Ελλάδα: Συνεχίζει να έχει τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Πωλήσεις αυτοκινήτων

Ανακοινώθηκαν τα επίσημα στοιχεία των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων του 9μηνου για όλη την Ευρώπη, στις οποίες η χώρα μας συνεχίζει να κρατά την πρώτη θέση στην αύξηση σε σχέση με το 2020.

Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στην παγκόσμια παραγωγή των αυτοκινήτων και την αναμονή στις παραδόσεις των νέων παραγγελιών, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να δείχνει ότι μπορεί να διαχειριστεί με επιτυχία μια ακόμη κρίση, καταφέρνοντας να διατηρήσει και στο 9μηνο όχι μόνο αύξηση στις πωλήσεις της συγκριτικά με το 2020, αλλά και επιπλέον, το υψηλότερο ποσοστό αύξησης από κάθε άλλη ευρωπαϊκή αγορά.

Και αυτό συνέβη παρότι ο περασμένος Σεπτέμβριος όπως γράψαμε στις αρχές του μήνα, σημείωσε πτώση 6,7% στις πωλήσεις του συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2020, όντας ο πρώτος μήνας μετά από αρκετό καιρό με πτωτικό πρόσημο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με βάση λοιπόν τα επίσημα στοιχεία για όλη την Ευρώπη που ανακοινώθηκαν πριν λίγο, στην Ελλάδα το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 έχουν πωληθεί 81.758 καινούργια αυτοκίνητα, σημειώνοντας έτσι αύξηση 36,2% συγκριτικά με τα 60.046 αυτοκίνητα του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.

πωλήσεις

Η αύξηση αυτή είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και πολλαπλά υψηλότερη από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (+6,6%) ή της Ευρώπης των 28 (+6,5%), με τη χώρα μας να την ακολουθούν κάποιες εκτός Ε.Ε. χώρες όπου κυρίως βασίζονται στις πωλήσεις ηλεκτρικών όπως η Νορβηγία (+35,1%) και η Ισλανδία (+33,9%).

Το Top 5 των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

  1. Ελλάδα: +36,2%
  2. Νορβηγία: +35,1%
  3. Ισλανδία: +33,5%
  4. Κροατία: +31,5%
  5. Εσθονία: +30,1%

Στον αντίποδα τώρα, τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σημειώνει η Λιθουανία με -7,0%, ακολουθούμενη από το Βέλγιο με -6,0% και την Ολλανδία με -4,9%.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι με βάση την περσινή χρονιά όπου λόγω του ξεσπάσματος της πανδημίας του κορωνοϊού όλες οι αγορές είδαν αρκετή πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε σχέση με το 2019, το 2021 θα έπρεπε να είχε εμφανίσει πολύ καλύτερες επιδόσεις μιας και τα lockdown δεν ήταν τόσο «αυστηρά» όσο αυτά του 2020, όμως όπως προείπαμε, το πρόβλημα στην παραγωγή των αυτοκινήτων βάζει προσωρινό φρένο στις πωλήσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
3008 Qashqai

Σε ό,τι αφορά στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Γερμανία με 2.017.561 αυτοκίνητα (-1,2%) είναι ο κυρίαρχος, ακολουθούμενη από τη Μεγάλη Βρετανία με 1.316.614 πωλήσεις (+5,9%), τη Γαλλία με 1.260.373 πωλήσεις (+8,0%) και την Ιταλία με 1.165.491 πωλήσεις (+20,6%).

Η Volkswagen, με 1.028.648 αυτοκίνητα είναι η πρώτη μάρκα στην Ευρώπη, με την Toyota για πρώτη φορά στην ιστορία να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 562.824 αυτοκίνητα και την ανεβασμένη Peugeot να βρίσκεται τρίτη με 558.408 πωλήσεις. Τέταρτη και πρώτη στην premium κατηγορία, είναι η επίσης ανεβασμένη φέτος BMW με 533.109 πωλήσεις.

Έκτακτη επικαιρότητα-Δακτύλιος: Αυτές είναι οι αλλαγές που θα ανακοινωθούν

Το Top 10 των μαρκών στην Ευρώπη

  1. Volkswagen: 1.028.648 πωλήσεις
  2. Toyota: 562.824 πωλήσεις
  3. Peugeot: 558.408 πωλήσεις
  4. BMW: 533.109 πωλήσεις
  5. Renault: 506.340 πωλήσεις
  6. Mercedes: 481.795 πωλήσεις
  7. Audi: 481.035 πωλήσεις
  8. Skoda: 473.731 πωλήσεις
  9. Ford: 422.887 πωλήσεις
  10. Kia: 387.716 πωλήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ