Citroen e-C3

Έρευνα: Είναι τα SUV και τα Pick-up πιο επικίνδυνα για τους πεζούς;

SUV pedestrians safety

Μια νέα μελέτη ήρθε να αποδείξει στην πράξη ότι τα υψηλότερα οχήματα, όπως είναι τα SUV και τα Pick-up, μπορούν να προκαλέσουν χειρότερους τραυματισμούς στους πεζούς σε περίπτωση ατυχήματος.

Η μελέτη, που δημοσίευεσε πριν από λίγες μέρες το Ινστιτούτο Ασφαλιστών και Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (IIHS), περιλάμβανε την ανάλυση 202 περιστατικών σύγκρουσης με πεζούς και διαπίστωσαν ότι όσο αυξάνεται η ταχύτητα του οχήματος, τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού για τον πεζό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό, φυσικά, δεν αποτελεί έκπληξη. Ωστόσο, το IIHS διαπίστωσε επίσης ότι ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξάνεται όταν το όχημα έχει μεγαλύτερου ύψους πρόσοψη.

"Μια μικρή αύξηση στην ταχύτητα της σύγκρουσης μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο για τους πεζούς. Και η αμερικανική προτίμηση σε ψηλά SUV και pickup trucks επιδεινώνει αυτό το φαινόμενο" δήλωσε ο πρόεδρος του IIHS, David Harkey.

Το IIHS δίνει ένα παράδειγμα: όταν η ταχύτητα αυξάνεται από 40 σε 88 km/h ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού αυξάνεται από 9% σε 52%. Ωστόσο, όταν εμπλέκεται ένα ψηλό όχημα -όπως ένα Pick-up μεσαίου μεγέθους- ο κίνδυνος αυξάνεται από 11% σε 91%.

Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι το υπάρχον όριο ταχύτητας των 40 km/h (στις ΗΠΑ), το οποίο συνήθως εφαρμόζεται σε κατοικημένες περιοχές και κέντρα πόλεων, μπορεί να είναι υπερβολικά υψηλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ορισμένες μεγάλες πόλεις της Αμερικής, όπως η Νέα Υόρκη, σχεδιάζουν να μειώσουν το όριο ταχύτητας στα 30 km/h, κυρίως σε δρόμους κοντά σε σχολεία, για την προστασία των πεζών.

Η μελέτη, εν κατακλείδι, επιβεβαιώνει την ανάγκη για μέτρα περιορισμού της ταχύτητας και για επανεξέταση της σχεδίασης των οχημάτων με ψηλά εμπρόσθια τμήματα, καθώς αυτά χειροτερεύουν την επικινδυνότητα για τους πεζούς.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ