Ένας σπάνιος θησαυρός 1.200 αυτοκινήτων ήρθε στο φως -Ποιος και γιατί τον έκρυβε

BMW θησαυρός

H BMW συγκέντρωσε 1.200 θρυλικά αυτοκίνητα σε ένα τετραόροφο κτίσμα, σε μυστηριώδη τοποθεσία που θέλησε να κρατήσει μυστική για να διαφυλάξει αυτό τον μοναδικό θησαυρό της ιστορίας της.

Καθένα από τα αυτοκίνητα της συλλογής αυτής, που έφερε στο φως το γερμανικό περιοδικό «Auto Bild», έχει τη δική του ιστορία. Κι ανάμεσα σε όλες αυτές τις BMW παραγωγής, πολλές εκ των οποίων έγραψαν ιστορία τον τελευταίο αιώνα, περιλαμβάνονται και τα μοναδικά πρωτότυπα ορισμένων συγκλονιστικών ιδεών που είχε η εταιρεία στο πέρασμα των δεκαετιών.

Τα τελευταία επτά χρόνια κανείς μη εργαζόμενος της BMW δεν είχε μπει σε αυτό το χώρο. Και οι δημοσιογράφοι του «Auto Bild» δεσμεύτηκαν, για να τους επιτραπεί η είσοδος, να μην αποκαλύψουν την ακριβή τοποθεσία της συλλογής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλά από τα πιο σημαντικά και σπάνια αυτοκίνητα της συλλογής αυτής φυλάσσονται σε χώρο ελεγχόμενης θερμοκρασίας και υγρασίας. Μια σειρά από κλασσικές BMW υποδέχονται όσους εισέρχονται στο κτήριο, και έπειτα ο επισκέπτης μπορεί να δει μια πολύ ιδιαίτερη BMW Σειρά 7 του παρελθόντος, που δεν είχε δει ποτέ το φως του ήλιου.

Πολύ μεγαλύτερη σε μήκος, κρύβει κάτω από το καπό της κινητήρα 16 κυλίδρων, και αεραγωγούς που της προσέδωσαν το πρωσονύμιο «χρυσόψαρο». Πρωτότυπα σαν κι αυτό αποτέλεσαν, στην ιστορία της BMW, μια άσκηση για το πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν οι σχεδιαστικές και οι μηχανολόγοι της «προπέλας του Μονάχου».

BMW θησαυρός

Άλλο ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο -που εκτίθεται στη συλλογή αυτή- που η BMW εξέλισσε το 1991, κι ένα το τριθέσιο με κινητήρα μοτοσικλέτας. Επίσης, μια Z3 Roadster με 12κύλινδρο μοτέρ, το οποίο απέσπασε από τους μηχανικούς το σχόλιο «δύσκολο στην οδήγηση, έχει υπερβολικό βάρος στον εμπρός άξονα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια 700 RS του 1961, επίσης έκθεμα της συλλογής αυτής, ήταν το αντίθετο: ένα μικρό, σπαρτιάτικο roadster που απέδιδε μόλις 70 ίππους, αλλά αυτοί ήταν αρκετοί για τα μόνο 493 κιλά του. Μάλιστα, με την αγωνιστική του εκδοχή ο Hans Stuck κατέκτησε το γερμανικό πρωτάθλημα Αναβάσεων το 1960 και τις 12 Ώρες της Monza, με μέση ταχύτητα 136,7 km/h.

Το μικρό αυτό εμβληματικό αυτοκίνητο σηματοδότησε το γύρισμα του περπρωμένου για τη βαυαρική εταιρεία. Με τις απαρχαιομένες Isetta και 501 της δεκαετίας του 1950 είχε φτάσει στα όρια της πτώχευσης, αλλά με τις τονωτικές οικονομικές ενέσεις του επιχειρηματία Herbert Quandt έβγαλε στην αγορά τη BMW 1500 το 1961 και δύο χρόνια μετά τη 1800.

Ακολούθησε η BMW 2000 TI του 1966. Ένα αντίτυπο από καθένα από αυτά τα εμβληματικά για τη BMW αυτοκίνητα βρίσκεται στη συγκεκριμένη συλλογή, όπως και η 185 hp με την οποία ο Hubert Hahne έγινε ο πρώτος οδηγός που έσπασε το φράγμα των 10 λεπτών στο μεγάλο Nurburgring-Nordschleife, μία ημέρα πριν το GP Γερμανίας του '66 στην «πράσινη κόλαση» τον Αύγουστο της χρονιάς εκείνης.

BMW θησαυρός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στη δεκαετία του 1970, τα εκθέματα περιλαμβάνουν μια από τις θρυλικές 3.0 CSL του 1973 (που αναβιώνει σήμερα, μισό αιώνα μετά) με τον εξακύλινδρο κινητήρα των 206 ίππων και φυσικά τη 2002 Turbo - το πρώτο μαζικής παραγωγής Turbo αυτοκίνητο στην Ευρώπη, που ταίριαζε απόλυτα με την πετρελαϊκή κρίση που είχε προηγηθεί το 1973. Και τόσο το αυτοκόλλητο «turbo» στη μια πλευρά του προφυλακτήρα και το «2002» στην άλλη, έχουν μείνει εμβληματικά στην ιστορία ενός εκ των θρυλικότερων αυτοκινήτων της BMW.

Πέραν των σπορ αυτοκινήτων των Βαυαρών, στη συλλογή αυτή περιλαμβάνονται και άλλες, άσιμες δημιουργίες της εταιρείας. Όπως το επταθέσιο van Megaron του 1991, που ήταν τόσο σοκαριστικά ψηλό ώστε απορρίφθηκε επειδή δεν ταίριαζε στην εικόνα της BMW.

Στην αίθουσα ελεγχόμενης θερμοκρασίας (στους 21° Κελσίου) και υγρασίας (στο 35%) φυλάττονται 80 πολύ σπάνια τετράτροχα της ιστορίας τς BMW - όπως, για παράδειγμα, τα περίφημα Art Cars. Ξεκίνησαν από μια ιδέα του 1975 για τη μετατροπή των BMW σε έργα τέχνης, δια χειρός κορυφαίων καλλιτεχνών της εποχής - συμπεριλαμβανομένου ακόμη και του Andy Warhol που θα έβαφε μια BMW Μ1 το 1979 σε μόλις 29 λεπτά.

Ένα άλλο «διαμάντι» της αίθουσας αυτής είναι η 7άρα που χρησιμοποίησε ο James Bond στην ταινία «Το Αύριο Ποτέ Δεν Πεθαίνει» το 1997. Και διαθέτει ακόμα το σύστημα με το οποίο οδηγείται από το πίσω κάθισμα, απόντος χειριστή στη θέση του σοφέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα εκθέματα της συλλογής είναι αναρίθμητα, και θα μπορούσε κανείς να περάσει μέρες ολόκληρες σε αυτή την μαγευτική «μέκκα» της ιστορίας της αυτοκίνησης και της BMW. Και να γράψει ολόκληρα κείμενα για το καθένα από αυτά τα 1.200 θρυλικά δημιουργήματα με την «προπέλα του Μονάχου» στο ρύγχος.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ