Και επίσημα η παραγωγή του Fiesta έλαβε τέλος, ωστόσο αυτό μπορεί και να μην είναι το στερνό αντίο για ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της Ford επί ευρωπαϊκού εδάφους.
Με ιστορία που κράτησε σχεδόν μισό αιώνα και παραγωγή που ξεπέρασε τα 22 εκατ. αυτοκίνητα, το Fiesta δεν είναι απλά ένα από τα best seller της Ford άλλα ένα μοντέλο που κατατάσσεται μεταξύ των πιο μοσχοπουλημένων μοντέλων όλων των εποχών ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Η παραγωγή του Ford Fiesta σταμάτησε και επίσημα πριν από μερικές ημέρες και το μικρό αυτοκίνητο, ένα από τα πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του, θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων.
BUY NOW
Υπό το βάρος των ερχόμενων και των πιο αυστηρών προδιαγραφών Euro 7, που κάνουν την περαιτέρω εξέλιξή των μικρών συμβατικών αυτοκινήτων ασύμφορη για τους κατασκευαστές, το Fiesta λέει αντίο στην υπάρχουσα μορφή του, αν και για τα μελλοντικά σχέδια της Ford στην κατηγορία καλύτερα να μπει σε αυτό το σημείο μια άνω τελεία.
Η αμερικάνικη εταιρεία στοχεύει σε μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μοντέλων επί ευρωπαϊκού εδάφους τα επόμενα χρόνια και ενώ αρχικά είχε δηλώσει ότι δεν ενδιαφέρεται να επαναφέρει το όνομα Fiesta στη γκάμα της, τα πράγματα ίσως να αλλάξουν στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή της.
Η επιστροφή του Fiesta στη γκάμα της πήρε εκ νέου διαστάσεις έπειτα και από δηλώσεις που έκανε ο Martin Sander, γενικός διευθυντής Ford Model e Ευρώπης, σε διάφορα μέσα της Γηραιάς Ηπείρου. Χωρίς να είναι γνωστό αν πρόκειται για επίσημη γραμμή της εταιρείας, o Sander άφησε τελικά ανοιχτό το ενδεχόμενο για την επιστροφή του Fiesta.
Από όσα άφησε να εννοηθούν ο Sander, η επιστροφή του Fiesta είναι πιθανή μόνο μέσω συνεργασίας της Ford με κάποιον άλλο κατασκευαστή, ο οποίος, για τις αγορές της Ευρώπης είναι η Volkswagen. Ο Sander ανέφερε ότι η συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των δύο πλευρών είναι πολύ εποικοδομητική και ότι Ford και Volkswagen ενδέχεται να εξετάζουν ήδη ευκαιρίες για να πάνε αυτή τη συνεργασία στο επόμενο επίπεδο.
Άλλωστε και το νέο και αμιγώς ηλεκτρικό Explorer βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW και αυτό αυξάνει τις πιθανότητες το επόμενο Fiesta, που θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, να αξιοποιεί κάποια άλλη εκδοχή της συγκεκριμένης πλατφόρμας, συγκεκριμένα της MEB Entry.
Η MEB Entry είναι η πλατφόρμα που έκανε το ντεμπούτο της με το αμιγώς ηλεκτρικό concept ID. 2all, το μικρό ηλεκτρικό της οικογένειας ID της γερμανικής εταιρείας, το οποίο αναμένεται να κοστίζει όσο και ένα συμβατικό Polo, με την τιμή του να μην ξεπερνά τα 25.000 ευρώ.
Στο υποθετικό σενάριο που το Fiesta επιστρέψει στην παραγωγή με την συνεισφορά των Γερμανών, τότε θα διατηρήσει τον προσθιοκίνητο χαρακτήρα του έχοντας τουλάχιστον μία έκδοση με ηλεκτρικό μοτέρ που θα αποδίδει πάνω από 220 ίππους.
Παράλληλα, η συστοιχία μπαταριών που θα χρησιμοποιεί θα του προσφέρει αυτονομία πάνω από 400 χιλιόμετρα, ενώ στον τομέα των επιδόσεων η τελική θα βρίσκεται στα 160 χλμ./ώρα και τα 0-100 θα επιτυγχάνονται σε έναν χρόνο κοντά στα επτά δευτερόλεπτα.
Η Ford βέβαια έχει υπό εξέλιξη και την δική της πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις την οποία και θέλει να φέρει και επί ευρωπαϊκού εδάφους. Πάνω σε αυτή την πλατφόρμα θα μπορούσε να βασίζεται η επόμενη γενιά του Fiesta.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η παρουσίαση ενός μοντέλου που θα ανήκει στη μικρή κατηγορία δεν βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες της Ford αυτή τη στιγμή και αν το Fiesta επιστρέψει αυτό δεν θα γίνει μέσα στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ