Αυτοκίνητο: Με αυτό το σύστημα μειώνεις στο μισό τα ατυχήματα

Volvo Brake Assist

Το brake assist και όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα αυτόματης πέδησης μπορούν να μειώσουν τις μετωπικές συγκρούσεις ακόμα και στις μισές, σύμφωνα με δύο νέες αμερικανικές έρευνες.

Το αυτόματο φρενάρισμα είναι από τα σπουδαιότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που έχει αναπτύξει η σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως στην εποχή της ραγδαίας εξάπλωσης του θλιβερού φαινομένου της χρήσης του smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το σύστημα αυτό σταματά αυτόματα το αυτοκίνητο αν ανιχνεύσει επικείμενη σύγκρουση, ή τουλάχιστον το επιβραδύνει αρκετά για να μειώσει τη σφοδρότητα του ατυχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις ΗΠΑ το τελευταίο χρονικό διάστημα έγιναν δύο έρευνες για την επίδραση του αυτόματου φρεναρίσματος στην οδική ασφάλεια: η πρώτη σε συνεργασία της κυβέρνησης με μια αυτοκινητοβιομηχανία, και η δεύτερη από τις ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας. Και οι δύο έρευνες χρησιμοποίησαν δεδομένα από τα οδικά ατυχήματα.

Η έρευνα της «The Partnership for Analytics Research in Traffic Safety» συνέκρινε τα δεδομένα από 12 εκατομμύρια αναφορές στην αστυνομίας, σε 13 Πολιτείες των ΗΠΑ, που συνέλλεξε η εθνική αρχή οδικής ασφάλειας (NHTSA). Στα στοιχεία συνυπολογίστηκαν τα συστήματα προειδοποίησης πρόσκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, από όσα αυτοκίνητα διέθεταν αυτές τις τεχνολογίες.

Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μετωπική πρόσκρουση σε προπορευόμενο όχημα ήταν κατά 49% μειωμένη όταν το πίσω όχημα διέθετε τις τεχνολογίες αυτές, σε σχέση με περιπτώσεις που το αυτοκίνητο δεν τις διέθετε. Επίσης, οι οπίσθιες συγκρούσεις με τραυματίες παρουσιάστηκαν κατά 53% μειωμένες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα αυτοκίνητα που διέθεταν μόνο το σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης και όχι αυτόματου φρεναρίσματος, οι συγκρούσεις στο προπορευόμενο όχημα παρουσίασαν φυσικά πολύ μικρότερη μείωση (σε σχέση με τα αυτοκίνητα που δεν είχαν κανένα σύστημα): ήταν μόνο κατά 16% μειωμένες, και 19% για περιπτώσεις με τραυματίες.

Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας ήταν ότι τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης δουλεύουν καλά σε οποιεσδήποτε συνθήκες - ακόμα και σε σφοδρή κακοκαιρία με συχνές αστραπές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έρευνα εξέτασε και τα οφέλη από τα συστήματα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής ακούσιας αλλαγής λωρίδας - επίσης φαινόμενα που εν πολλοίς οφείλονται στη χρήση του smartphone κατά την οδήγηση. Αυτά εμφάνισαν περιορισμένα ατυχήματα σε ποσοστό 7%.

Η δεύτερη έρευνα, του «Insurance Institute for Highway Safety» κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος περιορίζουν κατά 43% τις συγκρούσεις των ημιφορτηγών (pick-ups) με τα προπορευόμενα οχήματα, και τα ατυχήματα με τραυματισμούς κατά 42%. Ωστόσο, η έρυνα σημειώνει ότι στα pick-ups δεν έχει εξαπλωθεί τόσο μαζικά η χρήση των ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης, παρότι εγκυμονούν μεγαλύτερους κινδύνους σε σχέση με μικρότερα αυτποκίνητα.

«Τα Pick-ups αντιπροσωπεύουν ένα στα πέντε επιβατικά οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους, και το μεγάλο τους μέγεθος μπορεί να τα καταστήσει πιο επικίνδυνα για τους χρήστες μικρότερων αυτοκινήτων ή για τους πεζούς» είπε η αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου, Jessica Cicchino.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εθελοντικά δεσμευθεί πως θα τοποθετήσουν την τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος στον βασικό εξοπλισμό του 95% των αυτοκινήτων του τρέχοντος εμπορικού έτους, που λήγει τον Αύγουστο του 2023.

Ήδη οι Mitsubishi, Ford, Mercedes-Benz, Stellantis, Volkswagen, Honda, BMW, Hyundai, Mazda, Subaru, Tesla, Toyota και Volvo διαθέτουν το σύστημα στο βασικό εξοπλισμό του 90% των αυτοκινήτων τους, σύμφωνα με το IIHS. Το ίδιο θα πετύχει και η General Motors μέχρι τον Αύγουστο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ