήτων.
Το carandmotor.gr, παρά όλα τα παραπάνω βρίσκεται σήμερα στη φετινή Έκθεση της Γενεύης για να σας μεταφέρει τον παλμό της, αλλά και όλα τα νέα μοντέλα που κάνουν εκεί το ντεμπούτο τους.
MG 3
Ένας από τους σταρ της φετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι η MG, η οποία συνεχίζει τη δυναμική επέκτασή της στην Ευρώπη. Η εταιρεία ντεμπουτάρει στο Σαλόνι ένα πολύ σημαντικό και για την ελληνική αγορά νέο μοντέλο, το καινούργιο MG3 που τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών χάτσμπακ. Το αυτοκίνητο κινείται από το πρώτο πλήρως υβριδικό σύστημα της MG, που στόχο έχει να συνδυάσει την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση.
Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα 102 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, παράγοντας συνδυαστικά 195 ίππους. Για το 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 8,0 δλ., ενώ πολύ χαμηλή είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου (4,4 λτ./100 χλμ.). Το νέο MG3 θα έρθει στην Ελλάδα τον ερχόμενο Μάιο, με τις τιμές του να αναμένονται άκρως ανταγωνιστικές, ενώ θα συνοδεύεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση όπως όλα τα μοντέλα της MG.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο MG3
MG Cyberster
Μετά την πρώτη του παρουσία το περασμένο φθινόπωρο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, το εντυπωσιακό ηλεκτρικό roadster MG Cyberster, αποκαλύπτεται πλήρως στη Γενεύη. Το μήκους 4,535 μέτρων μοντέλο, εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, ενώ θα διατεθεί στην Ευρώπη με δύο εκδόσεις ισχύος, μια με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια με δύο ηλεκτρομοτέρ. Στην πρώτη περίπτωση η δύναμη ανέρχεται στους 340 ίππους και η ροπή στα 475 Nm, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί 5,2 δευτερόλεπτα. Στη δεύτερη περίπτωση, η ισχύς αυξάνεται στους 544 ίππους και η ροπή στα 725 Nm, με το 0-100 χλμ./ώρα να μειώνεται στα εντυπωσιακά 3,2 δευτερόλεπτα.
IM L6
Η ΙΜ (Intelligent Mobility) είναι η νέα μάρκα αμιγώς premium μοντέλων που λανσάρει στην Ευρώπη η MG. Στη Γενεύη κάνει το ντεμπούτο του το IM L6, ένα αεροδυναμικό μεγάλο σεντάν με 4,93 μέτρα μήκους, αμιγώς ηλεκτρικό, που ξεχωρίζει για τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, αλλά και για την υψηλή τεχνολογία που εφαρμόζει. Το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το 2025 μαζί με το SUV IM LS6, που θα έχει αντίστοιχες διαστάσεις. Το L6 διατίθεται σε έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 294 ίππων, αλλά και σε έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 272 ίππων για τον μπροστινό και 515 ίππων για τον πίσω. Οι μπαταρίες είναι 90 ή 100 kWh, που προσφέρουν αυτονομία από 600 έως 800 χλμ. με μια φόρτιση.
Νέο Renault 5
Το θρυλικό Renault 5 επιστρέφει στη γκάμα της γαλλικής μάρκας και το νέο μοντέλο, ενάμισι χρόνο μετά την πρώτη παρουσίαση ως πρωτότυπο στο Παρίσι, ντεμπουτάρει στη Γενεύη. Πρόκειται για ένα πολύ μοντέρνο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας, με μήκος κάτω από 4 μέτρα (3,92 μ.) και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα AmpR Small της Renault και φέρει επιλογή ισχύος με 95, 120 ή 150 ίππους, με μπαταρία 40 kWh για τις δύο πρώτες εκδόσεις και 52 kWh για την ισχυρότερη. Η αυτονομία με μια φόρτιση μπορεί να φθάσει τα 300 χλμ. για την πρώτη μπαταρία και τα 400 χλμ. για τη δεύτερη.
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Renault 5
Dacia Sandrider
Στη Γενεύη η Dacia παρουσίασε το Sandrider, ένα νέο πρωτότυπο με το οποίο η μάρκα θα λάβει μέρος στο περίφημο Ράλι Ντακάρ του 2025. Το Sandrider χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν 3λιτρο V6 twin turbo κινητήρα 360 ίππων ισχύος και 539 Nm ροπής, ο οποίος στέλνει όλα τα παραπάνω στους τέσσερις τροχούς του οχήματος. Φυσικά, διαθέτει όλα τα μηχανικά και τεχνικά χαρακτηριστικά που θα το βοηθήσουν να ανταπεξέλθει στις απαιτητικές ανάγκες του Ντακάρ, όπως είναι το σωληνωτό σασί, το αμάξωμα από ανθρακόνημα και οι ειδικές αναρτήσεις. Πίσω από το τιμόνι του Sandrider θα βρεθούν ο γνωστός μας Sebastien Loeb, αλλά και ο 5 φορές νικητής του Ντακάρ, Naser Al-Attiyah.
Lucid Gravity
Η αμερικανική Lucid δεν είναι γνωστή στη χώρα μας, όμως προσφέρει τα ντιζαϊνάτα πολυτελή μοντέλα της σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές Στη Γενεύη πραγματοποιεί το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του Gravity, ενός 7θέσιο SUV, με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μεγάλη μπαταρία 120 kWh και αντίστοιχα μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά τα 700 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Το μήκος του Gravity είναι 5,03 μέτρα και για την κίνησή του χρησιμοποιεί δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες, συνδυαστικής ισχύος πάνω από 800 ίππους και ροπή που αγγίζει τα 1.200 Nm. Για το 0-100 χλμ./ώρα, το Gravity απαιτεί μόνο 3,5 δευτερόλεπτα.
BYD Seal U DM-i
Η BYD δεν φέρνει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη και σε αυτό το πλαίσιο στη Γενεύη παρουσιάζει το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο για την ήπειρό μας, το Seal U DM-i. Το αυτοκίνητο βασίζεται πάνω στο αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV, Seal U φέροντας ένα σύστημα κίνησης που αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 110 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 197 ίππων. Η BYD προσφέρει επιλογή για μπαταρία είναι 18,3 kWh είτε 26,6 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 110 και 150 χιλιόμετρα αντίστοιχα με βάση τον παλιότερο κύκλο μέτρησης NEDC.
BYD Tang
Το Tang είναι το μεγάλο και 7θέσιο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της BYD, το οποίο στη Γενεύη έρχεται στην ανανεωμένη του γενιά. Σε αυτή του την εκδοχή το Tang αποκτά μεγαλύτερη μπαταρία 109 kWh από 86 kWh πριν, κάτι που του επιτρέπει να αυξήσει την αυτονομία του από τα 400 στα 530 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Επίσης, έχει μειωθεί και ο χρόνος φόρτισης αφού πλέον το Tang μπορεί να φορτίσει έως και με 170 kWh από DC φορτιστή. Κατά τα λοιπά, η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος παραμένει όπως πριν, με μέγιστη ισχύ 517 ίππων και ροπή 680 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του μοντέλου. Για το 0-100 χλμ./ώρα το Tang απαιτεί 4,9 δευτερόλεπτα.
Yangwang U8
Μια ακόμη μάρκα που κάνει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο στη Γενεύη είναι η Yangwang της BYD. Πρόκειται για ένα άκρως πολυτελές brand, που παρουσιάζει στην Έκθεση το θηριώδες 4Χ4 Yangwang U8. Το αυτοκίνητο είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής με 4 ηλεκτροκινητήρες και έναν κινητήρα βενζίνης. Η ισχύς του μοτέρ βενζίνης είναι 272 άλογα, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες έχουν ισχύ 598 ίππους συνδυαστικά οι 2 μπροστινοί και 590 ίππους οι 2 πίσω. Συνδυαστικά, τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν ισχύ 1.180 ίππων, τα οποία παίρνουν ισχύ από μια μπαταρία 49 kWh. Κάθε ένα ηλεκτρικό μοτέρ κινεί ανεξάρτητα έναν από τους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου, δίνοντάς του τη δυνατότητα ακόμη και για πλήρη περιστροφή 360 μοιρών.