Έρευνα: Τα υβριδικά είναι τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα, αλλά όχι και τα ηλεκτρικά
Η έμπιστη Consumer Reports στην Αμερική αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά και τα μεγάλα pick-ups είναι οι δύο κατηγορίες με τα περισσότερα προβλήματα, σε αντίθεση με τα υβριδικά που βρίσκονται στην κορυφή της αξιοπιστίας.
Παρότι η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται ραγδαία, με όλο και περισσότερα μοντέλα από τους καθιερωμένους κατασκευαστές αλλά και από πολλές νεοφυείς εταιρείες, τα υβριδικά αυτοκίνητα (που συνδυάζουν θερμικό κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα) εξακολουθούν να κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων από τα ηλεκτρικά. Και η Toyota μόλις αποκάλυψε μια ολοκαίνουρια γενιά του καθιερωμένου της υβριδικού Prius.
Σύμφωνα με τη εταιρεία JD Power, «τα υβριδικά αυτοκίνητα δουλεύουν στα καλύτερά τους σε αστικές περιοχές και θερμότερα κλίματα. Η πολυπλοκότητά τους, το αυξημένο τους βάρος και η υψηλότερη τιμή είναι προφανή μειονεκτήματα, αλλά ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου στις συνθήκες της πόλης και η κάλυψη από την εγγύηση τα αντισταθμίζουν».
BUY NOW
Τώρα, νέα έρευνα στις ΗΠΑ, από τον έγκυρο σύνδεσμο καταναλωτών Consumer Reports, αναφέρει στην ετήσιά της έκθεση αξιοπιστίας των αυτοκινήτων (Annual Auto Reliability) ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι από τα πλέον αξιόπιστα που μπορεί να αγοράσει κανείς, ενώ αντίθετα τα ηλεκτρικά και τα μεγάλα pick-ups είναι τα πιο προβληματικά.
Για την έρευνά του αυτή, ο σύνδεσμος συγκέντρωσε δεδομένα από 300.000 αυτοκίνητα, χρονολογίας από το 2000 μέχρι και το '22. Στην έκθεσή του αναφέρει πως από τα 11 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα οποία διαθέτει επαρκή δεδομένα, λόγω της νεοότητας των EV προφανώς, μόνο τα τέσσερα διαθέτουν τον μέσο όρο αξιοπιστίας, ή καλύτερη από αυτόν.
Ενώ τα υβριδικά τείνουν να είναι πιο αξιόπιστα, τα plug-in hybrid είναι λίγο λιγότερο: σύμφωνα με τη Consumer Reports, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις των Toyota Prius και RAV4 στις ΗΠΑ σημείωσαν λίγο χαμηλότερο σκορ αξιοπιστίας σε σχέση με τις υβριδικές (HEV). Ωστόσο, το plug-in υβριδικό Chrysler Pacifica εμφανίστηκε ως ένα από τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα της έρευνας.
Όσο για τα αμιγώς ηλεκτρικά, η ηγέτης της αγοράς Tesla «συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα με διάφορα εξαρτήματα του αμαξώματος, κυρίως στα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης, καθώς και με τη βαφή, το φινίρισμα και τον κλιματισμό» ανέφερε ο σύνδεσμος. Ωστόσο, συνέχισε, τα συστήματα ηλεκτροκίνησης των Tesla παρουσιάζουν ελάχιστα προβλήματα.
Κατά συνέπεια, η αξιοπιστία του Tesla Model 3 καθορίστηκε από την CR στο μέσο όρο, ενώ αντίθετα κάτω από αυτόν βρίσκονται τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας της Καλιφόρνια: τα Model Y, Model X και Model S. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων από άλλες εταιρείες, παράλληλα, ανέφεραν προβλήματα στη φόρτιση, στη μπαταρία και στα ηλεκτρικά μοτέρ.
Η Toyota και η Lexus διεύρυναν τη διαφορά τους στην κορυφή των εταιρειών με τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα (Brand Reliability Rankings) μετά την έρευνα αυτή της Consumer Reports. Επτά από τις δέκα πρώτες εταιρείες στον πίνακα αυτόν της αξιοπιστίας είναι ιαπωνικές και κορεάτικες, και από τις αμερικανικές μόνο η Lincoln μπαίνει στη δεκάδα. Η Tesla βρίσκεται μόλις στη 19η θέση, αν και ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με την προηγούμενη κατάταξη.
«Οι καταναλωτές μας λένε ότι η αξιοπιστία είναι ένα από τα πιο σημαντικά τους κριτήρια για την αγορά αυτοκινήτου» είπε ο Jake Fisher, διευθυντής του τομέα δοκιμών αυτοκινήτων της Consumer Reports. «Τα δεδομένα μας μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να επιλέξουν ένα αυτοκίνητο που τους ικανοποιεί, που θα μπορεί να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις χωρίς πονοκεφάλους στο συνεργείο, κι αυτό είναι πιο σημαντικό από ποτέ με τις τωρινές υψηλές τιμές [των αυτοκινήτων] και τις πολλαπλές επιλογές», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης: