Το Range Rover Sport περνά στην τρίτη κατά σειρά γενιά του εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή συνέχεια στην παράδοση που διατηρεί η βρετανική φίρμα στην κατηγορία των επιβλητικών σε διαστάσεις και προδιαγραφές οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
Ήταν 28 Μαρτίου όταν οι πύλες του εργοστασίου της Jaguar-Land Rover άνοιγαν ώστε να υποδεχθούν εκπροσώπους του Ειδικού Τύπου από ολόκληρο τον πλανήτη με αφορμή τη Παγκόσμια Πρεμιέρα του νέου Range Rover Sport.
Ανάμεσα στα Μέσα που έκαναν το μακρύ ταξίδι έως τη Μεγάλη Βρετανία και το άσημο Gaydon ήταν και το Car and Motor, έχοντας την ευκαιρία να συναντήσει από κοντά το νέο τετράτροχο δημιούργημα ενός κατασκευαστή, ο οποίος γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο την κατηγορία των πολυτελών οχημάτων ελευθέρου χρόνου.
BUY NOW
Μετρώντας ήδη 16 χρόνια παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά και δύο εξίσου επιτυχημένες γενιές, το Range Rover Sport είναι έτοιμο να ξεκινήσει ένα νέο, συναρπαστικό ταξίδι με τελικό προορισμό τον πλήρη εξηλεκτρισμό του.
Μέχρι να έρθει βέβαια εκείνη η στιγμή, το νέο Range Rover Sport θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει την αξία του, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμους, διεκδικώντας για μία ακόμα φορά τον τίτλο του κορυφαίου SUV της ηπείρου.
Ο σχεδιασμός
Μολονότι το νέο Range Rover Sport δείχνει από την πρώτη στιγμή την πρόθεσή του να διαφοροποιηθεί από το σχεδιαστικό παράδειγμα της δεύτερης κατά σειρά γενιάς υιοθετώντας με απόλυτη φυσικότητα πιο σύγχρονες και συνάμα δυναμικές γραμμές, διατηρεί σχεδόν αναλλοίωτο το DNA της βρετανικής φίρμας επιτρέποντας ακόμα και στον ανυποψίαστο παρατηρητή να… ορκιστεί για την καταγωγή του.
Οι «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές δημιουργούν ένα μινιμαλιστικό σύνολο το οποίο επιβάλλεται όχι μόνον με το ούτως ή άλλως εντυπωσιακό του μέγεθος αλλά και με την απόλυτη ακρίβεια των επιμέρους χαρακτηριστικών του.
Τις μεταλλικές επιφάνειες διαδέχονται οι γυάλινες, δημιουργώντας μια άκρως ελκυστική αντίθεση αλλά και τη βεβαιότητα ότι απέναντί σου βρίσκεται μια premium κατασκευή. Καθοριστικός, πάντως, για τη διαμόρφωση της εικόνας του νέου Range Rover Sport είναι και ο ρόλος των φωτιστικών σωμάτων και ειδικότερα των προβολέων που φιλοξενεί του μπροστινό τμήμα του αμαξώματος, όπως άλλωστε και η… ηχηρή απουσία των συμβατικών χειρολαβών από τις πόρτες.
Το ίδιο, μινιμαλιστικό σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθούν και οι επιφάνειες του θαλάμου επιβατών και ειδικότερα του πιλοτηρίου, στο οποίο τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 13,1 ιντσών. Οι αεραγωγοί οι οποίοι διατρέχουν από άκρη σε άκρη το ταμπλό ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους, βελτιστοποιώντας ταυτόχρονα την απόδοση του κλιματισμού, ενώ τα υλικά είτε επιλέξει κανείς τη βιώσιμη λύση των συνθετικών επενδύσεων από μικροϊνες είτε την παραδοσιακή του δέρματος, το νέο Range Rover Sport θα βρει τον τρόπο να αναδείξει την κορυφαία κατασκευαστική πιστότητά του.
Σημειώστε σε αυτό το σημείο, ότι η τρίτη κατά σειρά του βρετανικού SUV προσφέρει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, γεγονός που ενισχύει τόσο την άνεση όσο και την πρακτικότητα που πολλοί αναζητούν από ένα όχημα ελευθέρου χρόνου αυτού του βεληνεκούς.
Το πλαίσιο
Αυξάνοντας τη στρεπτική ακαμψία του κατά 35% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη γενιά του, το νέο Range Rover Sport δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να τοποθετήσει ακόμα ψηλότερα τον πήχη σε ό,τι αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά αλλά και στις εκτός δρόμου ικανότητές του.
Την ανάλογη εξελικτική πορεία έχουν ακολουθήσει φυσικά και τα υπόλοιπα μηχανικά και μη μέρη του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από την αερανάρτηση και τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές ράβδους και καταλήγοντας στην τετραδιεύθυνση και ενεργό διαφορικό.
Σε ό,τι αφορά στο σύστημα μετάδοσης, λοιπόν, το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF είναι εκείνο που αναλαμβάνει να αποτελέσει τον κρίσιμο συνδετικό κρίκο ανάμεσα στα κινητήρια σύνολα και τους τροχούς, ωστόσο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό διαφορικό, σε συνδυασμό φυσικά με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Terrain Response 2, είναι εκείνο που διασφαλίζει ότι το Range Rover Sport θα καταφέρει να κατακτήσει ακόμα και τα πλέον απαιτητικά εδάφη.
Οι κινητήρες
Τα κινητήρια σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται το νέο Range Rover Sport αποτελούν ένα ξεχωριστό κεφάλαιο, χαρίζοντας στο βρετανικό SUV μια απρόσμενα πλούσια παλέτα λιγότερο ή περισσότερο ισχυρών εκδόσεων.
Στην κορυφή τοποθετείται ο V8 κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 4,4 λίτρων ο οποίος με τη βοήθεια δύο υπερσυμπιεστών αποδίδει 530 ίππους και 750 Nm ροπής. Δύο ακόμα εξακύλινδρα σύνολα 3,0 λίτρων, ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, συμπληρώνουν τη βενζινοκίνητη γκάμα του αυτοκινήτου αποδίδοντας 360 και 400 ίππους.
Ισάριθμες είναι και οι πετρελαιοκίνητες διαμορφώσεις του νέου Range Rover Sport, σημείο αναφορά των οποίων αποτελεί το εξακύλινδρο σύνολο των 3,0 λίτρων. Αποδίδοντας 249, 300 και 350 ίππους, συνδυάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.
Μιλώντας βέβαια για αποδοτικότητα, τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις του βρετανικού SUV, οι οποίες συνδυάζουν έναν εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3,0 λίτρων με ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 105 Kw, εξασφαλίζοντας τη συνδυαστική ισχύ των 440 ή των 510 ίππων.
Αυτό που κάνει τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του νέου Range Rover Sport να ξεχωρίζουν, βέβαια, είναι η ηλεκτρική αυτονομία τους, καθώς με τους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας χωρητικότητας 31,8 kWh, έχουν την ικανότητα να διανύουν έως και 113 χιλιόμετρα με μηδενικούς ρύπους και μηδενική κατανάλωση καυσίμου.
Στη χώρα μας η τιμή του νέου Range Rover Sport από τα 110.235 ευρώ για την plug-in υβριδική έκδοση των 440 ίππων, με τις εκδόσεις diesel να έχουν αφετηρία τα 111.115 ευρώ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ