Βενζίνη, diesel ή υβριδικό: Ποιο «καύσιμο» επιλέγει ο Έλληνας για το νέο του αυτοκίνητο;
Με την αγορά αυτοκινήτου να έχει πάρει τα πάνω της, οι περισσότεροι νέοι αγοραστές μένουν «πιστοί» στη βενζίνη, ενώ αρκετοί είναι και αυτοί που δεν λένε «όχι» στο diesel.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της χώρας μας το πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώνουν αξιοσημείωτη αύξηση σε σχέση με πέρυσι φθάνοντας ήδη στις 33.772 ταξινομήσεις (+50,6%) και φέρνοντας μια νότα αισιοδοξίας στην αγορά μετά τα χρόνια του κορωνοϊού.
Μέσα σε αυτό το κλίμα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιο καύσιμο επιλέγουν οι αγοραστές για το νέο τους αυτοκίνητο και επιπλέον, πόσο έχουν οι Έλληνες «αγκαλιάσει» τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και των όλο και περισσότερων νέων επιλογών με μηδενικούς ρύπους.
BUY NOW
Η βενζίνη λοιπόν, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, είναι το κραταιό καύσιμο των νέων αγοραστών, με το πρώτο τρίμηνο του 2023 να έχουν πωληθεί 14.925 καινούργια βενζινοκίνητα μοντέλα, σηματοδοτώντας έτσι το 44,2% των ταξινομήσεων.
Σε αυτό το νούμερο θα πρέπει να προσθέσουμε βέβαια και τις πωλήσεις των υβριδικών (9.177 αυτοκίνητα), τα οποία έχουν ως κύριο καύσιμο τη βενζίνη και την πλαισιώνουν στις περισσότερες περιπτώσεις με μια μπαταρία 48 Volt για να μειώσουν τους ρύπους τους.
Τρίτο πιο δημοφιλές καύσιμο μετά τη βενζίνη και τα υβριδικά είναι το diesel με 5.623 ταξινομήσεις, το οποίο έχει χάσει όμως κατά πολύ τη δυναμική του των προηγουμένων ετών, λόγω της στροφής των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και των αγοραστών προς άλλες, πιο «καθαρές» μορφές καυσίμου.
Σε ό,τι αφορά στις ηλεκτρικές επιλογές, τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πρώτο τρίμηνο του 2023 έχουν πωληθεί στη χώρα μας 1.766 και 1.392 μοντέλα αντίστοιχα. Αμφότερα εμφανίζουν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι, όταν και είχαν πωληθεί 1.274 plug-in υβριδικά και 505 ηλεκτρικά επιβατικά (+38,6% και +175,6% αντίστοιχα).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά σε ό,τι αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το νούμερο των 1.392 πωλήσεων του τριμήνου είναι το υψηλότερο στην ιστορία της αγοράς της χώρας μας, ενώ ήδη έχουμε σχεδόν φθάσει στα μισά από όλα τα ηλεκτρικά που πωλήθηκαν την περυσινή χρονιά (2.827 αυτοκίνητα), με τις πωλήσεις τους να οδεύουν από τώρα προς ρεκόρ έτους.
Πωλήσεις τέλος έχουμε και σε άλλους «εναλλακτικούς» τύπους καυσίμων, όπως είναι το εργοστασιακό LPG με 797 αυτοκίνητα στο τρίμηνο που αφορούν κυρίως μοντέλα της Renault-Dacia, ενώ λιγότερες είναι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με εργοστασιακό σύστημα φυσικού αερίου (CNG) που αφορούν 92 καινούργια επιβατικά.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι έστω και με αργούς ρυθμούς η αγορά μας οδεύει προς το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης, είτε μέσω των διαφόρων μορφών υβριδικών (αμιγώς, «ήπια», plug-in), είτε μέσω των ηλεκτρικών οχημάτων, ακολουθώντας πιστά τις υποχρεώσεις της ως μέλος μιας Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία σε λίγα χρόνια θα «πουλά» μόνο μηδενικών ρύπων νέα αυτοκίνητα.